تبیان، دستیار زندگی
روزشمار جنگ ایران و عراق به قلم دکتر حسین اردستانی، مراحل نهایی تدوین را می‌گذارند. این اثر حوادث 25 دی ماه 1366 تا 22 اسفند همان سال را بازگو می‌كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"روزشمار جنگ ایران و عراق"

 روزشمار جنگ ایران و عراق

رییس مركز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، از آماده‌سازی 4 مجلد جدید از مجموعه "روزشمار جنگ ایران و عراق" برای انتشار خبر داد و گفت: 7 جلد دیگر نیز به همت محققان مركز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، در دست تحقیق و تدوین‌اند.

دكتر حسین اردستانی، ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا) درباره تازه‌ترین آثار مجموعه "روزشمار جنگ ایران و عراق" اظهار داشت: مجلدات 21 تا 23 این مجموعه، توسط علیرضا لطف‌الله زادگان تدوین شده‌ و در مرحله ویراستاری قرار دارند. این سه عنوان، وقایع رخ داده از اول شهریور 1361 تا ابتدای فروردین 1362 در جبهه‌های نبرد را دربر می‌گیرند.

وی ادامه داد: پنجاه و هفتمین مجلد از مجموعه كتاب‌های "روزشمار جنگ ایران و عراق" به قلم بنده، مراحل نهایی تدوین را می‌گذارند و پس از نگارش مقدمه، به بخش آماده‌سازی و نشر سپرده خواهد شد. این اثر حوادث 25 دی ماه 1366 تا 22 اسفند همان سال را بازگو می‌كند. رییس مركز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، تصریح كرد: 7 مجلد دیگر از مجموعه كتاب‌های "روزشمار جنگ ایران و عراق" توسط محققان مركز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، در دست تحقیق و تدوین‌اند.

اردستانی، چشم‌انداز تعداد مجلدات این مجموعه پژوهشی، نظامی را 60 عنوان برشمرد و تاكید كرد: محدودیت‌های ساختاری و میزان توان نیروی انسانی و محققان مركز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، مانع تعیین زمان دقیق اتمام این پروژه می‌شود.

وی در پایان گفت:

مجموعه "روزشمار جنگ ایران و عراق" توسط علیرضا لطف‌الله زادگاننیز زیرنظر نویسندگان ذكر شده، مشغول تحقیق و تدوین این مجموعه شده‌اند.

تنظیم برای تبیان : نرگس امیرسرداری