تبیان، دستیار زندگی
محمدپور: شورای امنیت وقوه‌ قضاییه درحال پیگیری حادثه پنجم فروردین هستند 24 ساعت قبل ازبازی استادیوم درخدمت نیروی انتظامی است محمد جعفری، نوجوان 12 ساله‌ی تهرانی كه پس از وقوع حادثه‌ی پنجم فروردین در ورزشگاه آزادی تا شامگاه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعدادكشته‌شدگان به هفت نفر رسید

محمدپور:
شورای امنیت وقوه‌ قضاییه درحال پیگیری حادثه پنجم فروردین هستند
24 ساعت قبل ازبازی استادیوم درخدمت نیروی انتظامی است

محمد جعفری، نوجوان 12 ساله‌ی تهرانی كه پس از وقوع حادثه‌ی پنجم فروردین در ورزشگاه آزادی تا شامگاه شنبه به كما رفته بود، نیز درگذشت. تعداد كشته شدگان به هفت نفر رسید، 39 نفر مصدوم نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند. رحیم شفاعت، سید رحیم سیدهاشمی، مجتبی ابراهیم‌زاده، هادی ربیعی، بهروز صدوقی و امید چوبدار خوشخو دیگر جان‌باختگان حادثه استادیوم آزادی هستند.

محمد محمدپور مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی درباره‌ی وقوع این حادثه، گفت: شنیدن خبر اتفاق چنین حادثه‌ای باعث تاثر شدید كاروان اعزامی تیم ملی به چین در فرودگاه مهرآباد شد و حراست سازمان تربیت بدنی تاسف خود را از وقوع این حادثه ابراز می‌كند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری این مساله است تا مشخص شود علت بروز این حادثه چه بوده و چه راهكارهایی برای حل این مساله وجود خواهد داشت.

محمدپور ادامه داد: در شرایط فعلی نمی‌شود اظهار نظر كرد چرا كه توضیحات لازم به گروه تحقیق داده شده و شورای امنیت كشور و قوه‌ی قضاییه به شدت در حال پیگیری این مساله هستند و در نهایت وقتی تحقیقات به جمع‌بندی نهایی رسید، علت بروز این مساله به اطلاع افكار عمومی خواهد رسید.

وی درباره‌ی گفته‌های مدیر كل مجموعه‌ی ورزشی آزادی و رییس پلیس 110 در رابطه با كلید داری نیروی انتظامی و بالعكس، گفت: به هیچ عنوان بحث كلید داری نیست بلكه باید گفت 24 ساعت قبل از بازی كل استادیوم در خدمت نیروی انتظامی است و عوامل این نیرو هر دری را كه بخواهند با هماهنگی حراست سازمان گشوده می‌شود.

مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوالی درباره‌ی دخیل بودن استقرار هلیكوپتر نیروی انتظامی با بروز حادثه در جلوی درب خروجی تماشاگران، گفت: این مساله در كمیسیون تحقیق در دست بررسی است.

محمدپور در ادامه به حواشی دیدار ایران و كره‌ی شمالی اشاره كرد و افزود: پیش از بازی هیچ مشكلی نداشتیم و شرایط لازم آماده بود اما در حین بازی اعتراضات بازیكنان كره‌ای به ویژه در نیمه‌ی دوم شرایط بسیار بدی را در ورزشگاه به وجود آورد و باعث شد اشیاءهایی به داخل زمین پرتاب شود و دامنه‌ی این مساله گسترده و درگیری تشدید شد و داوران بنا به سفارش ناظر بازی حدود 30 دقیقه داخل زمین ماندند.

وی ادامه داد: پس از پایان بازی تماشاگران كره‌ای بیرون ورزشگاه تجمع كردند و ناراحتی آنها به دلیل یاس حاصل از باخت بود و در نهایت كه تیم ملی قصد خروج از ورزشگاه را داشت، تماشاگران كره‌ای كه فكر می‌كردند داوران در میان تیم ملی ایران است علیه بازیكنان حركاتی را انجام دادند و به همین دلیل مجبور شدیم برای در امان ماندن بازیكنان حدود 2 ساعت ملی‌پوشان را در رختكن نگه داریم.

محمدپور در پایان این دو پیروزی را به مردم ایران تبریك گفت و اظهار امیدواری كرد كه تیم ملی پس از پایان دیدار با بحرین صعود خود را قطعی كرده باشد.