تبیان، دستیار زندگی
این کتاب که در قالب رمان منتشر شده روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی که با قلم روان، فصل های کوتاه، توصیفات و فضاسازی های زیبا و استنادات تاریخی آن را به اثری متمایز تبدیل ساخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیخ بهایی با خورشید می ماند

شیخ بهایی
خورشید می ماند روانه بازار نشر شد.

به گزارش تبیان این کتاب که در قالب "رمان" منتشر شده روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که با قلم روان، فصل های کوتاه، توصیفات و فضاسازی های زیبا و استنادات تاریخی آن را به اثری متمایز تبدیل ساخته است.

کتاب در قالب "رمان" منتشر شده روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که با قلم روان، فصل های کوتاه، توصیفات و فضاسازی های زیبا و استنادات تاریخی آن را به اثری متمایز تبدیل ساخته است.
.

بهاءالدین محمدبن حسین عاملی، معروف به شیخ بهایی هشتم اسفندماه 925 خورشیدی در بعلبک متولد شد و هشتم شهریور1000 خورشیدی در اصفهان به دیار باقی شتافت. این دانشمند نامدار در دانش های فلسفه، منطق، هیأت و ریاضیات تبحر داشت و حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر برجای ماند.

از آثار و تألیفات این دانشمند می توان به کتاب های جامع عباسی، الزبده فی الاصول، کشکول، نان و حلوا، مثنوی رموز اعظم، شیر و شکر، نان و پنیر، موش و گربه اشاره کرد.

کامران پارسی نژاد نویسنده کتاب می کوشد با استناد به منابع و مستندات محکم تاریخی، فرازهایی از زندگی شیخ بهایی را از دوران کودکی این دانشمند مسلمان تا زمان رحلت او بیان کند و نشان دهد با رفتن وی به دیار باقی، راه او همچون خورشیدی فروزان پایدار می ماند.

از این نویسنده پیش از این نیز کتاب «هویت شناسی ادبیات و نحله های ادبی معاصر» از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

تنظیم برای تبیان : نرگس امیرسرداری