تبیان، دستیار زندگی
ت پرسپولیس(15فروردین) حواس استقلال به فولاد است عقب نشینى تكرارى سوبل پروین، بهروز را به پرسپولیس برگرداند بازگشت دوباره بهروز رهبرى فرد به تمرین هاى پرسپولیس قابل پیش بینى بود. از همان روزهایى كه پروژه اختلافات سرمربى و كاپی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت رهبری فرد به تمرینات پرسپولیس(15فروردین)

حواس استقلال به فولاد است

عقب نشینى تكرارى سوبل

پروین، بهروز را به پرسپولیس برگرداند

بازگشت دوباره بهروز رهبرى فرد به تمرین هاى پرسپولیس قابل پیش بینى بود. از همان روزهایى كه پروژه اختلافات سرمربى و كاپیتان پرسپولیس كلید خورد، دوباره باور اولیه یى كه بیش از این بارها ثابت شده بود به وجود آمد كه سوبل مثل همیشه بازنده بزرگ لقب خواهد گرفت. اتفاقى كه روز گذشته با حضور رهبرى فرد در تمرین هایى كه هدایت اش برعهده سوبل بود رخ داد تا همه چیز روال عادى و طبیعى این روزهاى پرسپولیس را طى كند. البته علت اصلى نه مسافرت دو هفته یى سوبل بود و نه اظهارات نادمانه و جسته گریخته كاپیتان در روزهاى گذشته. وقتى بعد از پایان بازى با فجر سپاه كه كاپیتان در یك اقدام بى سابقه از طرف سوبل به روى سكوها منتقل شده بود بهروز خطاب به همه حاضران در رختكن عملكرد فنى سرمربى تیم را زیر سؤال برد و هیچ واكنشى از جانب پروین ندید، تمام پرسپولیسى ها باور كردند كه شماره ?? به این زودى ها از جمع شان جدا نمى شود. حتى مصاحبه هاى بعد از بازى كه سوبل در آنها قاطعانه از اخراج كاپیتان ناآرام تیمش گفته بود هم تغییرى در وضعیت موجود به وجود نیاورد. سر و صداى مطبوعات منتقد هم فقط منجر به یك چیز شد: «احضار بهروز به كمیته انضباطى باشگاه» كه البته هیچ وقت عملى نشد. چون اعضاى هیأت مدیره هم خیلى خوب مى دانستند هیچ تنبیهى در كار نخواهد بود. رهبرى فرد در طول تمرینات نوروزى پرسپولیس كه با غیبت سوبل برگزار مى شد پا به پاى باقى بازیكنان در تپه هاى داودیه و آكادمى المپیك تمرین كرد و در آخرین جلسه قبل از حضور سرمربى آلمانى در پاسخ به این سؤال كه با سوبل چه كار مى كنى؟ گفت: «هیچ وقت زیر بار حرف زور نمى روم. اگر درست نشود فوتبال را كنار مى گذارم.» اظهاراتى كه درست ?? ساعت بعد توسط محمود خوردبین تأیید شد. سرپرست پرسپولیس در یك اظهار نظر قابل توجه خبر از حضور رهبرى فرد در تمرین ها براساس تصمیم على پروین داد. او حتى گفت كه «در صورت مخالفت سوبل هم، بهروز با پرسپولیس تمرین مى كند چون مدیر فنى تیم اجازه بازى او را صادر كرده و سوبل این اجازه را ندارد كه بخواهد در این مورد اعتراض كند.» در این میان سرمربى محافظه كار آلمانى هم مثل همیشه با توجه به اتفاقات به وجود آمده از مواضع اولیه كوتاه آمده است. سوبل در صحبت هایى كه با یكى از نزدیكان مورد اعتمادش داشته، اعلام كرده اگر چه نسبت به حركات غیرمنطقى رهبرى فرد معترض است اما با توجه به شرایط موجود و براى برهم نخوردن جو موجود در تیم نمى تواند كارى بكند. مسأله یى كه چندان تعجب برانگیز نیست. تمرینات پرسپولیس از عصر دیروز با حضور راینر سوبل و بهروز رهبرى فرد برگزار شد، بدون آنكه اتفاق خاصى بیفتد. على پروین اجازه حضور كاپیتان را در تمرین ها صادر كرد و سوبل هم مثل همیشه ترجیح داد مقاومتى نكند. او مدت ها است كه مغلوب جنگ فرسایشى با على پروین است.

دیروز در مرغوبكار چه گذشت

حواس همه به فولاد است

هرچه به روز بازى با فولاد نزدیك تر مى شوند، فشار خون آبى ها بالاتر مى رود. آنها مى دانند كه این بازى برایشان حكم مرگ و زندگى را دارد و در صورت باخت در این میدان باید با آرزوهاى قهرمانى به طور كامل وداع كنند. به همین جهت استقلالى ها تمام هم و غم خود را مصروف این بازى كرده اند تا هم انتقام شكست دور رفت را از حریف اهوازى بستانند و هم در چرخه قهرمانى لیگ امیدهاى خود را تا حدودى پررنگ تر كنند.

غیبت غیرموجه عنایتى

به جز امیرحسین صادقى و وحید طالب لو كه در اردوى تیم ب حضور دارند، فرزاد مجیدى به دلیل مصدومیت و غلامرضا عنایتى هم غایب بودند. مثل اینكه این استراحت با ژنرال هماهنگ نشده بود چون مى گفت: «نمى دانم چرا نیامده، باید مى آمد.»

یك پرسپولیسى در تمرین استقلال

محمدرضا منصوریان برادر كوچك تر علیرضا كه همراه اخوى بزرگ تر به مرغوبكار آمده بود، از اعلام ماهیت خویش هیچ ابایى نداشت. منصوریان كوچك به صراحت به خبرنگار ایران ورزشى گفت كه پرسپولیسى است و فقط جهت همراهى علیرضا راهش به مرغوبكار افتاده است.

داغ دل هواداران تازه شد

وقتى حدود ??? هوادار آبى پوش روى سكوها خبر باخت پرگل شاهین بوشهر مقابل پیكان تهران در جام حذفى را شنیدند داغ دلشان بابت باخت به این تیم در بوشهر تاز شده و آه از نهادشان بلند شد. یكى مى گفت: «در بوشهر به بى تعصبى بازیكنانمان باختیم». دیگرى محرومیت سیاوش اكبرپور از سوى كمیته انضباطى را دلیل این مسأله عنوان مى كرد و آن یكى از فروش نفراتى چون ستار، سید عباسى و اكبرى انتقاد مى كرد.

امیرآبادى مقابل فولاد همغایب است

گرچه گفته مى شد كه مهدى امیرآبادى پس از جراحى فتق، دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و كاملاً آماده بازى با فولاد است ولى دیروز دیدیم كه او هنوز شرایط بازى را ندارد و به صورت جداگانه تمرین مى كند.

پزشك استقلال هم غیبت مهدى در اهواز را تأیید كرد. البته در مورد مجاهد خذیراوى هم كادر پزشكى استقلال دچار تردید هستند.

امروز استقلال با فجر سپاه روبرو مى شود

امیر قلعه نویى قصد دارد تا براى خروج بازیكنانش از حال و هواى تعطیلات و قرار گرفتن آنها در شرایط مسابقه، امروز آنها را در یك مسابقه تداركاتى محك بزند. این مسابقه ساعت ?? امروز و در ورزشگاه مرغوبكار مقابل فجر سپاه برگزار خواهد شد.

همان تیمى كه در جام حذفى حسابى پرسپولیس را آزار داد و با یك گل مقابل این تیم تن به شكست داد.