تبیان، دستیار زندگی
علامه شیخ علی کورانی پژوهشگر حوزه علوم دینی و صاحب کتاب عصر ظهور روز پنج شنبه 12 آذر ماه سال ۱۳۸۸ در بخشی از سخنان خود در همایش بین المللی «غدیر محور وحدت مسلمین»، ضمن بیان اهمیت هر چه با شکوه تر برگزار کردن جشن‌های غدیر در کشورهای اسلامی و بیان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنی در دل آتش و خون

عید غدیر

به گزارش شیعه آنلاین، شیعیان مناطق شمالی یمن با هدف برگزاری جشن ۳ روزه در روز غدیر خم، خود را به منطقه‌ای به نام «أرض الغدیر» می‌رسانند.

علامه شیخ "علی کورانی" پژوهشگر حوزه علوم دینی و صاحب کتاب "عصر ظهور" روز پنج شنبه 12 آذر ماه سال ۱۳۸۸ در بخشی از سخنان خود در همایش بین المللی «غدیر محور وحدت مسلمین»، ضمن بیان اهمیت هر چه با شکوه تر برگزار کردن جشن‌های غدیر در کشورهای اسلامی و بیان این مطلب که در زمان حکومت حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عید غدیر یک عید جهانی خواهد بود، به شیوه برگزاری این جشن در میان شیعیان استان صعده یمن اشاره کرد.

علامه "کورانی" در این باره گفت: شیعیان صعده یمن در روز غدیر خود را به منطقه‌ای به نام «أرض الغدیر» می‌رسانند و این عید خجسته را به مدت ۳ روز با پخش سرودهای مخصوص و قرائت خطبه غدیر و توزیع شیرینی و شربت و نذورات برگزار می‌کنند.

علامه شیخ "علی كورانی" که به عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشت، در ادامه ضمن تبیین اهمیت عید غدیر خم به عنوان یكی از ۳ ركن اصلی نظام سیاسی و اجتماعی جهان اسلام به سئوالات شركت كنندگان در همایش پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود پس از درود و سلام به پیشگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از سوی شیعیان جنوب لبنان، فعالیت گسترده‌تر تبلیغاتی و رسانه‌ای را با استفاده از ابزارهای موجود همچون ماهواره، تلویزیون و اینترنت در جهت انتشار پیام غدیر بسیار مهم ارزیابی كرد و افزود: طی سال‌های گذشته بر خلاف كشورهای عربی در ایران این فعالیت‌ها بسیار اندك و ناچیز بوده است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت گسترده وهابیت در ترویج عقاید خود و بیان این موضوع كه بسیاری از اهل سنت هنوز پیام غدیر به گوششان نرسیده است، گفت: در عصر حاضر برخی پنجره‌های تبلیغاتی به روی شیعیان باز شده است كه تا پیش از این وجود نداشت و باید حداكثر استفاده را از این فرصت به دست آمده در جهت نشر فرهنگ اهل بیت(ع) برد.

علامه "كورانی" در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت اندك جامعه شیعیان در نشر پیام غدیر طی سال‌‎های گذشته، افزود: اگر تنها به اندازه بخشی از خطبه غدیر درباره فرد دیگری غیر از امام علی(ع) از زبان پیامبر(ص) بیان می‎شد آنوقت می‎دیدید كه چگونه از این موقعیت استفاده می‌كردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سلطانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.