تبیان، دستیار زندگی
بیانات مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیه الله مکارم شیرازی درباب محکومیت توهین به امام خمینی(ره
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محکومیت توهین به حضرت امام خمینی

آیة الله العظمی مکارم شیرازی با تاكيد بر اينكه تمام وفاداران به انقلاب بايد هتك حرمت به ساحت مقدس امام خميني (ره) را محكوم كنند، گفت: هتك حرمت نسبت به ساحت مقدس امام‌ (ره)، اهانت به تمام ارزش‌هاي انقلاب و اهانت به تمام ملت ايران است.

امام خمینی(ره

به گزارش خبرگزاریها این مرجع معظم تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم ضمن محكوم كردن هتك حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار انقلاب اسلامي(ره) گفت: سرچشمه اهانت به ساحت مقدس امام راحل ممكن است سه عامل باشد، عامل نخست اينكه فرد ناداني از روي جهل و ناداني اقدام به اين كاركرده باشد.

همچنین به گزارش فارس وي افزود: عامل دوم اينكه ممكن است از اين فراتر باشد و شخصي مغرض و ضد انقلاب اقدام به اين كاركرده باشد و احتمال سوم اينكه احتمال دارد يك عامل نفوذي و مامور بيگانه براي ايجاد اختلاف در ميان صفوف مردم دست به چنين كاري زده باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

اين مرجع تقليد در ادامه تصريح كرد: به هر حال هتك حرمت نسبت به ساحت مقدس امام راحل (قدس)، هتك و اهانت به تمام ارزش‌هاي انقلاب، اهانت به خون شهداي انقلاب و شهداي جنگ تحميلي و اهانت به تمام ملت ايران است.

وي با تاكيد بر اينكه تمام وفاداران به انقلاب بايد اين جريان را محكوم كنند، خاطرنشان كرد: اجازه ندهيم سدها يكي پس از ديگري شكسته شود و قداست‌ها از بين برود و نسبت به انقلاب و نظام سستي و وهني حاصل شود.

آيت‌الله العظمی مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امروز برابر با دو مناسبت از ايام ولايت است، اظهار داشت: امروز روز مباهله و همچنين روز بخشيدن انگشتر توسط اميرالمومنين به سائل در هنگام نماز و فردا نيز مصادف با نزول آيه «هل اتی» است.

وي با اشاره به قرار گرفتن اين سه مناسبت پس از واقعه غدير گفت: گويا خداوند مي‌خواهد آن واقعه غدير را با اين سه واقعه براي همه روشن‌تر سازد.

تهیه و تنظیم :سید ابراهیمی