تبیان، دستیار زندگی
مسابقات قهرمانی تکواندو آسیا با حواشی متعددی همراه بود و مهم‏ترین آنها، کشف حجاب در جزیره کیش بود که با بی‏توجهی مسئولان امر مواجه شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختلاط زنان و مردان در مسابقات تکواندو

مسابقات تکواندو

مسابقات قهرمانی تکواندو آسیا با حواشی متعددی همراه بود و مهم‏ترین آنها، کشف حجاب در جزیره کیش بود که با بی‏توجهی مسئولان امر مواجه شد تا در نهایت مجلس در این زمینه وارد شود و برای پیگیری این مسئله به رئیس جمهور تذکر داده شود.

به نقل از  تابناک، مسابقات قهرمانی تکواندو آسیا چندی پیش به میزبانی جزیره کیش برگزار شد اما بنابر تصمیم مسئولان، این رقابت‏ها در هر دو بخش بانوان و آقایان در یک سالن مورد پیگیری قرار گرفت تا اتفاقات غیرقابل هضمی به وقوع بپیوندد.

برگزاری مختلط مسابقات، کشف حجاب برخی شرکت‏کنندگان و عدم رعایت اصولی که در نظام اسلامی ایران به عنوان یک اصل مورد تاکید است، با سکوت اغلب رسانه‏ها همراه شد تا تابناک پیگیر این مسئله شود و با انتشار تصاویری از آنچه در کیش گذشته است، این پرسش مطرح شود که چرا در دولت دهم که داعیه‏دار اصول‎گرایی چنین اتفاقات تلخی به وقوع می‏پیوندد.

جام جهانی تكواندو در تایلند  ؛

در عین حال اگرچه وقوع چنین مسائلی یک شوک به جامعه ورزش وارد ساخت اما حتی بخشی از افکارعمومی که در چنین مقاطعی در ادوار پیشین فریاد وااسلاما سر می‏دادند، سکوت کردند و ترجیح دادند تا از بیان دوباره این مطلب پرهیز گردیده و فراموش شود که چنین اتفاقات نه چندان مهمی(!) به وقوع پیوسته است و برخی از ایشان که تا دیروز حراست از اسلام را ارجح بر همه امور می‏پنداشتند، با ذکر اینکه مردم مشکلات مهم‏تری دارند، از پرداختن به این مسئله طفره رفتند.

در این شرایط اما برخی نمایندگان اصول‏گرای مجلس سکوت را شکستند و در جلسه علنی دیروز خانه ملت، علی مطهری چهره شاخص اصول‏گرا به عنوان نماینده مردم تهران در تذکری به احمدی‏نژاد، دستور رسیدگی به علت بی‌توجهی به موازین اسلامی، بی حجابی و اختلاط زنان و مردان در مسابقات آسیایی تكواندو در جزیره‌ كیش را از رئیس‌جمهور خواستار شد.

اگرچه شکی نیست که مشکلات متعددی در زندگی مردم کشورمان وجود دارد که شاید مسائل اقتصادی بخش مهمی از آن را تشکیل دهد اما کاملاً مشخص است که این مسئله نیز بی‏اهمیت نیست و نمی‏توان با برجسته کردن سایر مشکلات، وقوع چنین اتفاقات تلخی را نادیده انگاشت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری