تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه مدیران قبلی سازمان تربیت بدنی با این فدراسیون نامهربانی کردند گفت: ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیران قبلی نامهربانی کردند

یزدانی خرم و محمد علی آبادی

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه مدیران قبلی سازمان تربیت بدنی با این فدراسیون نامهربانی کردند گفت: فدراسیون کشتی برای پیشبرد برنامه های خود به شش تا هفت میلیارد تومان بودجه سالیانه نیاز دارد که خوشبختانه در دوره جدید قول های مساعدی داده شده است.

محمد رضا یزدانی خرم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برای موفقیت کشتی در رقابتهای المپیک نیاز است که در هرماه حدود 40 نفر از کشتی گیران جوان و نوجوانان اردوهای 10 تا 15 روزه ای را برگزار کنند که این امر نیازمند بودجه مناسب و امکانات حرفه ای است.

وی ادامه داد: این اردوها برای پیشرفت کشتی باید در تمامی رده های سنی و در هر دو رشته آزاد و فرنگی برگزار شود بنابراین با توجه به هزینه هایی که هر نفر بصورت روزانه دراردوها دارد و حقوق روزانه ای که مربیان و کشتی گیران درتمامی رده های سنی دریافت می کنند و شرکت در تورنمنت های مختلف بین المللی فدراسیون کشتی نیازمند بودجه سالیانه حدود شش تا هفت میلیارد تومان است.

یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی

یزدانی خرم با بیان اینکه کشتی راه خود را پیدا کرده است و موفقیت در رقابتهای جهانی دانمارک آغاز حرکت تازه کشتی ایران است تصریح کرد: مشکل دیگر کمبود اردوگاههای اختصاصی برای برپایی اردوهای تیمهای ملی است که باعث ایجاد تداخل در برنامه تیمهای ملی می شود که امیدوارم با توجه به قولهای مساعد ریاست سازمان تربیت بدنی شاهد احداث این اردوگاه‌ها در چند نقطه کشور باشیم.

وی اظهار داشت: عیلرغم اینکه در چند ماه پایانی حضور مدیران قبلی سازمان ورزش نامهربانی ها با کشتی شد و بودجه در اختیار ما قرار نگرفت اما خوشبختانه ما از پس مشکلات بر آمدیم و در مدت حضور دکتر سعیدلو سازمان تربیت بدنی از نظر بودجه در حد توان به فدراسیون کشتی کمک شده است.

یزدانی خرم در مورد دیدارهای اخیر خود با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس می تواند با تصویب قانونهایی در مباحث مختلف ورزش، سازمان تربیت بدنی و فدراسیونهای ورزشی را کمک کند.

یزدانی خرم

وی ادامه داد: یکی از این مباحث بحث قانونمند کردن ایجاد شغل برای مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی است که مانند گذشته این قهرمانان در بخشهای مختلف لشکری و کشوری به کار گرفته شود که این نیازمند مصوبه مجلس و حمایت دولت است.

یزدانی خرم تاکید کرد: مورد دیگر قانونمند کردن اهدای جوایز به قهرمانان در رقابتهای مختلف قاره ای، جهانی والمپیک است. یک قهرمان که می خواهد برای مسابقات پیش روی خود آماده شود با انگیزه دو چندان و برنامه ریزی مناسب برای این رقابت و دیگر مسابقات پیش رو آماده شود.

وی افزود: از طرف دیگر ورزشکاران در کلیه رشته های ورزشی باید دارای بیمه باشند تا در هر لحظه که دچار مشکلی شدند بتوانند حتی در شهرستانهای خود و خارج از اردوها از امکانات آن برای خود و خانواده شان استفاده کنند که فدراسیون کشتی در این زمینه قدمهایی را برداشته است.

یزدانی خرم در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندی ریاست محترم جمهوری به ورزش با انتخاب دکتر سعیدلو به عنوان ریاست سازمان تربیت بدنی نمایان تر شده است و امیدوارم با توجه به حضور افراد ورزشی و دلسوز در بدنه سازمان تربیت بدنی شاهد موفقیت ورزش ایران اسلامی در رویدادهای مهم بین المللی از جمله بازیهای آسیایی گوانگژو المپیک 2012 لندن باشیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری