تبیان، دستیار زندگی
سامی 11 شهروند ایرانی که اخیرا وزیر و سخنگوی وزارت خارجه به عنوان ایرانیان دربند امریکا از آن خبر داده بودند ، منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسامی11 ایرانی دربند آمریکا

اسامی 11 شهروند ایرانی که اخیرا وزیر و سخنگوی وزارت خارجه به عنوان ایرانیان دربند امریکا از آن خبر داده بودند ، منتشر شد.

ایران

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از این افراد در آمریکا دستگیر و زندانی شده اند و سایران نیز با اعمال نفوذ این کشور پس از دستگیری در دیگر کشورها به امریکا منتقل شده‌اند.

بکتاش فتاحی، امیرشهرزاد امیرقلیخانی، علی امیرنظمی و حسن سعید کشاری نیز همگی به دلایل واهی از مدت ها قبل بدون برگزاری دادگاه و یا اعلام جرم در زندان های آمریکا به سر می برند.

بر اساس این گزارش محمود یادگاری یکی از شهروندان ایرانی است که بهار سال 88 در کانادا دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در آمریکا زندانی است . به گفته مقامات کانادا وی راننده کامیون بوده است.

علیرضا عسگری نیز از 3 سال قبل تا کنون در ترکیه ناپدید شده و بر اساس مدارک و شواهد به آمریکا منتقل شده است.

خانواده 11شهروند ایرانی که توسط ایالات متحده امریکا و یا با اعمال نفوذ این کشور زندانی شده اند با تشکیل انجمنی غیردولتی پیگیری سرنوشت عزیزان خود را پیگیری می کنند

امیرحسین اردبیلی دیگر تبعه ایران است که 2سال قبل در گرجستان بازداشت و به آمریکا انتقال داده شد ، چندی قبل دادگاهی فرمایشی برای او تشکیل شده و گفته می شود هفته آینده قرار است برای اردبیلی حکم صادر شود.

شهرام امیری شهروند ایرانی دیگری است که از خرداد ماه برای سفر حج عمره به عربستان عزیمت کرد، در آنجا ربوده شد و به گفته مقامات وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده منتقل شده است.

محسن افراسیابی بازرگان ایرانی در آلمان و مجید کاکاوند دانشجوی مهندسی برق در فرانسه دستگیر شده اند ، نصرالله تاجیک سفیر سابق ایران در اردن نیز توسط دولت انگلیس زندانی شده و واشنگتن بااعمال نفوذ مانع از آزادی آنان شده و مقدمات انتقال آنان را به آمریکا فراهم کرده است.

وزارت امورخارجه با دریافت لیستی 11 نفره از ایرانیان زندانی در خارج از کشور پیگیری جدی حقوقی و کنسولی و دیپلماتیک وضعیت این افراد را در دستور کار قرار داده است.

خانواده 11شهروند ایرانی که توسط ایالات متحده امریکا و یا با اعمال نفوذ این کشور زندانی شده اند با تشکیل انجمنی غیردولتی پیگیری سرنوشت عزیزان خود را پیگیری می کنند.

علاوه بر این 11 نفر ، حدود 5 زندانی ایرانی دیگر به بهانه های واهی و دلایل سیاسی در زندانهای کشورهای اروپایی زندانی هستند که آزادی آنان از سوی دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور