تبیان، دستیار زندگی
50 روز کاری است که در معاونت سینمایی مشغول به کار شده‌ام ، در دوره جدید یکی از اهداف و برنامه‌های ما اصلاح امور در بخش‌های مختلف سینما بوده است و تلاشمان را در این زمینه کرده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به سینمای ایران رونق داده‌ایم

شمقدری

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست رسانه‌ای خود رونق دادن به بخش‌های مختلف تولید و نمایش فیلم را یکی از مهمترین برنامه‌های خود دانست.

به گزارش مهر ، در ابتدای این نشست معاون سینمایی وزیر ارشاد با تبریک اعیاد غدیر و قربان و گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان و سینماگرانی که در ماههای گذشته به دیار باقی شتافته‌اند، از نمایندگان رسانه‌ها برای حضور در این جلسه تشکر کرد.

وی با اشاره به این که 72 روز است فعالیت خود را در عرصه مدیریت شروع کرده گفت: 50 روز کاری است که در معاونت سینمایی مشغول به کار شده‌ام ، در دوره جدید یکی از اهداف و برنامه‌های ما اصلاح امور در بخش‌های مختلف سینما بوده است و تلاشمان را در این زمینه کرده‌ایم.

معاون سینمایی اضافه كرد: بخشی از این برنامه‌ها سریع نتیجه داده و بخشی نیاز به زمان دارد، سینمای ایران پس از 30 سال مسیر خود را پیدا کرده و به حیات خود ادامه می‌دهد، انشاءالله این مسیر را ادامه می‌دهیم، به همت همکاران، سینماگران و دوستان رسانه‌ای برای تحقق اهداف و آرمان‌هایمان تلاش می‌کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «توفان شن» افزود: رونق سینمای ایران یکی از مهمترین هدف‌های ما است، سینمای ایران دوران پر اوج و فرودی را پشت سر گذاشته و ما تلاش کرده‌ایم در این دوران رونق را در بخش‌های تولید، نمایش، عرضه فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی، صدور پروانه ساخت و نمایش به وجود بیاوریم.

معاون سینمایی وزیر ارشاد با اشاره به عدالت محوری در دولت دهم گفت: در سینما هم برنامه ما ترویج عدالت ‌محوری است، توجه به شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها و رونق نمایش فیلم‌ در نقاط مختلف کشور از برنامه‌های معاونت سینمایی است. بودجه و اعتباری که به شهرستان‌ها و استان‌ها اختصاص داده می‌شود باید عادلانه و متناسب با نیازهای این بخش‌ها باشد.

وی افزود: از ظرفیت‌هایی که خارج از تهران وجود دارد برای رونق و رشد سینمای ایران استفاده می‌کنیم، این برنامه‌های فرهنگی را در شهرهای تبریز، مشهد، اصفهان، همدان، شیراز و کرمان اجرا می‌کنیم و در تهران هم منطقه‌ای فرهنگی تشکیل می‌دهیم.

رکورد نمایش فیلم را شکسته‌ایم

جواد شمقدری با اشاره به نمایش 60 فیلم در سال 88 گفت در دوره جدید معاونت سینمایی رکورد نمایش فیلم در سینماها شکسته شده است.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به افزایش ظرفیت‌های نمایش فیلم در دوره فعالیت خود گفت: در سال 45 فیلم در سینماها اکران می‌شود و در دوره مرحوم سیف‌الله داد 33 فیلم اکران عمومی شدند، اما ما در مسری رشد حرکت کرده و ظرفیت‌های اکران را افزایش داده‌ایم و امسال 60 فیلم روی پرده رفته است. افزایش مخاطبان سینمای ایران یکی از برنامه‌هایی است که فراموش شده است، ایران سرزمینی با 70 میلیون نفر است و 10 میلیون نفر رقم بالایی برای سینماها نیست، باید میزان مخاطبان سینما را باتوجه به جمعیت بالا ببریم و برای این هدف برنامه‌های گسترده داریم.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست رسانه‌ای خود رونق دادن به بخش‌های مختلف تولید و نمایش فیلم را یکی از مهمترین برنامه‌های خود دانست.

این کارگردان سینما اضافه كرد: افزایش تولید یکی از برنامه‌های ما است که در برنامه‌ای طولانی مدت به نتیجه می‌رسد، باید امکان فعالیت برای سینماگران فراهم شود که این اتفاق افتاده و بیشتر سینماگران مشغول به کار هستند. در زمینه توزیع و نمایش باید به استانداردهای جهانی نزیدک شویم. حمایت ویژه از متقاضیان اکران عمومی و ایجاد تجهیزات و امکانات برای اکران مناسب فیلم‌های از برنامه‌های معاونت سینمایی است.

وی گفت: از صنوف مختلف و خانه سینما می‌خواهیم در اجرای بهتر این برنامه‌ها و سامان دادن به وضعیت اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در شرایط مطلوب با معاونت سینمایی همکاری کنند. یکی دیگر از برنامه‌های ما تولید بازی‌های رایانه‌ای و شرکت در بازار جهانی است. ما می‌خواهیم سهمی از این بازار بزرگ داشته باشیم و بازی ‌های رایانه‌ای ایرانی را به خارج صادر کنیم، 14 هزار میلیارد تومان در جهان از فروش بازی‌های رایانه‌ای سود حاصل می‌شود. اگر بخشی از این سود یعنی 140 میلیارد تومان به سینمای ایران برسد چهار برابر بودجه معاونت سینمایی است.

شمقدری گفت: سینمای ایران و رسانه‌ها از قدرت و تاثیر بازی‌های رایانه‌ای مغفول بوده‌اند و باید این بخش را احیا کرد، تولید همزمان فیلم‌های سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بخشی از برنامه‌های معاونت سینمایی باشد.

معاون سینمایی وزیر ارشاد از برپایی مراسم افتتاحیه، اختتامیه و بازار فیلم بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌ها و مجموعه برج میلاد خبر داد.

این كارگردان سینما در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی درباره برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: مجموعه برج میلاد فضایی مناسب برای میزبانی از جشنواره دارد و قرار است علاوه بر مراسم آغاز و پایان، بازار فیلم جشنواره هم در آن برگزار شود.

وی در بخشی از این نشست که امروز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، از استقرار میهمانان خارجی جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر در برج میلاد خبر داد.

موفقیت در اسکار دغدغه سینماگران ایرانی نباشد

جواد شمقدری با اشاره به جنبه‌های سیاسی بیشتر جوایز بین‌المللی از سینماگران ایرانی خواست موفقیت در اسکار را به دغدغه خود تبدیل نکنند.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر جوایز خارجی در موفقیت سینمای ایران گفت: رهبر معظم انقلاب بارها درباره جوایز خارجی صحبت کرده‌اند، فرمایش ایشان درباره جنبه‌های سیاسی و غیر هنری بعضی از این جوایز نصب‌العین سینماگران است، کسی شک ندارد که تعدادی از این موفقیت‌ها با اهداف غیرفرهنگی اتفاق می‌افتد و به همین دلیل بعضی از این جوایز ارزش و اعتبار هنری ندارند.

افزایش تولید یکی از برنامه‌های ما است که در برنامه‌ای طولانی مدت به نتیجه می‌رسد، باید امکان فعالیت برای سینماگران فراهم شود که این اتفاق افتاده و بیشتر سینماگران مشغول به کار هستند. در زمینه توزیع و نمایش باید به استانداردهای جهانی نزیدک شویم. حمایت ویژه از متقاضیان اکران عمومی و ایجاد تجهیزات و امکانات برای اکران مناسب فیلم‌های از برنامه‌های معاونت سینمایی است.

وی افزود: بعضی از این جوایز ارزش هنری دارند و بر سینمای ایران تاثیر مثبت می‌گذارند، جایزه‌ای که اصغر فرهادی از جشنواره برلین برای «درباره الی» دریافت کرد یکی از جوایز معتبر برای سینمای ایران بود، اما نگاه سینماگران ایرانی نباید به جشنواره‌های خارجی و اسکار باشد.سینمای ایران تا به حال موفقیتی در اسکار نداشته و این نگاه سیاسی این مراسم آمریکایی را به سینمای ایران نشان می‌دهد، به هر حال اسکار هم با اهداف و سیاست‌های دولت آمریکا همسو است، حضور در جشنواره‌های خارجی باید همسو با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

شمقدری گفت: با این وجود سینمای ایران بازهم نماینده به اسکار معرفی می‌کند و در جشنواره‌های خارجی هم حضور دارد، اما حضور در این جشنواره‌ها نباید دغدغه سینماگران باشد و آنها باید به جذب مخاطب داخلی فکر کنند.

این کارگردان درباره پخش جهانی «کتاب قانون» گفت: این فیلم بخش‌هایی از فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهد که ممکن است مخاطب خارجی را به این باور برساند که این تصویر متعلق به همه ایرانی‌ها است، نمایش این فیلم در سینماهای خارج از کشور و برای مخاطب غیر ایرانی از نظر من مناسب نیست چون تصویری نادرست از جامعه و فرهنگ ایرانی ارائه می‌دهد.

در حوزه ممیزی به دنبال راهکار جدید هستیم

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای راهکارهای جدید و شیوه‌های منطقی و عقلانی ممیزی را یکی از برنامه‌های خود دانست.

جواد شمقدری در نشست امروز با اشاره به اجرای روش‌های منطقی، عقلانی، هنری و تکنیکی در بخش ممیزی گفت: ما به دنبال حذف نیستیم و ترجیح می‌دهیم ممیزی با تعامل میان مسئولان و سینماگران صورت بگیرد و شیوه‌های سالم‌تر و بهتر را استفاده کنیم. فیلم‌ها در دو صورت ممیزی می‌شوند، فیلم‌هایی که با مبانی اعتقادی و باورهای دینی مردم و جامعه ناسارگار باشند، اجازه اکران پیدا نمی‌کنند، ما اجازه نمی‌دهیم با اعتقاد و باور مردم بازی شود. البته تا آنجا که ذهنم یاری می‌کند چنین نمونه‌ای در سینمای ایران نداشته‌ایم و سینماگران خود به این موضوع‌ها حساس هستند.

این کارگردان سینما افزود: یکی از موارد در نظر نگرفتن حریم‌های اخلاقی و امنیت روانی جامعه در فیلم‌ها است، اتفاقی که در سال‌های اصلاحات افتاد و مخاطبان سینمای ایران را کاهش داد، در این سال‌ها خانواده‌ها تمایلی برای دیدن فیلم‌های روی پرده نداشتند و به اینجا رسیدیم که مخاطب سینمای ایران به 13 میلیون نفر رسیده است. در حوزه ممیزی اختلاف نظرهایی وجود دارد که طبیعی است و باعث اختلاف‌های عمیق و ریشه‌ای نمی‌شود، باید اعتماد سینماگران و مسئولان در بخش ممیزی تامین شود.

جهانی شدن سهم سینماگران ایرانی است

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توانایی‌های سینماگران ایرانی را فراتر از مرزهای ایران و جهانی شدن را حق آنها دانست.

جواد شمقدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد در شورای عالی سینما گفت: حضور ایشان در این شورا می‌تواند ما را به نقطه طلایی در برنامه‌هایمان نزدیک کند، از برنامه‌های ما در این شورا حفظ شأن و جایگاه هنرمندان است، ممکن است گروهی چارچوب کاری خود را نشناسند، اما بیشتر هنرمندان پاسدار منزلت هنر هستند، تکریم هنرمندان و رفع اصطکاک‌هایی که گاه به وجود می‌آید بخشی از برنامه‌های آینده ما است.

وی افزود: سر و سامان دادن به وضعیت جشنواره‌ها یکی دیگر از برنامه‌های معاونت سینمایی است، تشکیل سازمان جشنواره‌ها بر این اساس اتفاق می‌افتد که هنوز مراحل قانونی آن کاملا طی نشده است. استقلال دبیر جشنواره فیلم فجر در راستای سامان دادن به اوضاع جشنواره فیلم فجر و حرفه‌ای برگزار شدن این جشنواره بوده است، سازمان جشنواره‌ها از جشنواره‌های کودک، فیلم کوتاه، فیلم فجر و سینما حقیقت حمایت می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی  «توفان شن» افزود: یکی از اشکال‌هایی که صنعت سینمای ایران دارد، ضعف تجهیزات و مشکلات فنی است که درصدد رفع آن هستیم، در بخش مدیریت توسعه فن آوری به دنبال این هستیم که این مشکلات را رفع کنیم و راهی برای عرضه بین‌المللی فیلم‌ها به وجود بیاوریم.

معاون سینمایی وزیر ارشاد گفت: در این روزها جلسه‌های مختلفی با گروههای مختلف سینماگران و هنرمندان داشته‌ام و با 400 نفر از هنرمندان دیدار کرده‌ام، نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان، کانون کارگردانان و گروههای مختلف در این دیدارها دیدگاههایشان را درباره سینما و مشکلات بیان کرده‌اند.

شمقدری افزود: معاونت سینمایی خانه سینماگران است و با همه اقشار و گروهها ارتباط و مراوده وجود دارد، حمایت معاونت سینمایی در بخش‌های تحقیق و پژوهش، جهانی شدن سینمای ایران، تولید مشترک با کشورهای مختلف و فراتر رفتن هنرمندان ایرانی از مرزهای ایرانی وجود دارد.

وی گفت: ما باید سینمای ایران را از جغرافیای محدود خارج کنیم و فیلم‌ها را در خارج از ایران اکران کنیم و امکان دیده شدن فیلم‌ها در کانال‌های خارجی را به وجود بیاوریم، البته تحریم‌هایی که علیه ایران است این مسیر را سخت می‌کند اما تلاش ما این است که سینمای ایران را به جهان معرفی کنیم.

معاون سینمایی وزیر ارشاد گفت: جناب ?قای سیدمحمد حسینی وزیر محترم ارشاد پیشنهاد دادند 100 فیلم باارزش ایرانی را انتخاب و به پنج زبان ترجمه یا دوبله شود تا مخاطب خارجی بهتر با مجموعه‌ای از آثار نفیس سینمای ایران آشنا شود، هنرمندان ایرانی قابلیت جهانی شدن را دارند و ما این امکان را به وجود می‌آوریم.

جواد شمقدری با اشاره به سهم سینمای ایران از بودجه گفت: تلاش ما این است که سهم سینمای ایران از بودجه افزایش پیدا کند، اما سینماگران و رسانه‌ها هم باید در این زمینه تعامل داشته باشند، باید همفکری و تعامل صورت بگیرد تا اعتبارات لازم برای سینما در بودجه درنظر گرفته شود.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست پرسش و پاسخ با نمایندگان رسانه‌ها جشنواره فیلم فجر را فرصتی ملی برای تمام سینماگران دانست.

شمقدری در ارتباط با تغییر مدیریت در انجمن سینمای جوان گفت:  من هم هر لحظه ممکن است تغییر کنم. مهم این است که کارهای مدیریتی در راستای اهداف معاونت سینمایی باشد. ما سعی کردیم عملکرد دوستان را در هر انجمن مورد ارزیابی قرار دهیم و برخی از آنها را تغییر دادیم.

وی افزود: در مدیریت انجمن سینمای جوان تغییری ایجاد نمی‌شود. قطعا درون ساختار ما با تغییر مسئولیت‌هایی در روزهای اینده مواجه خواهیم شد. این نهاد بیشتر درگیر برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بود و ما تصمیم گرفتیم تغییرات را بعد از این رویداد دنبال کنیم.

شمقدری در ارتباط با همکاری با صنوف سینمایی گفت: تمام تشکیلات و اصناف تحت هر عنوانی فعالیت خود را می‌تواند گسترش دهند. دوستان ما در خارج از معاونت سینمایی باید مشارکت خود را افزایش دهند. ما با آغوش باز پذیرای آنها هستیم. بدون مشارکت آنها اهداف ما تحقق نمی‌یابد. هدف ما این است با کمک همه فیلمسازان و هنرمندان عزیز حجم این مشارکت‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به رفع توقیف برخی از فیلم‌های سینمایی در دوره معاونت فعلی عنوان کرد: فیلم «به رنگ ارغوان» در دولت هشتم توقیف شد که قطعا همکاران در آن مقطع نیز دلایل خاص خود را داشتند. این نظرهای کارشناسی در صدور مجوزها در حال حاضر نیز وجود دارد.

معاون سینمایی وزیر ارشاد افزود: ما دو خط قرمز تحت عناوینی چون تعرض به دین و تعرض به امنیت اخلاقی و روانی خانواده های ایرانی داریم. به غیر از این دو مورد خط قرمز دیگری نداریم. فیلمی که مجوز می‌گیرد لزوما فیلمی نیست که مورد تایید ما باشد، امیدوارم این موضوع تفهیم شود.

این كارگردان سینما درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر یک فرصت ملی است که مخاطب‌های محدودی دارد. فیلمسازان و منتقدان وجهی از کارهای خود را در این رویداد ارائه می‌کنند. جشنواره این فرصت را فراهم می‌کند که ما به قضاوت بهتری برسیم. در همین راستا دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد فیلم‌هایی می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند که پروانه ساخت دارند.

شمقدری در ارتباط با حمایت از رفع محدودیت خروج تعدادی از هنرمندان گفت: وقتی این مسئله به حوزه شخصی برمی‌گردد به ما ربطی ندارد. اما تا جایی که بتوانیم به این موضوع کمک خواهیم کرد. جایی نگرانی وجود ندارد آنها در مام وطن هستند. پرونده این دوستان در محاکم قضایی متوقف شده و ما تلاش می‌کنیم که زودتر این پرونده‌ها به جریان بیفتد و تکلیف آنها زودتر مشخص شود.

وی افزد: ایران سرزمینی برای همه ایرانی‌ها است. همه می‌توانند برگردند و هیچ فردی نمی‌تواند جلوی بازگشت هر ایرانی را به وطن خود بگیرد و من شخصا چند بار این موضوع را اعلام کردم.

معاونت سینمایی با خانه سینما تعامل دارد

شمقدری

جواد شمقدری در نخستین نشست رسانه‌ای بر تعامل و ارتباط معاونت سینمایی وزارت ارشاد با خانه سینما تاکید کرد.

معاون سینمایی وزارت ارشاد در ادامه نشست رسانه‌ای درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و نقش فرهنگ در این ارتباط گفت:‌ یکی از اهداف این طرح افزایش سهم فرهنگ است در تمام بخش‌های حوزه سینما که ما با افزایش قیمت‌ها روبرو می‌شویم می‌توانیم سهم آن را از این صندوق بگیریم. در همین ارتباط جلسه‌‌ای را روز گذشته با انجمن کارگردانان داشتیم و همچنین از شورای عالی تهیه‌کنندگان خواستیم نظر خود را برای استفاده سهم سینمای ایران از این صندوق اعلام کنند.

وی در باره شتاب در روند تولید سینمای ایران و صدور پروانه ساخت افزود: ما در سینمای ایران حدود 300 تهیه‌‌کننده و 400 کارگردان داریم با توجه به این آمار باید تعریفی ایجاد کنیم تا با بیکاری آنها در طول سال روبرو نشویم. اگر دوستان دیگر با این طرح مخالف هستند می‌توانند پیشنهاد جدیدی ارائه کنند تا ما از این پتانسیل انسانی به درستی استفاده کنیم.

شمقدری درباره روند اکران برخی از آثار گفت: تعدادی از فیلم‌ها براساس ذائقه خاصی ساخته می‌شود و کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم‌ها نیز با سینماداران هماهنگ می‌کنند و در شرایط خوبی آثار را اکران می‌کنند. این پدیده مشکلی را برای سینمای ایران به وجود آورده است و باید این فرایند کنترل شود. ما می‌توانیم با کمک یکدیگر این پدیده را حل کنیم.

وی در ارتباط با تغییر نگاه هیئت اسلامی هنرمندان افزود: برخی از رسانه‌ها تصویر دیگری از من و همکارانم در این هیئت نشان داده‌اند. اما خداوند فرصتی را به وجود آورد تا این نقاب کنار برود و تصویر درستی از ما ارائه شود. رسانه‌ها اگر در جهت روشنگری حرکت کنند بهتر به اهداف خود می‌رسند.

شمقدری درباره ارتباط معاون سینمایی با خانه سینما گفت: ما با هم تعامل داریم. چند روز پیش آقای سجادپور جلسه‌ای چند ساعته و پرچالش با هیئت مدیره خانه سینما برگزار کردند. روز گذشته نیز ما با کانون کارگردانان که مدیرعامل خانه سینما نیز عضو آن است جلسه داشتیم تا مباحث حل و فصل شود ما از آنها تقاضا و مطالبات زیادی داریم. اعضای خانه سینما به مدت 10 روز به امریکا برای دیدار با هیئت اسکار رفتند که باید از این سفر خود گزارشی را ارائه کنند زیرا این سفر بیشتر جنبه آموزشی داشته است و باید نتایج آن مشخص شود. تهیه یک سفرنامه از این سفر کامل نیست ما مشتاق هستیم هرچه زودتر دیداری را با اعضای هیئت مدیره خانه سینما داشته باشیم.

شمقدری از آماده شدن طرح جدید اکران فیلم‌ها خبر داد و افزود: طرحی را به تازگی با نظرات کارشناسی آماده کردیم تا هر فیلمی برای یک بار هم شده اکران شود.

وی درباره ساخت آثار در سینمای دفاع مقدس گفت: به سینمای دفاع مقدس بی‌مهری شده است هر کاری که انجام دهیم به پای ارزشها و دلاوری‌های این دوران نخواهد رسید تلاش ما به اندازه ظرفیت ما نیست.

معاون سینمایی درباره مجوز ندادن به برخی از فیلم‌ها و فیلمسازان گفت:‌ هدف ما این است که وقتی اعضای یک خانواده فیلمی را کنار یکدیگر می‌بینند شرمنده هم نباشند اما برخی از فیلمها چنین فضایی دارد باید حریم اخلاقی رعایت شود تعدادی از فیلمسازان نیز آثارشان رمق کشاندن مردم به سینما را ندارد. ما در شهرستان فیلمسازهای خوبی داریم و باید به آنها نیز رسیدگی کنیم.

وی اضافه كرد: من 14 سال است که نتوانستم فیلم بسازم و فکر می‌کنم این موضوع ناشی از همین جریان است. برای نمایش برخی از آثارسینماداران و پخش کننده‌ها به توافق نمی‌رسند زیرا این سینماداران معتقدند آثار اینچنینی در گیشه فروش ندارد. در برخی شرایط نیز عدم نمایش این فیلم‌ها برای فیلمساز محبوبیت به وجود آورده است. باید این جریان کنترل شود.

شمقدری درباره تغییر و تحول در شوراهای صنفی گفت: ما سعی داریم در شوراها تحول ایجاد کنیم ما با عملکرد آنها مشکلی نداریم و تصمیم داریم تا جایی که امکان دارد ترکیب شوراها را تغییر دهیم. از دوستانی که در این شوراها عملکرد خوبی دارند استفاده می کنیم و از نظرات دیگران نیز بهره می‌بریم. ما دنبال تحول هستیم.

وی در ارتباط با خلا قانون مدیریتی در سینمای ایران گفت:‌ اگر سینمای ایران استاندارد شود پروانه ساخت و نمایش نیز می‌تواند یکی باشد. آنچه که از فیلمنامه تا کارگردانی ساخته می‌شود اگر تغییر جدی نکند ما می‌توانیم به این استاندارد دست یابیم.

شمقدری در پاسخ به سئوالی در باره نظر حوزه علمیه در صدور پروانه ساخت فیلم‌ها گفت:‌ حوزه علمیه باید در شرایط امروز زمانه قرار بگیرد. وظایف علما این است که به علوم روز آگاه شود. ما در حوزه مسایل سینمایی سئوالات زیادی داریم که باید از طریق یک ارتباط فعال و روشن صورت گیرد .

معاون سینمایی وزیر ارشاد در ارتباط با صدور تعداد زیادی از پروانه ساخت فیلم‌ها در دوره دولت دهم گفت:‌ 38 پروانه در این دوره صادر شده است و این موضوع به این دلیل است که چند ماهی بود جلسات پروانه ساخت تشکیل نمی شد و ما در زمان شروع مدیریت با همکاری آقای سجادپور این پرونده‌ها را پیگیری کردیم و جا دارد از وی برای این موضوع تشکر کنم.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی