تبیان، دستیار زندگی
روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری در كتابی با عنوان «خورشید می‌ماند» به قلم كامران پارسی‌نژاد از سوی كانون اندیشه جوان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خورشید می‌ماند»؛ روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی

کتاب

روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری در كتابي با عنوان «خورشید می‌ماند» به قلم كامران پارسي‌نژاد از سوي كانون انديشه جوان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، اين كتاب مي‌كوشد با معرفي كامل دوران زندگي، آراء و انديشه‌هاي اين انديشمند اسلامي، آثار تأليفي او را در زمينه‌هاي گوناگون يادآور شود.

همان‌گونه كه در بخشي از اين كتاب نيز آمده است، بهاءالدین محمدبن حسین عاملی، معروف به شیخ بهایی هشتم اسفندماه 925 خورشیدی در بعلبک متولد شد و هشتم شهریور 1000 خورشیدی در اصفهان به دیار باقی شتافت. این دانشمند نامدار در دانش‌های فلسفه، منطق، هیأت و ریاضیات تبحر داشت و حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر برجای ماند.

از آثار و تألیفات این دانشمند می‌توان به کتاب‌های جامع عباسی، الزبده فی الاصول، کشکول، نان و حلوا، مثنوی رموز اعظم، شیر و شکر، نان و پنیر، موش و گربه اشاره کرد.

نویسنده کتاب حاضر می‌کوشد با استناد به منابع و مستندات محکم تاریخی، فرازهایی از زندگی شیخ بهایی را از دوران کودکی این دانشمند مسلمان تا زمان رحلت او بیان کند و نشان دهد با رفتن وی به دیار باقی، راه او همچون خورشیدی فروزان پایدار می‌ماند.

از این نویسنده پیش از این نیز کتاب «هویت‌شناسی ادبیات و نحله‌های ادبی معاصر» توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده‌اند.

نخستين چاپ کتاب «خورشید می‌ماند» در 576 صفحه، قطع رقعي و بهاي 8000 ريال توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.