تبیان، دستیار زندگی
از قول فرزند امام نقل شده است:«روز اوّلی که شاه رفت، ما در نوفل لوشا تو بودیم. نزدیک به سیصد الی چهارصد خبرنگار اطراف منزل امام جمع شده بودند. تختی گذاشتند و امام روی آن ایستادند. تمام دوربین‏ها کار می کرد. قرار بود هر چند نفر خبرنگار یک سوال بکنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام خمینی

امام خمینی و اهمّیت نماز

از قول فرزند امام نقل شده است:

«روز اوّلی که شاه رفت، ما در نوفل لوشا تو بودیم. نزدیک به سیصد الی چهارصد خبرنگار اطراف منزل امام جمع شده بودند. تختی گذاشتند و امام روی آن ایستادند. تمام دوربین‏ها کار می کرد. قرار بود هر چند نفر خبرنگار یک سوال بکنند. دو سه سوال از امام شد که صدای اذان ظهر شنیده شد. بلافاصله امام محل را ترک کردند و فرمودند: وقت فضیلت نماز ظهر می‏گذرد. تمام حاضرین از اینکه امام صحنه را ترک کردند، متعجّب شدند. کسی از امام خواهش کرد چند دقیقه‏ای صبر کنید تا حدّاقل چهار پنج سوال دیگر بشود. امام با عصبانیّت فرمودند: به هیچ وجه نمی‏شود. و رفتند.»

نماز

ملّا محمّد تقی برغانی قزوینی، شهید محراب

مرحوم ملّا محمّد تقی برغانی از روحانیانی بود که در محراب عبادت به هنگام سحر در حالی که مشغول خواندن مناجات «خمس عشرة» در سجده بود به دست فرقه بابیّه به شهادت رسید. در احوال او می‏نویسند:

«عبادت آن جناب (قدّس سرّه) چنان بود که همیشه از نصف شب تا طلوع صبح صادق به مسجد خود می‏رفت و به مناجات خمس عشرة را از حفظ می‏خواند و بر این روش و شیوه پسندیده استمرار داشت تا اینکه در یکی از آن شب‏ها شربت شهادت نوشید. مکرّر در فصل زمستان دیده می‏شد که در پشت‏بام مسجد خود در حالی که برف به شدّت می‏بارید، در نیمه شب پوستین بر دوش و عمّامه بر سر داشت و مشغول تضرّع و مناجات بود و در حالت ایستاده، دست‏ها را به سوی آسمان بلند می‏کرد تا اینکه برف سراسر قامت مبارکش را از سر تا نوک پا سفید‏پوش می‏کرد.

گروه دین و اندیشه تبیان_رضاسلطانی

منبع :چهل داستان درباره نماز و نمازگزاران(یدالله بهتاش)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.