تبیان، دستیار زندگی
معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه طلاب و روحانیون جزو قشر فرهیخته جامعه هستند گفت: طلاب و روحانیون می توانند زمینه توسعه و افزایش بصیرت در جامعه را فراهم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیون زمینه توسعه بصیرت در جامعه را فراهم کنند
حسین خانی

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه طلاب و روحانیون جزو قشر فرهیخته جامعه هستند گفت: طلاب و روحانیون می توانند زمینه توسعه و افزایش بصیرت در جامعه را فراهم کنند.

حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری سلسله نشست های فرهنگی سیاسی و اجتماعی که بصورت ماهانه ازسوی این معاونت در مدرسه فیضیه قم برگزار می شود گفت: این سلسله نشست ها از ماه گذشته با حضور دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و بررسی مسیر تحولات و موفقیت های هسته ای کشور آغاز شد.

وی بیان داشت: به رغم تبلیغات کم، این نشست با استقبال بسیار خوب طلاب و روحانیون همراه بود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: دومین جلسه از سری نشست های فرهنگی سیاسی و اجتماعی نیز چهارشنبه 18 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات و با هدف بحث و بررسی مسائل امنیتی کشور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این نشست ها را افزایش بصیرت در بین طلاب و فضلای حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه طلاب و روحانیون جزو اقشار فرهیخته جامعه هستند، اطلاع داشتن آنها از مسائل و رویدادهای روز کشور بسیار مهم می باشد.

حجت الاسلام حسین خانی تاکید کرد: طلاب و روحانیون می توانند زمینه افزایش و توسعه بصیرت در جامعه را فراهم کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر سلسله نشست های سیاسی اجتماعی بصورت ماهیانه در مدرسه فیضیه قم برگزار می شود اما در صورت فراهم شدن شرایط با فاصله زمانی کوتاهتری برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: با توجه به خلأ اینگونه جلسات در جامعه و حوزه، سلسله نشست های فرهنگی سیاسی تبلیغی با استقبال خوب طلاب و روحانیون مواجه شده است.

وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: برای جلسات آینده این نشست ها نیز بر اساس موضوعات مشخص از شخصیت های مختلف کشوری استفاده خواهیم کرد.