تبیان، دستیار زندگی
انتخاب این نخبگان طی برگزاری آزمونی سراسری و سنجش میزان توانایی 150 هزار معلم در سطح كشور انجام می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخبگان دانشگاهی طی آزمونی در آموزش و پرورش به كار گرفته می شوند.

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش از به كارگیری نخبگان دانشگاهی از طریق آزمون سراسری خبرداد.

نخبگان دانشگاهی طی آزمونی در آموزش و پرورش به كار گرفته می شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی عصر روز چهارشنبه در همایش تكریم از خیرین مدرسه ساز كشور با بیان این كه قصد داریم نخبگان دانشگاهی را در آموزش و پرورش به کار گیری كنیم اظهار داشت: انتخاب این نخبگان طی برگزاری آزمونی سراسری و سنجش میزان توانایی 150 هزار معلم در سطح كشور انجام می شود.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش قصد دارد هماهنگی بیشتری بین تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی کشور ایجاد کند .

وی گفت: وجود مرکز تربیت معلم یکی از ابزارهای حاضر برای سنجش معلمان و همچینن برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای توانمند کردن آنان می باشد ولی با این حال آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادی است و تدوین سند ملی آموزش و پرورش نیز یکی از راههای ایجاد این امر مهم است.

حاجی بابایی با اشاره به قانون مدیریت خدمات کشور گفت: زمانی که این قانون نوشته می شد معتقدم بودم که هیچ وقت معلم نباید بازنشسته شود بلکه معلم بعد از 30 سال سابقه کار باید به عنوان الگو در مدرسه حضور داشته و از تجربیات او استفاده شود.

وی با اشاره به قانون بازنشستگی پیش از موعد گفت:‌ براساس این قانون دو شرط درخواست فرهنگیان و موافقت مسئولان آموزش و پرورش برای بازنشستگی پیش ازموعد لازم است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: البته در این خصوص با درخواست کسانی موافقت خواهد شد که آموزش و پرورش نیازی یه آنان نداشته باشد و یا اینکه آنها از کارآیی لازم برخوردار نباشند.

وی در ادامه از آمادگی حذف كنكور خبرداد و افزود: ‌آموزش و پرورش به سهم خود برای حذف کنکور هیچگونه مشکلی ندارد و در سال 1390 آمادگی اجرای این قانون را دارد.

منبع: سایت وزارت آموزش و پرورش