تبیان، دستیار زندگی
با تحویل شهرام امیری از سوی عربستان به واشنگتن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با تحویل شهرام امیری از سوی عربستان به واشنگتن؛

دخالت آمریکا در ربودن دانشمند هسته‌ای ایران اثبات شد

شهرام امیری دانشمند هسته‌ای کشورمان که نیمه خردادماه سال جاری در جریان سفر به عربستان سعودی برای انجام مناسک حج مفقود شد، از سوی عربستان به آمریکا تحویل شده است.

ایران آمریکا

به گزارش شبکه ایران، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز اعلام کرد، شهرام امیری دانشمند هسته‌ای کشورمان و 11 شهروند ایرانی دیگر در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند که پیگیری سرنوشت این 11 شهروند ایرانی در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.

شهرام امیری دانشمند هسته‌ای کشورمان که خرداد ماه سال جاری برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بود، علی‌رغم اینکه از لحظه ورود سرنوشت او برعهده مقامات عربستانی بوده است در خاک این کشور مفقود شد.

وی خاطر نشان کرد که چهار نفر از محققان و دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله شهرام امیری که تاکنون ربوده شده‌اند در اختیار آمریکا هستند

منوچهر  متکی وزیر امورخارجه کشورمان مهرماه امسال درحالی که دولت عربستان را مسوول ناپدید شدن امیری دانسته بود اعلام کرد که  اسنادی از دخالت آمریکا در ناپدید شدن شهرام امیری از اتباع جمهوری اسلامی ایران در عربستان به دست آورده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که چهار نفر از محققان و دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله شهرام امیری که تاکنون ربوده شده‌اند در اختیار آمریکا هستند.

پیش از این روزنامه الشرق‌الاوسط مدعی شده بود که شهرام امیری کارمند سازمان انرژی اتمی ایران بوده است که این ادعا از سوی مقامات کشورمان رد و اعلام شد که وی دانشمند هسته‌ای و شهروند ایرانی بوده که در جریان انجام مناسک حج ربوده شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور