تبیان، دستیار زندگی
بازی در فیلم «چند میگیری گریه کنی» بازگشت موفقیت آمیزی برای «ابوالفضل پور عرب» به عرصه سینما محسوب می شود. خبرگزاری مهر- «حسن توکل نیا» تهیه کننده فیلم «چند میگیری گریه کنی» به کارگردانی «شاهد احمد لو»، درمورد علت تهیه این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت دوباره ابوالفضل پورعرب به سینما


بازی در فیلم «چند میگیری گریه کنی» بازگشت موفقیت آمیزی برای «ابوالفضل پور عرب» به عرصه سینما محسوب می شود.

خبرگزاری مهر- «حسن توکل نیا» تهیه کننده فیلم «چند میگیری گریه کنی» به کارگردانی «شاهد احمد لو»، درمورد علت تهیه این فیلم که اولین تجربه کارگردانش محسوب می شود گفت: احساس کردم زمان مناسبی است که با کارگردانهای جوان در زمینه تولید فیلم همکاری کنم. چون با اعتماد به استعداد کارگردان جوان می توان انتظار داشت فیلم های جذاب برای مخاطبان ساخته شود.

وی در ادامه متذکر شد: در هنگام ساخت فیلم «کاغذ بی خط» ساخته «ناصرتقوایی»، شاهد احمد لو فیلم متفاوت و خوبی از پشت صحنه این کار تهیه کرد و همچنین ساختن فیلم های کوتاه درخشانی نظیر «برجک» به خوبی توانائی های او را درعرصه کارگردانی معلوم کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: جرقه اصلی شکل گیری فیلم نامه «چند میگیری گریه کنی» بر اساس دیدن آگهی در روزنامه شکل گرفت، بدین مضمون که مؤسسه ای برای گریه کردن در مراسم ختم، تعدادی آدم استخدام می کرد و به همین خاطر سریعاً فیلم نامه توسط «محسن طنابنده» نوشته شد و کار بعد از گرفتن پروانه ساخت، فیلمبرداریش آغاز گردید.

«حسن توکل نیا» در مورد ژانر و سبک فیلم گفت : چند میگیری گریه کنی، کاری کمدی ، اجتماعی و خیابانی است که قسمت اعظم فیلمبرداری فیلم در کوچه پس کوچه های غرب وشمال شهر تهران انجام گردیده است و سعی کرده ایم فیلمی جذاب برای مخاطب عادی سینما تولید کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این فیلم بازگشت موفقیت آمیزی برای ابوالفضل پورعرب بعد از چندین سال دوری از سینما محسوب می شود و وی در فیلم نقش دزد خرپائی را بازی می کند که از آدمهایی که درقبرستان حضوردارند، دزدی می کند و طی یکی از این دزدیها با یک سری از آدمهای جدید آشنا می شود و باعث بروز اتفاقات و تحول در زندگیش می شود.

«توکل نیا» متذکرشد: فیلمبرداری فیلم در 31جلسه از پنجم اسفندماه سال 83 تا ششم فروردین ماه 84 به طول انجامید و در حال حاضر حدود 50 درصد تدوین آن توسط «کاوه ایمانی» به پایان رسیده است.

داستان فیلم چند میگیری گریه کنی درباره مردی است که خود را در شرف مرگ می بیند و تصمیم می گیرد در جریان مراسم پس ازمرگش قرار گیرد.

مشاوره کارگردان فیلم برعهده کیانوش عیاری است و علی اللهیاری فیلمبرداری فیلم را انجام می دهد. موسیقی متن فیلم را نیز ناصر چشم آذر می سازد و الناز شاکردوست، شهرام حقیقت دوست، حمید لولایی و منوچهر نوذری در آن بازی دارند.