تبیان، دستیار زندگی
درپی دعوت از41 كشتی‌گیر به اردوی تیم ملی؛ كاوه: كشتی‌گیران غایب نمی‌توانند در انتخابی تیم ملی شركت كنند طرح برخورد با كشتی‌گیران بی‌انضباط راارایه خواهیم كرد مربی تیم ملی كشتی آزاد گفت: هر كشتی‌گیری كه از شركت در اردوی تیم م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از دایره طلایی

درپی دعوت از41 كشتی‌گیر به اردوی تیم ملی؛

كاوه:

كشتی‌گیران غایب نمی‌توانند در انتخابی تیم ملی شركت كنند

طرح برخورد با كشتی‌گیران بی‌انضباط راارایه خواهیم كرد

مربی تیم ملی كشتی آزاد گفت: هر كشتی‌گیری كه از شركت در اردوی تیم ملی صرف‌نظر كند،‌ از حضور در مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی كنار گذاشته خواهد شد.

محسن كاوه با بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از بی‌انضباطی و برخورد با كشتی‌گیران بی‌انضباط، طی نشستی با رییس فدراسیون كشتی مقرر شد در سال جدید با كشتی‌گیرانی كه به تصمیم كادر فنی و مدیر سازمان تیم‌های ملی احترام نگذارند و از شركت در اردو یا اعزام به تورنمنتی امتناع كنند، برخورد جدی صورت بگیرد تا به سایر ورزشكاران ظلم نشود.

وی گفت: در این رابطه طرحی را به هیات رییسه فدراسیون كشتی ارایه خواهیم داد كه در صورت موافقت در سال جاری اجرا خواهد شد.

مربی تیم ملی كشتی آزاد ادامه داد: هدف از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در وهله‌ی اول مسابقات آسیایی 2006 قطر است، از هم اكنون برای این مسابقات برنامه‌ریزی كرده‌ایم و بهترین نفرات را برای این بازیها گزینش می‌كنیم.

وی در رابطه با دعوت از علیرضا دبیر و حیدری به اردوی تیم ملی تصریح كرد: برای این كه بیشتر در جریان شرایط جسمی و روحی این دو كشتی‌گیر قرار بگیریم، وظیفه داشتیم آنها را به اردوی تیم ملی دعوت كنیم. البته علیرضا دبیر با توجه به این كه كتف خود را سال گذشته عمل كرد، تمرینات عمومی خود را نیز پیگیری می‌كند و امیدوارم بتواند به مسابقات جهانی مجارستان برسد.

كاوه گفت: حیدری نیز پس از مسابقات المپیك به دلیل یك سری مسایل شخصی، از كشتی‌ دور بوده است. اما تمرینات خود را پیگیری كرده و با مشكل آسیب دیدگی كتفش مدارا می‌كند. از سوی دیگر چون به دلیل عمل جراحی كتفش باید از كشتی خداحافظی می‌كرد، در حال حاضر از این اقدام صرفه‌نظر كرده است و دوست دارد هنوز هم در خدمت كشتی باشد. امیدوارم شاهد حضور وی در مسابقات جهانی و بازیهای 2006 قطر باشیم.

وی در ادامه درباره نتایج به دست آمده درمسابقات جام جهانی ازبكستان خاطرنشان كرد: اگر از مهدی حاجی زاده و علیرضا رضایی استفاده می‌كردیم از لحاظ تیمی نتیجه خوبی می‌گرفتیم.

كاوه افزود: هادی پورعلیجان و فردین معصومی نشان دادند كه هنوز فاصله‌ی زیادی با علیرضا حیدری و رضایی دارند و باید بیشتر كار كنند.

وی یكی از مشكلات اساسی تیم را در این مسابقات عدم آشنایی كافی با قوانین و مقررات جدید دانست و گفت: كشتی‌گیران ما هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

علیرضا دبیر:

دعوت مجدد به اردوی تیم ملی باعث افتخارم است

نمی‌توانم تمرین كنم؛ اگر به اردو نروم با هماهنگی مربیان خواهد بود

علیرضا دبیر تنها مدال آور ایران در المپیك سیدنی با كسب مدال طلا تا حدودی توانست از اعتبار كشتی ایران در آن مسابقات دفاع كند تا كشتی ایران از صف مدعیان خارج نشود. وی كه دارنده‌ی پنج مدال طلا و نقره‌ی جهان والمپیك است، دو سالی را با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌كند و همین مشكل در المپیك آتن مانع از كسب دومین مدال توسط وی شد.

با گذشت حدود هفت ماه از بازی‌های آتن، دبیر هنوز از مصدومیت رنج می‌برد اما انگیزه و روحیه‌ی بالایی برای بازگشت به تشك كشتی دارد و كادر فنی وی را به اردوی تیم ملی دعوت كرده است.

دبیر در این رابطه اظهار كرد: باعث افتخارم است كه بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوم اما هنوز نمی‌توانم تمرین كنم.

وی همچنین گفت: وضعیت دستم مشخص نشده است و پزشكان هنوز نمی‌توانند دقیقا زمان بهبود كامل مصدومیتم را مشخص كنند اما اگر قرار باشد تمرین كنم و در اردو شركت نداشته باشم، ‌این اقدام با هماهنگی مربیان تیم ملی صورت خواهد گرفت.

ایران نایب قهرمان جام سیراكوف بلغارستان شد

یك طلا، سه نقره و یك برنز حاصل كار جوانان فرنگی كار

تیم كشتی فرنگی جوانان ایران با كسب یك طلا، سه نقره و یك برنز نایب قهرمان جام بین المللی سیراكوف بلغارستان شد.

در پایان تورنمنت كشتی فرنگی سیراكوف بلغارستان، شب گذشته در وزن 55 كیلوگرم جاسم امیری موفق شد گردن آویز برنز را از آن خود كند. همچنین حمید ریحانی در وزن 66 كیلوگرم پس از پیروزی مقابل حریفانی از كشورهای اسلوونی ، بلغارستان و فرانسه در دیدار سرگروهی مقابل حریفی از رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت كه از مصاف با این حریف امتناع كرد و از جدول مسابقات حذف شد.

در وزن 84 كیلوگرم داود هداوند در دیدار فینال نتیجه را به حریف روس واگذار كرد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 120 كیلوگرم محمد رضا كاوه تبار در دیدار فینال مقابل حریف ترك خود تن به شكست داد و به مدال نقره رسید.

گفتنی است، در روز نخست مسابقات نیز داود عابدین زاده جوان شایسته كشورمان در وزن 74 كیلوگرم صاحب مدال طلا و محمد رضا قضایی در وزن 60 كیلوگرم نیز موفق به كسب مدال نقره شده بودند. همچنین مسلم رنجبر با حكم قرعه به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد كرد كه از مصاف با این حریف امتناع نمود.

در پایان مسابقات داود عابدین زاده از سوی كمیته برگزاری مسابقات به عنوان فنی ترین كشتی گیر این دوره از مسابقات انتخاب شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی فدراسیون كشتی، در پایان این رقابت‌ها تیم‌های تركیه، ایران و روسیه به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند و تیم میزبان بلغارستان نیز چهارم شد.

تیم منتخب فرنگی جوانان كشورمان بامداد پنج شنبه از طریق استانبول تركیه وارد كشورمان خواهد شد.