تبیان، دستیار زندگی
ابوالفضل زین‌العابدین پور بعد از ظهر روز گذشته در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها از این مؤسسه فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام و در راستای ایجاد فضای فرهنگی در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئول مؤسسه تبیان مركز مازندران:

همه باید برای سالم‌سازی فضای مجازی تلاش كنند

مسئول مؤسسه تبیان مركز مازندران گفت: همه باید برای سالم‌سازی فضای مجازی تلاش كنند.

ابوالفضل زین‌العابدین پور بعد از ظهر روز گذشته در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها از این مؤسسه فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام و در راستای ایجاد فضای فرهنگی در شبكه جهانی و فضای مجازی اینترنت این موسسه شروع به فعالیت كرده است كه از اصلی ترین برنامه های این موسسه تولید بیش از 100 عنوان نرم افزارهای قرآنی و ادعیه و مناجات است.

وی افزود: مؤسسه اطلاع رسانی تبیان در همین راستا تصمیم به ایجاد فضای اینترنتی سالم و سالن های مجهز برای سهولت و دسترسی به اینترنت سالم و فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها كرده است كه در استان مازندران در دو شهرستان بابل و ساری در خود مجتمع اداره تبلیغات اسلامی دو مركز خدمات اینترنتی ایجاد شد.

این مسئول درباره تفاوت تبیان با سایر ISP های موجود در كشور خاطرنشان كرد: فرق تبیان با سایر ISP های موجود در كشور وجود اینترانت رایگان تبیان كه دسترسی به بیش از 250 پایگاه اسلامی و فرهنگی در تمام استان های كشور و شهرستان ها مشغول به فعالیت است كه در استان مازندران در دو شهرستان یكی در مركز استان راه اندازی شده و دیگری در شهرستان بابل است.

وی اصلی ترین پایگاه های موجود در این شبكه اینترانت را پایگاههای قرآنی، پایگاه‌های اهل بیت (ع)، پایگاه های تخصصی مهدویت، پایگاه‌های حضرات مراجع عظام تقلید، پایگاه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مراكز تبیان استان‌ها اعلام كرد.

زین‌العابدین‌پور تصریح كرد: روزانه بیش از 500 نفر از همشهریان ساروی  و بابلی و شهرهای مجاور از مراكز خدمات اینترنتی تبیان برای استفاده از این شبكه تاثیر‌گذار بازدید به عمل می‌آورند و بیش از 10 خبرنگار از مدیران و نمایندگان اصحاب رسانه به تبادل خبر‌های استانی و شهرستانی می‌پردازند

وی اضافه كرد: دانشجویان دانشكده مجازی علوم و حدیث از این مركز با تخفیف ویژه استفاده می كنند.

مسئول مؤسسه تبیان شهرستان ساری بیان داشت: گستردگی این ابر‌رسانه و مراجعات به این شبكه جهانی بسیار بالاست به ویژه در سال‌های اخیر طیف مراجعات به این بخش در زندگی روزمره با توجه به اینكه تمام دستگاه‌های خدماتی كشور خود را به این شبكه مجهز كردند و با توجه به پیشرفت علم روز و تكنولوژی و اهمیت زمان در زندگی مردم تاثیر گذار بوده است باید مورد توجه ویژه ای از سوی مسئولان قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در مقابله جنگ نرم با دشمن و توجه قرار دادن ایشان به جنبش نرم افزاری و توصیه‌های عالمانه ایشان مبنی بر مسلح شدن همه به این حوزه تاكید كرد: همه باید نسبت به سالم‌سازی و فرهنگ‌سازی در كشور و مبارزه با فضای آلوده در فضای مجازی اقدامی جهادی صورت دهند.

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان امور فرهنگی در حوزه دیجیتال باید از تمام ظرفیت‌های موجود و بالقوه در كشوری برای اقدامات صورت‌گرفته از سوی دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در خارج از كشور و چه در داخل چاره ای بیندیشند و سریع تر درباره سرعت روبه رشد رسانه های دیجیتال در حوزه فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت اقداماتی انجام دهند.

زین العابدین پور درباره همكاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان و دستگاه‌های متولی در بحث آی تی گفت: در بخش همكاری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان هیچ توقعی نداریم اما در خصوص افزایش سرعت و پهنای باند این مركز با توجه به افزایش روبه رشد آمار مراجعات به این مؤسسه و هجمه ترافیك اینترانت از مركز شركت مخابرات استان خواهشمندیم در این بخش ما را یاری كنند.

تنظیم: هومن بهلولی