تبیان، دستیار زندگی
به استخر آرام بخش خوش آمدید. قبل از ورود باید دوش بگیرد. شاید شما آلوده به چیزهای آرامش نبخش باشید. باید ما را ببخشید. آخر این روز خیلیها یک جورایی ناقل مواد ضد آرامشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلینیک آرامش تبیان

آرامش ذهن

قبل از تکنیک اول :

چرا انسان مضطرب و ناآرام و در تشویق و نگرانی باشد؟! او نه تنها حقّ دارد به آرامش و راحتی برسد، بلکه این موضوع برای او امری حیاتی و ضروری است. آدمی نیازمند زندگی‏یی آرام و با نشاط می‏باشد تا در سایه آن بتواند به کمالات انسانی خویش دست یابد.

رسیدن به هر مقصودی نیاز به راه و روش و ابزار و وسیله دارد. در مجموعه قبلی(حتما ببینید) روش‏های کاذبی  که هرگز بشریت را به راحتی و آرامش نرسانده و نخواهد رساند، مورد بررسی قرار دادیم. اینک به دنبال معرفی روش‏های واقعی و موثر کسب راحتی و آرامش هستیم. شما در این مجموعه با 100 تکنیک‏ آشنا می‏شوید که با به کارگیری آنها می‏توانید زندگی آرام، با نشاط و راحتی را برای خود فراهم کنید و از هر گونه دغدغه و نگرانی و تشویق و اضطراب در امان بمانید.

البته در استفاده از این روش‏ها باید به چند نکته توجه داشته باشید :

نکته اول

اینکه هر یک از این تکنیک‏ها و روش‏ها به تنهایی کامل و مطلق نبوده، بلکه در حد خود سهمی در کسب آرامش و راحتی دارند. بنابراین با به کارگیری مجموعه آنها نتیجه موثرتر بوده و نباید از هر یک به تنهایی توقع معجزه داشته باشید.

نکته دوم

اینکه برخی از روش‏ها ممکن است برایتان تازگی نداشته و یا ساده و کم اهمیت و حتی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما مطمئن باشید که با به کارگیری صحیح آنها، تحولات چشم‏گیری در زندگی شما به وجود خواهد آمد.

نکته سوم

این است که صرف خواندن این روش‏ها دردی را از شما دوا نمی‏کند، بلکه حتما باید آنها را به اجرا بگذارید و به آنها عمل کنید تا نتیجه مثبت بگیرید.

نکته چهارم

اینکه موثر بودن این روش‏ها نیازمند تمرین و تکرار است و تنها در صورت استمرار نتیجه بخش خواهد بود.

نکته پنجم

مطلق‏گرا نباشید. یعنی نگویید یا باید همه این تکنیک‏ها را اجرا کنم و یا هیچ کدام را، بلکه اگر اجراء برخی از آنها برایتان مقدور نبود، آنها را رها کرده و به اجراء روش‏هایی بپردازید که برایتان امکان‏پذیر است و کار را حتی الامکان از روش‏هایی شروع کنید که اجراء آنها برایتان راحت و آسان بوده و نیاز به شرایط و یا امکانات زیادی ندارد.

نکته ششم

اینکه توجه داشته باشید، داشتن آرامش به معنی نداشتن سختی نیست. می‏توان همراه تحمل سختی‏های فراوان حتی آرامش و لذت هم داشت. مانند سختی‏هایی که فرد برای قبولی در کنکور تحمل می‏کند تا در دانشگاه و رشته مورد نظرش قبول شود. او حتی از سختی‏های درس خواندن لذت نیز ببرد و نمی‏توان آن را ناآرامی و ناراحتی نامید. یا مثلا مردی که برای راحتی و آرامش همسر و فرزندانش صبح تا شام کار و تلاش می‏کند، سختی‏های او نه تنها ناراحتی و ناآرامی تلقی نمی‏شود، بلکه برای او لذتبخش و آرامش بخش نیز می‏باشد.

و بالاخره نکته آخر

اینکه، این روش‏ها نه تنها مورد تایید متخصصین و کارشناسان مربوطه می‏باشد، بلکه بسیاری از آنها را شرع مقدس اسلام هم مورد تصریح قرار داده است و ما در هر مورد به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.


راستی یادتان نرود اول حتما چیزیهایی که شما را اصلا به آرامش نمی رسانند را بشناسید تا اشتباهی سراغشان نروید چرا که بعضی از آنها خیلی خطرناک است. لطفا از این طرف


خب، حالا وقتشه که برویم سراغ تکنیکهای آرامش :

تکنیک 1 : من خوبم، بهتر این این هم می‌شوم 

تکینک 2 : می‌بخشم، کیف می‌کنم، پس بزرگم


تهیه: گروه دین و اندیشه - حسین عسگری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.