تبیان، دستیار زندگی
دولت؛ هاشمی را در راس مخالفان خود و صاحب قدرت می داند به همین دلیل معتقد است اگر هاشمی را حذف كند راه برای جولان دادنش باز می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرف های متفاوت علی مطهری

علی مطهری در پاسخ به سئوالی كه به بی نتیجه ماندن تلاش های صورت گرفته برای ایجاد وحدت پس از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم اشاره داشت گفت : به نظر می رسد كه اراده ای برای ایجاد وحدت وجود ندارد و كسانی هم كه به دنبال رفع این فتنه هستند می خواهند از راهی به جز اجرای عدالت این بحران را حل كنند.

به اعتقاد وی در حال حاضر افراطیون اصولگرا حاكم هستند و چون دولت در دست آنهاست قدرت دارند. چرا كه دولت مظهر قدرت است .

نماینده تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تاكید بر اینكه بدون اجرای عدالت نمی توان آرامش را به فضای سیاسی كشور

علی مطهری

ازگرداند خاطرنشان كرد : طرفین باید زیر بار عدالت بروند اما متاسفانه حاضر به قبول چنین چیزی نیستند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینكه منظورتان از طرفین گروه های سیاسی هستند و یا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گذشته اظهار داشت : مقصودم دو گروه افراطی حاضر در صحنه سیاسی كشور است . هم افراطیون اصولگرا و هم افراطیون اصلاح طلب زیر بار عدالت نمی روند.

افراطیون اصولگرا در اقلیت هستند

به اعتقاد وی در حال حاضر افراطیون اصولگرا حاكم هستند و چون دولت در دست آنهاست قدرت دارند. چرا كه دولت مظهر قدرت است .

مطهری با اعتقاد بر اینكه افراطیون اصولگرا در میان طیف گسترده اصولگرایان در اقلیت هستند خاطرنشان كرد : البته من دولتمردان را گروهی مستقل می دانم كه نه اصلاح طلب هستند و نه اصولگرا.

وی در پاسخ به اینكه چرا عقلای هر دو طیف نمی توانند افرطیونی را كه در اقلیت هستند كنترل كنند تصریح كرد : باید طرح عادلانه ای در این زمینه ارائه شود و افرادی طرح های آشتی عادلانه را ارائه كنند كه واقعا به دنبال نزدیك كردن این دو طیف باشند.

البته من دولتمردان را گروهی مستقل می دانم كه نه اصلاح طلب هستند و نه اصولگرا.

شخصیت های موجه بدون ملاحظات سیاسی وارد میدان شوند

نماینده تهران ادامه داد : متاسفانه در شرایط كنونی شاهد آن نیستیم كه افرادی از خودگذشتگی كرده و با فداكاری وارد عرصه شوند. كسانی هم كه گاهی تصمیم به ورود به این عرصه می یابند بیشتر به فكر جایگاه و محبوبیت خودشان هستند و نگرانند كه طرح آشتی آنها به نتیجه نرسیده و به جایگاه آنها لطمه ای وارد شود.

او كه پیش از این به دنبال محوریت آیت الله مهدوی كنی برای ایجاد آشتی ملی بود افزود : شخصیت های موجه باید بدون ملاحظات سیاسی و توجه به اینكه حرفشان شنیده می شود یا نه وارد میدان شوند و جامعه را از حالت اختلاف تنش و بحران خارج كنند. در غیر اینصورت به وحدت ملی دست نخواهیم یافت .

وی با بیان اینكه دستان هاشمی نیز برای برخورد با آنها بسته نیست و متقابلا اقداماتی خواهد داشت افزود : در نتیجه همین كش و واكش هاست كه این فتنه خاموش نمی شود

هاشمی در جریان انتخابات مظلوم واقع شد

مطهری در پاسخ به سئوالی كه به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره داشت خاطرنشان كرد : البته باید به آقای هاشمی حق داد. چون در جریان انتخابات ایشان مظلوم واقع شدند و اگرچه از آقای احمدی نژاد انتظار عذرخواهی داشتند اما چنین نشد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس به استناد آیه ای از قرآن تاكید كرد : هیچگاه مجاز نیستیم صدایمان را بلند كرده و دشنام بدهیم مگر آنكه حقی ضایع شده باشد. در حال حاضر نیز حق هاشمی ضایع شده است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی

تز افراطیون برای حذف هاشمی

مطهری از تز افراطیون مبنی بر حذف هاشمی از انقلاب خبر داد و افزود : به نظر می رسد افراطیون به جای اجرای عدالت و ترمیم دلخوری های گذشته قصد عذرخواهی ندارد و در قالب پروژه ای به دنبال حذف هاشمی از انقلاب است .

به نظر می رسد افراطیون به جای اجرای عدالت و ترمیم دلخوری های گذشته قصد عذرخواهی ندارد و در قالب پروژه ای به دنبال حذف هاشمی از انقلاب است

وی با بیان اینكه دستان هاشمی نیز برای برخورد با آنها بسته نیست و متقابلا اقداماتی خواهد داشت افزود : در نتیجه همین كش و واكش هاست كه این فتنه خاموش نمی شود.

به گفته وی اگر عدالت اجرا شود این مسائل رفع خواهد شد. در چنین وضعیتی است كه نقش قوه قضائیه بسیار مهم است چرا كه قوه قضائیه می تواند موثر باشد و دوطرف این ماجرا را مجبور به اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهی كند.

نماینده تهران با بیان اینكه قوه قضائیه باید به اتهامات هر دو طرف رسیدگی كند تاكید كرد : عدالت باید درباره هر دو طرف اجرا شود در غیر این صورت این مسائل خاتمه نخواهد یافت .

مطهری در پاسخ به اینكه آیا افراطیون تنها پروژه حذف هاشمی را در دستور كار خود دارد یا اینكه به دنبال حذف چهره های دیگری نیز هست اظهار داشت : دولت، هاشمی را در راس مخالفان خود و صاحب قدرت می داند به همین دلیل معتقد است اگر هاشمی را حذف كند راه برای جولان دادنش باز می شود مضاف بر اینكه به این ترتیب كسان دیگری كه زیر سایه هاشمی هستند خودبه خود تضعیف می شوند.

عبدالحسینی  - جامعه و سیاست تبیان