تبیان، دستیار زندگی
عه پیر خضر عارف بیجاری اثر ملی شد استادان و مدرسان در جشنواره حماسه هنر نمایشگاه تصویر سازی در فرهنگسرای هنر آغاز هفته پژوهش تهران- هفتمین دوره هفته معرفی پژوهش های فرهنگی سال ، و پنجمین دوره پژوهش های بین المللی از روز شنبه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز هفته پژوهش

آغاز هفته پژوهش

تهران- هفتمین دوره هفته معرفی پژوهش های فرهنگی سال ، و پنجمین دوره پژوهش های بین المللی از روز شنبه در تهران و 19 استان کشور آغاز شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، این هفته که با گشایش نمایشگاه پژوهش های فرهنگی ، 18 موسسه پژوهشی دولتی و خصوصی آغاز گردید، میزگرد، سخنرانی، مسابقه برگزارشده و چند فیلم نیز بررسی می شود ، همچنین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین ، از برنامه های روز آخر هفته است.

بقعه پیر خضر عارف بیجاری اثر ملی شد

تهران – بقعه پیر خضر یکی از سادات و عرفای منطقه بیجار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به گزارش خبر گزاری جمهوری اسلامی ، معاون پژوهشی میراث فرهنگی کردستان؛ این بنا متعلق به دوره صفویه بوده و در روستای قاضی قوشچی از توابع نجف آباد در 2 کیلو متری بیجار واقع است.

وفایی گفت: نقشه این بنا چهار ضلعی است و با سنگ لاشه، آجر خشت و سنگهای حجاری شده ساخته شده است. به گفته وی: بر اثر مرور زمان ، تاریخ حک شده بر سنگ نبشته قدیمی آن پاک شده ولی نوع خط و معماری آن بنا مربوط به دوران صفویه است.

وفایی اظهار داشت: این بقعه به طور کامل مورد مرمت قرار گرفته و در برابر حوادث قهری از ایمنی مناسبی برخوردار است.

استادان و مدرسان در جشنواره حماسه هنر

جشنواره سراسری حماسه هنر به مناسبت سال عزت وافتخار حسینی با موضوع امام حسین، عشق ، عرفان، حماسه و هنر توسط سازمان آموزش و پرورش حوزه هنری نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود.

هنر جویان ، پژوهشگران و دانشجویان می توانند آثار خود را در رشته های ادبیات ، نمایش ، فیلم ، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و پژوهشی تا پایان دی ماه به ستاد جشنواره ، واقع در تقاطع های حافظ و سمیه ، حوزه هنری سازمان آموزش و پرورش ارسال کنند.

استادان و مدرسان هنر نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند که آثار آنها در بخشی جداگانه و در سطح حرفه ای بررسی می شود.

نمایشگاه تصویر سازی در فرهنگسرای هنر

نمایشگاه تصویر سازی هنرستان دخترانه سوره از 26 آذر ماه در فرهنگسرای هنر بر پا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از شاگردان مریم نیکخواه بیانه به نمایش گذاشته می شود ، علاقمندان می توانند تا سوم دی ماه از این نمایشگاه در گالری هنر واقع در خیابان شریعتی ، خیابان جلفا دیدن کنند.