تبیان، دستیار زندگی
در «نیش زنبور» سعی كردیم كلیشه‌ها را درست اجرا كنیم نه این‌كه شبیه بعضی فیلم‌ها كاریكاتور كلیشه‌ها را بكشیم.این كارگردان همزمان با اكران دومین ساخته سینمایی‌اش با بیان اینكه خواسته است به‌صورت جدی‌تر به معقوله طنزنگاه كند اظهار داشت: این سناریو كه ایده او
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعی كردیم كلیشه‌ها را درست اجرا كنیم

نیش زنبور

در «نیش زنبور» سعی كردیم كلیشه‌ها را درست اجرا كنیم نه این‌كه شبیه بعضی فیلم‌ها كاریكاتور كلیشه‌ها را بكشیم.این كارگردان همزمان با اكران دومین ساخته سینمایی‌اش با بیان اینكه خواسته است به‌صورت جدی‌تر به مقوله طنزنگاه كند اظهار داشت: این سناریو كه ایده اولیه‌اش از رضا كیانیان بود حدود 5 سال خوابیده بود و كارگردان‌های دیگری قرار بود آنرا بسازند كه در نهایت ساختش از سوی تهیه‌كننده به من پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: ایده را نو دیدم و خواستم شبیه طنز‌های دیگر سردستی با آن روبه‌رو نشوم و سعی كردم بازیگران را جدی انتخاب و به كار جدی نگاه كنم.

صلاحمند با بیان اینكه بازیگران را بنا به خصلت دو كاراكتر اصلی و شخصیت زن فیلم انتخاب كرده است، گفت: به دنبال بازیگرانی بودیم كه توان بازی كردن در این نقش‌ها را داشته باشند. رضا عطاران در كارهای مختلف طنز حضور داشته و قرار شد از زاویه‌ی جدی به طنز نزدیك شود، كاراكترساده‌لوح و نسبتا جدی كه در صحنه ول نباشد.

وی افزود: رضا كیانیان هم زمینه طنز داشت. او بسیار حساس بود و می‌دانست قرار است در شكل جدیدی كار ارائه كند و بسیار حساب شده وارد شد و تا به نقطه‌ی مورد نظر از لحاظ سناریو نرسیدیم جواب مثبت نداد.

در «نیش زنبور» سعی كردیم كلیشه‌ها را درست اجرا كنیم نه این‌كه شبیه بعضی فیلم‌ها كاریكاتور كلیشه‌ها را بكشیم.این كارگردان همزمان با اكران دومین ساخته سینمایی‌اش با بیان اینكه خواسته است به‌صورت جدی‌تر به معقوله طنزنگاه كند اظهار داشت: این سناریو كه ایده اولیه‌اش از رضا كیانیان بود حدود 5 سال خوابیده بود و كارگردان‌های دیگری قرار بود آنرا بسازند كه در نهایت ساختش از سوی تهیه‌كننده به من پیشنهاد شد.

این كارگردان با بیان اینكه جز با تكیه به توانایی بازیگر این كار شدنی نبود تصریح كرد: دو كاركتر نسبتا جدی داشتیم كه برخورد اینها موقعیت‌های طنز ایجاد می‌كردند و برخلاف كارهای دیگر كه كار روی دوش تك بازیگراست ما از تركیب بازی‌ها جواب می‌خواستم. این دو به همراه مریلا زارعی تركیب سه بازیگر توانا بودند كه موقعیت‌های طنزی را به‌وجود آوردند و با تركیب بازیگرانی از سه نوع سینمای مختلف به نقطه‌ی خوبی رسیدیم .

وی درباره فاصله كم زمان فیلمبرداری تا اكران گفت: اواسط خرداد كار را كلید زدیم و از همان زمان علی سرتیپی تهیه‌كننده‌ی فیلم كه خودش یك پخش‌كننده‌ حرفه‌ای است برای اكرانش برنامه داشت، كاری كه درخارج هم می‌شود و قبل از كلید‌خوردن زمان اكران مشخص است و طبق برنامه ایشان پیش رفتیم.

صلاحمند با ابراز رضایت از وضعیت نمایش فیلمش اظهار داشت: مهم‌ترین مساله برای من ارتباط با تماشگر عام است واین‌كه تماشاگر با فیلم نیازهای خودش را برآورده كند. خوشبختانه طلیعه‌ای در سینما پیدا شده كه مردم رو به فیلم‌هایی می‌آورند كه ساده ساخته نشده و این من را خوشحال می‌كند.

وی با بیان اینكه سینمای اجتماعی را دوست دارد كه با تماشگر ارتباط برقرار كند افزود: كار اول من «زمانه» یك فیلم ناقص بود و شرایط ساختش كامل فراهم نشد و از آنجا كه سینما فرصت اشتباه كردن وكار ناموفق كردن نمی‌دهد ناچار وقفه‌ای بین فیلم اول و دوم پیش آمد. در واقع انتخاب ما در سینما منحصرا منوط به خواست ما نیست.

حمیدرضا صلاحمند گفت: فیلمسازی یك معقوله‌ی اجتماعی است و مهم نیست چه ژانری كار می‌كنیم. مهم یك ارتباط اجتماعی است. من از تجربه ژانر كمدی راضی هستم و كار بعدی‌ام هم كه «سه درجه تب» نام دارد و در حال تدوین است را در این گونه ساختم.

منبع : سینمای ما

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی