تبیان، دستیار زندگی
لاریجانی:آن صحنه موهن كه در تلویزیون منعكس گردید مربوط به دانشجویان نمی‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشجویان به امام اهانت نکردند
علی لاریجانی

لاریجانی:آن صحنه موهن كه در تلویزیون منعكس گردید مربوط به دانشجویان نمی‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی در واكنش به آنچه در حاشیه مراسم 16 آذر امسال در دانشگاه تهران به واسطه توهین به ساحت امام راحل اتفاق افتاد ، یادآور شد: كسی تردید ندارد قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای كه داشته باشد، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورد.

كسی تردید ندارد قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای كه داشته باشد، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورد

به گزارش ایسنا، دكتر علی لاریجانی، در نطق امروز (یكشنبه) خود، اظهار داشت: امروز ملت ایران قبل از فرا رسیدن محرم و گریستن بر مظلومیت امام حسین (ع)، به خاطر مظلومیت امام (قدس‌سره) عزادار شد و اهانت ناجوانمردانه به نماد صلابت و بیداری مسلمانان در عصر حاضر، نماد استقلال ملت ایران، نماد عزتمندی مسلمانان در مقابل استكبار قلب همه امت را جریحه‌دار كرد.

وی افزود: باز هم مراجع و علمای حوزه‌ها به خصوص حوزه‌ی علمیه‌ی قم، نقش روشنگرانه خویش را ایفا نمودند و روز گذشته مردم و روحانیت در صف واحد، اراده‌ی جمعی جامعه را در حمایت از هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نشان دادند.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌كه حركت ملی دیروز ملت، هشدارهایی را نیز در برداشت، گفت: گفته می‌شود آن صحنه موهن كه در تلویزیون منعكس گردید مربوط به دانشجویان نمی‌شود. كسی تردید ندارد كه قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای كه داشته باشند، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورند.

سخن در این است كه وقتی فضای سیاسی جامعه را غبارآلود كردید و در شعارها و پیام‌های خود، معیارها و حدود و قانون اساسی را محترم نشمردید و به راحتی از راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب عبور نمودید، مجال برای عده‌ای فراهم می‌كنید كه ریشه‌ها و هویت‌ها را به سخره گیرند.

لاریجانی افزود: این حوادث معلول سهل‌انگاری‌های سیاسی، نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهداست كه در رفتاری توام با عصبانیت نمایان گردیده است.

وی تاكید كرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، نقطه هدف تیراندازی سیاسی دشمن اصل ولایت‌فقیه بود. بعید است كسی در صحنه‌ی سیاسی كشور غوری داشته باشد و نیافته باشد كه اساس مبارزه آمریكا و عوامل داخلی آنها نظیر منافقین، بنی‌صدر و لیبرال‌ها و گروه‌های ضدانقلاب در مایوس كردن مردم، حركت به سوی تخریب جایگاه ولایت‌فقیه بود.

حوادث معلول سهل‌انگاری‌های سیاسی، نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهداست كه در رفتاری توام با عصبانیت نمایان گردیده است

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح كرد: در دهه‌ی اول انقلاب شخصیت حضرت امام و روحانیت و مرجعیت و در دو دهه بعد این فلش به سوی مقام معظم رهبری نشانه رفت. علت این امر هم روشن بود، آن تفكری كه به ملت ایران هویت بخشید تا در مقابل دیكتاتوری شاه بایستد، تا در مبارزه با استكبار نقش پیشتاز در بین ملل اسلامی داشته باشند، تا حركت فراگیر نسبت به صهیونیزم در منطقه و جهان ایجاد كنند، تا در دفاع از مستضعفین و ایجاد عدالت قیام نمایند، تا نمونه‌ای از مردمسالاری دینی را در دنیای پر از فریب و نیرنگ ارایه كنند، امام (ره) بود و امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت بركاته) با استواری و فرزانگی چراغ راهنمای ملت در این مسیر هستند.

وی تاكید كرد: ستیز آنان با قطب انقلاب اسلامی برای فرزندان انقلاب تازگی ندارد ،اما تعجب در این است كه دوستان دیروز انقلاب چرا هشیار نمی‌شوند.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قیام غیرتمندانه‌ی ملت در روز گذشته مخصوصا در حوزه‌ی علمیه‌ی قم یادآور حضور آگاهی‌بخش آنان در 19 دی بود كه جرقه‌ی بیداری ملت گردید. به نظر می‌رسد كه حضور معنادار در روز گذشته نوعی اتمام حجت در مشاجرات مشمئزكننده ماه‌های اخیر بود؛ البته بارها رهبر معظم انذار دادند و دلسوزان انقلاب مشفقانه سخن گفتند و راه را نشان دادند.

لاریجانی در خصوص اظهارات برخی مقامات آمریكایی از جمله رییس‌جمهور و وزیر خارجه‌ی آن كشور درباره‌ی مسائل داخلی ایران و تعجب كودكانه آنها نسبت به نفوذ ایران، گفت: جایزه نوبل آنقدر ارزش نداشت كه این همه حرف بی‌حساب نسبت به ایران به زبان جاری كنید آنهم در میان غوغای لفاظی این ماه‌ها كه سخن از تغییر سیاست‌ها می‌گفتید و برخی ساده‌لوحان هم مردد شده بودند.

وی با بیان این‌كه در كمتر از یك سال با آزمون‌های مختلف سیاست‌های دروغ ایالات متحده عیان شد، افزود: از یك طرف نامه‌نگاری مقامات آمریكا برای مذاكره از طرف دیگر د

مطمئن باشید دیگر مجال برای نظریات فریبكارانه از فسخ مواد و این امور نخواهد بود و ملت ایران دامنه‌ی سخنان و پیشنهادات دروغین شما را دریافته و اجازه نمی‌دهد با منافع ملی آنان بازی شود و به موقع با حضور در صحنه‌ با صلابت پاسخ شما را خواهد داد

شمنی در همه ساحت‌ها و در همه فرصت‌ها؛ این تغییر در سیاست نیست، بلكه فرصت‌طلبی است از مناسبت‌ها.

به گفته‌ی رییس مجلس شورای اسلامی، سخنان سبك اخیر اوباما در مسائل داخلی ایران و نظرات وزیر خارجه‌ی آنان در متهم كردن ایران به حمایت از تروریسم در قیافه‌ی وحشت‌زده‌ی آنان از نفوذ ایران معنا پیدا می‌كند كه این غوغاها برای ملت رشید ایران به هیچ نیارزد.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان كرد: لازم است بدانند كه حركت‌های موزیانه‌ی آنان در بحث هسته‌ای در نهادهای بین‌المللی كاملا تحت رصد است و نمی‌توانند اغراض خود را در لفافه‌ی مسائل دیگر پنهان كنند و ظاهرا نمی‌خواهند ایران در چارچوب آژانس به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد.

وی تاكید كرد: مطمئن باشید دیگر مجال برای نظریات فریبكارانه از فسخ مواد و این امور نخواهد بود و ملت ایران دامنه‌ی سخنان و پیشنهادات دروغین شما را دریافته و اجازه نمی‌دهد با منافع ملی آنان بازی شود و به موقع با حضور در صحنه‌ با صلابت پاسخ شما را خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در این هنگام نمایندگان فریاد "الله اكبر"، "مرگ بر صهیونیزم"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر ضدولایت فقیه" سر دادند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور