تبیان، دستیار زندگی
مغز تجلیل هنرمندان از جانبازان ریتون شیشه ای هخامنشی در موزه ملی ایران نمایشگاه هنرهای دستی ایران در کویت نمایش عکس ها در خانه عکاسان محل درک موسیقی در مغز واشنگتن – قسمتی از کورتکس یا قشر مغز انسان که در بخش پشتی لوب پیشانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محل درک موسیقی در مغز

تجلیل هنرمندان از جانبازان

ریتون شیشه ای هخامنشی در موزه ملی ایران

نمایشگاه هنرهای دستی ایران در کویت

نمایش عکس ها در خانه عکاسان

محل درک موسیقی در مغز

واشنگتن – قسمتی از کورتکس یا قشر مغز انسان که در بخش پشتی لوب پیشانی قرار دارد محلی برای درک موسیقی است .

به گزارش سی ان ان ، محققان دانشگاه هانوور با بررسی روی مغز 8 موسیقی دان هنگام گوش دادن به موسیقی دریافتند ، که این بخش از مغز به طور فعال به تحریکات خاصی از موسیقی پاسخ می دهد ، و توانایی درک موسیقی به طور متمرکز دراین ناحیه صورت می گیرد .

این 8 نفر ، 12 سال به کار موسیقی مشغول بودند که هنگام گوش دادن به موسیقی با روش جدید " ام  آر ای" بررسی شدند.

تجلیل هنرمندان از جانبازان

مشهد – تعدادی از هنرمندان سینمای کشور در حاشیه نهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس با جانبازان قطع نخاع استان خراسان دیدار و از ایثار و فداکاری آنان تجلیل کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دراین دیدار که در مرکز توانبخشی امام خمینی(ره) مشهد انجام شد، یکی از جانبازان 75 درصد مشهد با قدردانی از دیدار هنرمندان با جانبازان گفت: این موجب افتخار است که ، هنرمندان متعهد کشور ما رشادتها و ایثارهای رزمندگان را از یاد نبرند . وی افزود :هنر زمانی می تواند مفید باشد که در خدمت معنویت و ارزش ها قرار گیرد.

ریتون شیشه ای هخامنشی در موزه ملی ایران

تهران – قدیمی ترین ریتون شیشه ای "جام پادشاهان" متعلق به دوره هخامنشیان ، نخستین بار در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، معاون موزه ملی ایران با اعلام این خبر گفت : این اثر تاریخی در تیرماه سال 1318 هجری شمسی در حفاری های تخت جمشید کشف شد.

وی اهمیت کشف این ریتون شیشه ای را در نمایاندن ناشناخته های صنعت شیشه سازی در عهد هخامنشیان بیان کرد.

احمد چایچی امیرخیز در ارتباط با مشخصات ریتون هخامنشی افزود: قسمت انتهایی این ریتون، شیری را نشان می دهد که مانند شیرهای بدنه پیکان های حجاری شده تخت جمشید و به حالت نشسته است .

ریتون شیشه ای هخامنشی ، پس ازگذراندن  مراحل مرمتی ، در بخش موزه ملی ایران موزه پیش از تاریخ این گنجینه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه هنرهای دستی ایران در کویت

کویت – نمایشگاه هنرهای دستی ایران ، دیشب با حضور وزیر دربار کویت در نگارخانه لوذان گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این نمایشگاه که با همکاری وابسته فرهنگی کشورمان در کویت برگزار شد، طرح های حجمی و کارهای دستی شامل تور بافی ، قلاب بافی ، معرق کاری ، قلمزنی ، سفالگری مینیاتور و نقاشی هنرمندان ایرانی ، تا پایان این هفته برای علاقمندان و هنر دوستان به نمای گذاشته  می شود.

نمایش عکس ها در خانه عکاسان

تهران – خانه عکاسان ایران از 26 آذر با آثار استاد نیکول فریدنی ، محمد علی صباغی و مریم فاطمی ، شصت و هفتمین دوره نمایشگاه های خود را افتتاح می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در تالار شماره یک ، " نیکول فریدنی " با 50 اثر از 5 دهه عکاسی خود به موضوعات طبیعت ، معماری و مستند اجتماعی ایران می پردازد . این عکسها که با نام خورشید مشرق نمایش داده می شود ،  به شکل کتاب وبه همت انتشارات خانه عکاسان ایران چاپ و در طول زمان نمایشگاه منتشر خواهد شد . در تالار شماه دو ، محمد علی صباغی با 30 عکس خود که گزارش مصوری از زندگی جذامیان است حضور دارد ، و در تالار شماره سه ،  مریم فاطمی با 18 عکس از آئین زرتشت و مسیحیت آثار خود را به نمایش گذاشته است . شصت و هفتمین دوره نمایشگاههای خانه عکاسان ایران ساعت 17 روز سه شنبه 26 آذر گشایش می یابد و تا 3 بهمن ادامه دارد . علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 9 الی 19 به تقاطع حافظ ، انتهای غربی خیابان سمیه ، خانه عکاسان ایران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8807065 تماس حاصل نمایند.