تبیان، دستیار زندگی
گروهی از پزشكان محقق ایرانی با استفاده ازگیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی، محلول جدیدی را برای رویش موی سر و رفع خارش، چربی و پوسته سر تولید كردند. ریزش موی سر مسئله شایعی هم در خانم ها و هم در آقایان است. تحقیقات جدید ارتباط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروی گیاهی جدید برای رویش مو


گروهی از پزشكان محقق ایرانی با استفاده ازگیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی، محلول جدیدی را برای رویش موی سر  و رفع خارش، چربی و پوسته سر  تولید كردند. ریزش موی سر مسئله شایعی هم در خانم ها  و هم در آقایان  است. تحقیقات جدید ارتباط بین حملات قلبی با ریزش مو  را در آقایان و نیز ارتباط بین ریزش مو را با مقدار انسولین  نشان داده است.

سخنگوی این گروه تحقیقاتی با بیان اینكه محلول گیاهی تولید شده محصولی كاملا بومی است، گفت: همه مراحل ساخت و تحقیقات این محلول گیاهی درایران انجام شده و الگوی گروه تحقیقاتی برای شروع كار، طب كوچه و بازار بود.

دكتر محمد بقایی درباره چگونگی ساخت این شامپوی گیاهی گفت: این گروه تحقیقاتی با بررسی بر روی پنج نمونه گیاه دارویی كه اقوام مختلف ایرانی به طور مشترك از آنها برای رویش موی سر  ، رفع خارش، چربی و پوسته سر استفاده می‌كنند، تحقیقات خود را آغاز كرد. با تحقیقات فراوان به این نقطه رسیدیم كه طب سنتی و آنچه مردم سینه به سینه به نسل‌های بعدی خود انتقال داده‌اند، منشاء علمی دارد.

سخنگوی گروه تحقیقاتی گفت: گیاهان به كار برده شده دراین محلول درمانی، شامل نعناع فلفلی، مریم گلی، عصاره گزنه، رُزماری و بابونه است كه با روش عصاره‌گیری الكلی با درصدهای معین، جداسازی شده و در فرمولاسیون به كار رفته است.

وی افزود: برای اینكه طب سنتی كشورمان را با علم پزشكی روز همراه كنیم، همزمان در طراحی اولیه این محلول گیاهی ، سازگاری بین این فرآورده و محصولات مشابه خارجی را از لحاظ قوام و شكل ظاهری انجام دادیم.

دکتر بقایی با تاكید بر این نكته كه این محصول نتیجه كار مشترك با صنعت است، گفت: فرمولاسیون نهایی این محصول منطبق با پوست ایرانی طراحی شده است ، زیرا پوست مردم ایران حدود دو تا سه دهم با پوست افراد اروپایی متفاوت است و برای كسب رضایتمندی بیشتر مصرف‌كنندگان این عصاره الكلی را به شكل یك فرآورده متعارف و امروزی درآوردیم.

وی با اشاره به اهمیت تحقیقات در كشور گفت: همان‌گونه كه برای تبلیغات بودجه‌ای در نظر می‌گیریم تا تبلیغات ما را به فروش بیشتری برساند، هزینه در بخش تحقیق نیز ما را به فروش و سود بیشتری می‌رساند.

دكتر بقایی تصریح كرد: با تحقیقات هم می‌توانیم مطالب جدیدی را به دنیای علم عرضه كنیم و هم می‌توانیم از محصولاتی كه در دنیا تولید شده است ، كپی‌سازی كرده و آنها را مجدداً در كشور آزمایش و بررسی كنیم، زیرا ممكن است كرم‌ها و شامپوهایی كه در دنیا بسیار مرغوب شناخته شده ، برای پوست ایرانی مناسب نباشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.