تبیان، دستیار زندگی
در اولین روز مسابقات شنا؛ مبرز راهی فینال شد؛ قیدی حذف شد مسابقات شنای بازی‌های همبستگی اسلامی در عربستان در اولین روز با صعود نماینده‌ی ایران به فینال بازیها آغاز شد. اولین روز مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در رشته‌ی شنا ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان ایران در بازی های همبستگی اسلامی(1)

در اولین روز مسابقات شنا؛

مبرز راهی فینال شد؛ قیدی حذف شد

مسابقات شنای بازی‌های همبستگی اسلامی در عربستان در اولین روز با صعود نماینده‌ی ایران به فینال بازیها آغاز شد.

اولین روز مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در رشته‌ی شنا امروز صبح در رشته‌های 50 متر قورباغه، 1500 متر استقامت، 50 متر پروانه و 200 × 4 متر آزاد تیمی پیگیری شد كه حمیدرضا مبرز در رشته‌ی 50 متر پروانه به مقام چهارم در دور اول دست یافت و ساعت 17 به وقت عربستان باید در فینال به مصاف حریفان خود برای كسب مدال برود.

در رشته 50 متر قورباغه نیز بكتاش قیدی دیگر شناگر كشورمان حضور داشت كه از دور مسابقات حذف شد.

گفتنی است؛ تیم شنای ایران در 1500 استقامت و 200 × 4 متر آزاد تیمی شركت كننده‌ای نداشت و بدون حضور آشتیانی به خاطر بیماری نیز شركت در رشته 100 × 4 متر مختلط تیمی در روز آخر مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

محسن اشرفی ایران را طلایی كرد

محسن اشرفی نخستین مدال طلای ایران را در بازیهای همبستگی كشورهای اسلامی به دست آورد.

در نخستین روز از نخستین دوره‌ی بازیهای همبستگی كشورهای اسلامی محسن اشرفی در رشته‌ی كاتای انفرادی و در مسابقات كاراته اولین مدال طلای كاروان ورزشی ایران را به دست آورد.

مسابقات كاراته در شهر مدینه برگزار شد.

ملی پوشان پینگ پونگ ایران در نخستین گام از سد تیم فلسطین گذشتند

تیم ملی پینگ پونگ كشورمان موفق شد در نخستین دیدار خود در اولین دوره‌ی مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی از سد تیم ملی پینگ پونگ فلسطین گذشت.

مهران احدی، شاهین اخلاق‌پسند، شهرام فرح‌بخشیان، اعضای تیم ملی پینگ پونگ كشورمان موفق شدند در سه گیم پیاپی بر تیم فلسطین غلبه كنند و فردا در دومین روز این مسابقات در ساعت 9 صبح به وقت عربستان و ساعت 10 و 20 دقیقه به وقت تهران به مصاف تیم سودان خواهند رفت. گفتنی است، مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در رشته‌ی پینگ پونگ در شهر طائف برگزار می‌شود.

با كسب مدال طلا در كاتای تیمی

ایران با 2 طلا روز اول را به پایان رساند

اولین روز مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در رشته‌ كاتا با كسب دو مدال طلای ایران در قسمت انفرادی و تیمی به پایان رسید.

مصطفی پورجلالی، مالك محرابی و افشین همتی‌مقدم اعضای تیم كاتای ایران شركت‌كننده در قسمت تیمی این رقابت‌ها در دور اول با قرعه‌ استراحت روبه‌رو شده، در دور دوم با نتیجه‌ 5 بر صفر تیم اردن را از پیش رو برداشت تا به فینال راه پیدا كند و در فینال مسابقات نیز با نتیجه‌ 3 بر 2 از سد تیم ملی مازی گذشت تا دومین طلای ایران را كسب كند و تیم مالزی مقام دومی را به خود اختصاص داد و تیم‌های مصر و الجزایر نیز به طور مشترك در جای سوم ایستادند.

تیم ملی كاتای ایران با كسب دو مدال طلای محسن اشرفی در قسمت انفرادی و پورجلالی، همتی‌مقدم و محرابی در قسمت تیمی رقابت‌های همبستگی كشورهای اسلامی در روز اول را به پایان رساند.

مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در قسمت كاراته با شركت 28 كشور پیگیری می‌شود كه سنگال، تركیه، سوریه و مالزی از مهم‌ترین حریفان ایران هستند و رقابت‌های كاراته از 20 تا 24 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است: تیم ملی كاتای ایران در قسمت تیمی متشكل از مصطفی پورطالبی، افشین همتی‌مقدم و مالك محرابی سال 2003 در مسابقات قهرمانی جوانان و امید جهان كه در مارسی فرانسه برگزار شد، مقام نایب‌ قهرمانی مسابقات را كسب كردند و شركت در مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی دومین حضور این تیم در مسابقات بین‌المللی به شمار می‌رود.

مبرز چهارم شد

تنها نماینده‌ ایران در روز دوم مسابقات شنا

اولین روز مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در رشته شنا با كسب مقام چهارم نماینده ایران، «حمیدرضا مبرز» به پایان رسید.

حمیدرضا مبرز، نماینده شنای ایران در رشته‌ 50 متر پروانه با ثبت ركورد 25 ثانیه و 46 صدم ثانیه و اختلاف 18 صدم ثانیه نسبت به نفر اول از كشور قزاقستان، با ركورد 25 ثانیه و 49 صدم ثانیه در مكان چهارم دور فینال این رقابت‌ها قرار گرفت و شناگرانی از كشورهای مصر و قزاقستان در مكان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مبرز صبح امروز با قرار گرفتن جزو نفرات اول، جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد و بكتاش قیدی، دیگر نماینده‌ ایران در 50 متر قورباغه از دور مسابقات حذف شد.

گفتنی است در پی بیماری سهیل آشتیانی از حذف او از تیم ملی، حمیدرضا مبرز تنها شناگر ایران در مسابقات خواهد بود.

مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در عربستان در قسمت شنا فردا از ساعت 10 صبح به وقت عربستان آغاز و فینال این مسابقات ساعت 19 در چهار رشته‌ 100 متر كرال سینه، 200 متر قورباغه، 200 متر كرال پشت و 200 متر پروانه برگزار می‌شود كه به دلیل عدم حضور آشتیانی، حمیدرضا مبرز، تنها نماینده‌ ایران در 100 متر كرال سینه خواهد بود.

اولین پیروزی قاطع ملی‌پوشان بسكتبال

تیم ملی بسكتبال كشورمان اعزامی به اولین دوره‌ مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی موفق شد در نخستین دیدار خود، تیم ملی بسكتبال فلسطین را از پیش رو بردارد.

تیم ملی بسكتبال ایران با ارائه یك بازی بسیار زیبا حاكم مطلق دیدار برابر تیم ملی فلسطین بود و در پایان موفق شد با نتیجه قاطع 111 بر 46 از سد حریف خود عبور بگذرد.

گفتنی است تیم ملی بسكتبال ایران امروزساعت 14:50 دقیقه در باشگاه الانصار مدینه در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی بسكتبال مالدیو می‌رود.

دیدار نمایندگان رسانه‌های گروهی با سركنسول ایران در جده

نمایندگان رسانه‌های گروهی اعزامی ایران به نخستین دوره‌ی مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی با سركنسول جمهوری اسلامی ایران در جده دیدار كردند.

حجت‌الاسلام محمد شریف مهدوی ضمن خوش‌آمدگویی، با آرزوی موفقیت برای تیم‌های ملی شركت‌كننده در این مسابقات گفت: جمهوری اسلامی ایران در سازمان كنفرانس اسلامی و بانك توسعه‌ی اسلامی نقش مهمی را ایفا كرده است و ورزش نیز می‌تواند به عنوان یكی از اركان مهم نقش ویژه‌ای را در ارتباط كشورهای مختلف ایفا كند.

وی به روابط میان ایران و عربستان اشاره كرد و افزود: روابط ما در سال‌های گذشته دستخوش مسایلی بوده اما هم‌اكنون روابط ایران و عربستان در سطح بالایی است. این دو كشور در زمینه‌های بسیاری رقابت دارند اما این رقابت در كنار رفاقت است.

مهدوی به نقش رسانه‌ها در تحكیم روابط دو ملت اشاره كرد و افزود: مسوولان عالی‌رتبه‌ی دو كشور تاكید دارند كه باید این روابط تحكیم شود.