تبیان، دستیار زندگی
كتابخانه بزرگ طوبی با كتاب‌های متنوع دینی و مذهبی قسمتی از كتابخانه دیجیتالی وب‌سایت تبیان زنجان است كه به طور آزمایشی را‌ه‌اندازی شده و به ارائه برخی كتب به‌منظور استفاده كاربران از سیستم‌های جدید اطلاع‌رسانی پرداخته است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به كتابخانه الكترونیك طوبی

کتابخانه الکترونیکی

كتابخانه بزرگ طوبی با كتاب‌های متنوع دینی و مذهبی قسمتی از كتابخانه دیجیتالی وب‌سایت تبیان زنجان است كه به طور آزمایشی را‌ه‌اندازی شده و به ارائه برخی كتب به‌منظور استفاده كاربران از سیستم‌های جدید اطلاع‌رسانی پرداخته است.

بخش‌های متنوع این كتابخانه الكترونیك شامل مباحث اخلاقی، اقتصادی، كتاب‌هایی با موضوع امام علی(ع)، كتاب‌های تاریخی، حدیث، دفاعی، سیاسی و... است.

بخش كتاب‌های تاریخی شامل مباحثی در زمینه تاریخ اسلام، تاریخ اسلام در دوران پیامبر(ص)، تاریخ زندگانی امامان معصوم(ع)، قم‌شناسی و كلیات تاریخ است.

بخش عاشورا، عقاید، عرفان و همچنین بخش قرآن از دیگر عناوین اصلی این كتابخانه الكترونیك است.

در بخش تاریخ اسلام می‌توان به كتاب‌هایی مانند اندیشه‌های اسلامی در بستر تاریخ، اندیشه‌های سیاسی مسلمانان و بزرگ زنان صدر اسلام اشاره كرد.

در بخشی از كتاب «اندیشه‌های اسلامی در بستر تاریخ» می‌خوانیم: «بررسى‏هاى تاریخى نشان مى‏دهد كه دین هم‌زاد انسان بوده و بشر از آغاز زندگى‏اش بر روى زمین به فرمان فطرت و به جهت تأمین نیاز روحى و نیز ارضاى حس‏ مذهبى خویش، پیوسته به دین و دین‏دارى (با نمادهاى گوناگون آن) گرایش داشته و یك ‏یا چند پدیده و موجود طبیعى یا ماورایى را (صرف‏نظر از درستى یا نادرستى عقیده و عمل بر پایه آن) مورد تقدیس و پرستش قرار داده است...»

تاریخ اسلام در دوران پیامبر شامل كتاب‌هایی مانند درس‌هایی از سیره پیامبر اعظم(ص)، رهیافت‌هایی از مكتب پیامبر اعظم(ص)، فراز و نشیب‌های دوران رسالت و مقایسه آن با انقلاب اسلامی است.

در قسمت كلیات تاریخ می‌توان به كتاب‌های ایام در نگاه امام خمینی(ره)، تاریخ از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه، نگاهی نو به جنگ‌های صلیبی، اشاره كرد.

این كتابخانه الكترونیك با منابع متنوع دینی و مذهبی، به پژوهشگران و كاربران علاقه‌مند، به‌منظور مطالعه و دسترسی به متون كتاب‌های مورد نیاز آنها یاری می‌رساند.

تنظیم: هومن بهلولی