تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال بایرن مونیخ سه شنبه شب با پیروزی قدرتمندانه مقابل یوونتوس، جواز حضور در مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف یووه، صعود رئال و میلان

شکست یوونتوس در تورین

تیم فوتبال بایرن مونیخ سه شنبه شب با پیروزی قدرتمندانه مقابل یوونتوس، جواز حضور در مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

به نقل از مهر، تیم فوتبال بایرن مونیخ شب گذشته در گروه A رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه المپیکو با نتیجه 4 بر یک مقابل یوونتوس پیروز شد و به دور حذفی این رقابت ها صعود کرد.

دیوید ترزگه در دقیقه 19 این دیدار، تیم میزبان را پیش انداخت اما هانس یورگ بوت (30 - پنالتی)، ایویکا اولیچ (52)، ماریو گومژ (83) و آناتولی تیموشچوک (90) گل های بایرن را در این دیار به ثمر رساندند.

در یكى از حساس ترین دیدارهای گروه A  که در ورزشگاه المپیكوى شهر تورین برگزار شد، دو غول بزرگ فوتبال اروپا، یوونتوس و بایرن مونیخ در مقابل یكدیگر قرار گرفتند تا تكلیف دومین تیم صعود كننده از این گروه مشخص شود.

بایرنى ها براى صعود به پیروزى در زمین حریف نیاز داشتنند اما در مقابل یوونتوسى كه از پیروزى در دربى ایتالیا، روحیه اى مضاعف پیدا كرده، خیلى سریع توانست به گل اول دست پیدا كند. در نوزدهمین دقیقه مسابقه دوید تره زگه مهاجم فرانسوى توانست از اشتباه مدافعان بایرن نهایت استفاده را ببرد و دروازه یان هانس بوت را بازكند. پس از این گل بایرن جلو كشید و از غرور یوونتوسى ها علیه آنان استفاده كرد.

دیدار بایرن مونیخ - یوونتوس

در دقیقه 30 بوت، دروازه بان بایرن از روى نقطه پنالتى كه با خطاى كاسرس روى اولیچ نصیب مونیخى ها شده بود توانست دروازه بوفون را باز كند و در آغاز نیمه دوم هم روى جایگیرى خوب اولیچ، دروازه میزبان ایتالیایى براى بار دوم باز شد. شاگردان فنگال كه پس از پیروزى در مقابل مكابى به روزهاى خوبشان بازگشته بودند و در دو دیدار بعدى شان در بوندس لیگا نیز حریفانشان را شكست داده بودند نشان دادند كه توانایى پیروزى در تورین را هم دارند. بایرن در دقیقه 83 سومین گل خود را توسط ماریو گومس به ثمر رساند. اما این پایان كار نبود و در دقایق تلف شده نیمه دوم تیم وشك تازه به میدان آمده موفق به زدن گل چهارم شد تا به این ترتیب مونیخى ها در روزهاى آخر ریاست فرانتس بكن باوئر صعود باشكوهى به مرحله بعد داشته باشند.

در این گروه تیم فرانسوى بوردو كه پیش از این صعودش به مرحله بعد را مسجل كرده بود با یك بازى حساب شده در زمین مكابى به هر 3 امتیازى كه نیازى هم به آن نداشت دست یافت و با مجموع 16 امتیاز قاطعانه رقابتهاى گروهى را به پایان رساند.

رئال مادرید هم با برتری 3 بر یک مقابل مارسی بدون در اختیار داشتن کاکا، به کار بزرگی دست زد و به عنوان صدرنشین گروه C، راهی مرحله حذفی رقابت ها شد. کریستیانو رونالدو دو بار در دقایق 5 و 80 و آلبیول در دقیقه 60 برای رئال مادرید گل زدند و تک گل مارسی توسط لوچو گونزالز در دقیقه 11 به ثمر رسید.

تیم فوتبال میلان نیز كه خیلى محتاطانه به سوئیس سفر كرده بود، با ارائه یك بازى هوشیارانه از زوریخ تك امتیاز بازى تساوى یك بر یك را گرفت و بعد از رئال به عنوان تیم دوم صعود كرد.

در این مسابقه میلان نمایش خوبى داشت اما این میزبان بود كه به گل رسید و سپس رونالدینیو با زدن ضربه پنالتى بازى را به تساوى كشاند. 2 دقیقه قبل از گل ستاره برزیلى میلان، روچاك بازیكن زوریخ با دریافت كارت قرمز از زمین اخراج شده بود.

نتایج و جداول کامل رقابت ها به این شرح است: