تبیان، دستیار زندگی
خانه تئاتر 200 میلیون تومان از نهاد ریاست جمهوری گرفته است تا بتواند پس از مدتها مکان مناسبی را برای تنها تشکل صنفی اهالی تئاتر ایران خریداری کند. جام جم آنلاین- خانه تئاتر از بدو تأسیس تاکنون یکی از مشکلات عمده اش نداشتن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلاخره «تئاتر» هم صاحب خانه شد


خانه تئاتر 200 میلیون تومان از نهاد ریاست جمهوری گرفته است تا بتواند پس از مدتها مکان مناسبی را برای تنها تشکل صنفی اهالی تئاتر ایران خریداری کند.

جام جم آنلاین- خانه تئاتر از بدو تأسیس تاکنون یکی از مشکلات عمده اش نداشتن یک مکان ثابت بوده است.

این مشکل که چندین و چند بار شکل بحرانی پیدا کرد، با واگذار شدن ساختمانی واقع در خیابان صفا مرتفع شد، اما این خانه که طبقه های تحتانی آن یک پاساژ بود، تناسبی با فعالیت های این تشکل نداشت.

اما چند روز گذشته ایرج راد، ضمن اعلام خبر پرداخت مبلغ 200 میلیون تومان از سوی ریاست جمهوری گفت: امیدوارم بتوانیم مکان مناسبی را خریداری نماییم.

خانه تئاتر که اعضای هیات مدیره آن و تشکل های زیر مجموعه اش این روزها در پی برگزاری هر چه بهتر مراسم روز جهانی تئاتر و نخستین مسابقه ادبیات نمایشی ایرانی هستند حالا باید به فکر تهیه یک مکان مناسب برای خرید نیز باشند. البته در حالی که انتظار می رفت خانه تئاتر تنها تشکل برگزار کننده مراسم روز جهانی تئاتر باشد، خبرگزاری مهر اعلام کرده است که مرکز هنرهای نمایشی درصدد است تا به صورت جداگانه مراسم روز جهانی تئاتر را برگزار کند.

تاریخ دقیق این مراسم به گفته مسئول روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، هنوز مشخص نشده است و قرار است هفته آینده تاریخ دقیق این برنامه اعلام شود. اگرچه محمدحسین عابدی ، مسئول روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرده است که برنامه های این جشن هنوز مشخص نیست، اما از حضور میهمانان خارجی نیز در این مراسم خبر داده است. او البته به تصفیه حساب با گروه ها نیز اشاره کرده است: «در روزهای پایان سال 83 با برخی از گروه ها تصفیه حساب شد و با بقیه نیز با آمدن بودجه جدید تصفیه حساب خواهد شد.» روزهای اول سال 84 با خبرهای خوبی که از حوزه تئاتر به گوش می رسد پیوند خورده است.