تبیان، دستیار زندگی
گاهی وقت‏ها لازم است تفاوت بین علائم حمله قلبی و درد قفسه سینه را بدانیم. شناخت دقیق و صحیح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درد قفسه سینه یا سکته قلبی؟

حمله قلبی

گاهی وقت‏ها لازم است تفاوت بین علائم حمله قلبی و درد قفسه سینه را بدانیم. شناخت دقیق و صحیح این علائم، نه تنها می‏تواند زندگی شما را از خطر نجات دهد، بلکه از بروز نگرانی بی‏مورد نیز در شما جلوگیری می‏کند.

1- اگر ناراحتی و درد قلبی شما در اثر یک مورد جدّی و خطرناک مثل حمله قلبی باشد، در این مواقع در ناحیه قفسه سینه، احساس فشردگی و سنگینی خواهید کرد.

بسیاری از مبتلایان به حمله قلبی اظهار می کنند که موقع حمله، گویی یک فیل بزرگ و سنگین روی قفسه سینه‏ی آنها نشسته بود.

2- یکی از علائم مشخص هنگام حمله قلبی این است که درد از قسمت قلب به سمت بازوها، شانه‏، پشت، گلو و فک ها تیر می‏کشد. بعد از آن هم گاهی وقت‏ها، فرد دچار سرگیجه و تهوع می‏شود.

3- افرادی که مبتلا به ترش کردن غذا (سوزش سر دل) هستند، دردی مشابه با مبتلایان به حمله قلبی در ناحیه قفسه سینه دارند، با این تفاوت که درد به قسمت بالایی بدن (پشت و شانه و گلو) آنها کشیده نمی شود.

سوزش سردل نبایستی با حمله قلبی اشتباه گرفته شود، زیرا علائم آن بعد از خوردن وعده غذایی سنگین ظاهر می‏شوند. همچنین در حالت ترش کردن غذا، سوزش زیادی در قسمت‏ قفسه سینه و مری احساس می‏شود، نه در ناحیه‏ی قلب.

پرهیز از مصرف غذاهای اسیدی، الکل، غذاهای ادویه‏‏دار و کافئین (قهوه و چای) باعث کاهش علائم ترش کردن غذا می‏شود.

4- بالاخره اینکه، درد قفسه سینه و سوزش سردل نبایستی با حمله قلبی اشتباه گرفته شود، زیرا حمله قلبی نه تنها با سرگیجه و درد قسمت بالایی بدن همراه است، بلکه باعث می‏شود ضربان قلب به طور عجیبی افزایش یابد، به خصوص بعد از انجام فعالیت بدنی شدید، شرایط پُر استرس و ورزش.

نیره ولدخانی – سایت تبیان

*مطالب مرتبط:

مواقعی که قلب در خطر است

سكته قلبی، طبلی كه صدایش فردا در می ‌آید

عملکرد ضعیف قلب

برخورد با اولین سکته قلبی

آزمایش های تشخیص بیماری قلبی

ارزیابی خطر بیماری قلبی

اندكی درباره قلب نازك شكننده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.