تبیان، دستیار زندگی
اخلاق خاصی دارد و حتما باید جواب انتقاداتی که از او می شود را بدهد،آن هم به نحوی که جامعه ورزشی را برای چند ساعت تحت تاثیر قرار می دهد.صحبت از فیروز کریمی است .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایلی کهن را به دادگاه می کشانم

فیروز کریمی

اخلاق خاصی دارد و حتما باید جواب انتقاداتی که از او می شود را بدهد،آن هم به نحوی که جامعه ورزشی را برای چند ساعت تحت تاثیر قرار می دهد.صحبت از فیروز کریمی است.مردی که حالا بیشتر از زمانی که در لیگ برتر فعالیت می کرد در صدر حاشیه ها قرار دارد

او این بار هم مصاحبه کرده تا جواب حرف های محمد مایلی کهن را بدهد.همان حرف هایی که سرمربی سایپا چند روز پیش زده بود و فیروز خان را متهم به فساد در فوتبال کرده بود.«ثابت می کنم که چه کسی فاسد است.تا روز جمعه صبر کنید.فعلا تمام حواسم گرم بازی با فولاد گستر است.پس از پایان این بازی و در کنفرانس مطبوعاتی با ارائه زمان، مکان و دقایق ثابت می‌کنم که چه کسی باعث آبروریزی فوتبال ایران در بعد داخلی و بین‌المللی شده است.»

فیروز کریمی سرمربی داماش گیلان

فیروز کریمی این را می گوید و این بار او خطاب به مایلی کهن ادامه می دهد:«درگیر بازی روز جمعه هستم نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم اما پس از بازی با ذکر دلایل، دقایق و مکان ثابت می‌کنم که چه کسی در بعد داخلی و بین‌المللی باعث فساد فوتبال ایران شده و چه کسی آبروی فوتبال ایران را برده است.

ثابت می‌کنم که چه کسی با چه رابطه و با استفاده از چه مسائل پشت پرده‌ای در این سال‌ها تیم‌داری کرده و با وجود چه بیلان کاری همچنان در حال مربی‌گری است. با این حال می‌دانم که اگر شکایتی کنم سازمان لیگ برای سی و پنجمین بار تنها به مایلی کهن تذکر خواهد داد.»

کریمی این بار تصمیم اش را گرفته است و می خواهد از مایلی کهن به مراجع قضایی شکایت کند،چون مطمئن است کارش با شکایت به سازمان لیگ برتر درست نمی شود«پیرو پرونده اتهام مایلی کهن درباره دوپینگ که البته باعث عذرخواهی مایلی کهن شد و این پرونده با کمک دوستان در شورای استیناف باقی مانده به غیر از شکایت در کمیته انضباطی در مقام قضایی هم از او شکایت خواهم کرد.»

مایلی کهن سرمربی تیم فوتبال سایپا

مایلی کهن: از فوتبال پاک لذت می برم

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به ادعای فیروز كریمی گفت: بنده هیچ موقع به كسی متكی نبودم و فقط خدا را داشتم. اگر دست آقایان بود هزار بار تا به حال من را زنده‌به گور كرده بودند.

محمد مایلی‌كهن در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال كه گفته می‌شود شما حامی عزیزمحمدی هستید، گفت: من تعلق خاصی به كسی ندارم و تنها اعتقادم بر یك فوتبال پاك است و معتقدم آدمهایی كه فوتبال را آلوده كردند باید كنار بروند. همیشه به دنبال این اتفاق بودم و یك قدم هم در این راه پا پس نمی‌گذارم. بارها نشان دادم كه به هیچ كس وابسته نبوده و نیستم اما از افرادی كه به دنبال فوتبال پاك هستند، تحت هر شرایطی حمایت می‌كنم. از جمله این افراد مجید جلالی است. تا زمانی كه او به دنبال فوتبال پاك باشد از او حمایت می‌كنم و اگر زمانی دیدم كه او راه دیگری در پیش گرفته دیگر از او حمایت نخواهم كرد.

وی درپاسخ به این سوال كه آیا فكر می‌كنید شما می‌توانید در این جدال پیروز شوید، گفت: واقعیت این است كه من همیشه تك و تنها در این زمین حركت كرده‌ام. البته شاید بعدها كسانی خواسته‌اند كه در این راه وارد شوند، با این حال همیشه توكلم به خدا بوده است. نمی‌گویم خداوند به كسی خاص اختصاص دارد اما من همواره توكلم به خدا بوده است. عملكردم هم نشان داده كه آیا صادقانه رفتار كرده‌ام و حرف زده‌ام یا خیر؟ جریانی كه تحت عنوان فوتبال ناپاك وجود دارد در حال انجام كارهای بسیار وقیحانه است. شاید آنها به خاطر استفاده از عوامل ناپاك نظیر دوپینگ، تطمیع بازیكنان حریف، جذب آن بازیكنان در سال بعد، تطمیع برخی رسانه‌ها و تریبون‌ها به موفقیتی مقطعی رسیده‌اند اما من به مبارزه با فوتبال ناپاك ادامه می‌دهم.

برای من مهم نیست كه در لیگ برتر باشم یا خیر؟ من فوتبال پاك را دوست دارم چه در زمین خاكی و چه در چمن و چه در كوچه. از دیدن فوتبال پاك لذت می‌برم.

مایلی كهن با انتقاد از آنچه كه او رسانه‌ها و میكروفون‌های زرد خواند گفت: در گذشته گفته می‌شد كه كنار رسانه‌های سالم رسانه‌های زرد هم داریم اما حالا می‌بینیم در كنار برخی مطبوعات زرد برخی میكروفون‌های زرد هم اضافه شده‌اند و این میكروفون‌های زرد در اختیار افرادی قرار می‌گیرند كه در حال ترویج فوتبال ناپاك هستند.

وی افزود: وقتی یك نفر می‌گوید برخورد فیزیكی می‌كنم و یكسری رسانه‌ها در آنجا جمع می‌شوند، جای تاسف دارد. البته نمی‌خواهم بگویم همه كسانی كه از طرف رسانه‌ها در آنجا حضور داشتند مشكلی داشته‌اند اما چرا باید اینطور رفتار شود. متاسفانه برخی مدیریت‌های ما آن قدر ترسو شدند كه با چنین افرادی برخورد نمی‌كنند. حتی تهدید اینكه فردی می‌گوید به ارگانی می‌روم و اگر به خواسته‌ام رسیدگی نشود برخورد فیزیكی می‌كنم، جرم است اما می‌بینیم با این مساله برخورد نمی‌شود. حتی از سوی رسانه‌ها هم استقبال می‌شود و مطبوعات و رسانه‌ ملی در آنجا حضور پیدا می‌كنند و صحبت‌های آن فرد پخش می‌شود. وقتی فردی می‌خواهد بر اساس قانون جنگل رفتار كند باید با او برخورد شود. برای من مهم نیست كه در لیگ برتر باشم یا خیر؟ من فوتبال پاك را دوست دارم چه در زمین خاكی و چه در چمن و چه در كوچه. از دیدن فوتبال پاك لذت می‌برم.

محمد مایلی کهن

مایلی‌كهن افزود: دوست ندارم تیم‌ام به هر طریق پیروز شود. یكسری پول بادآورده باعث شده كه هزینه زندگی این آقایان بالا برود و مجبور شوند به هر طریقی كه شده به دنبال كسب درآمد بیشتر بروند. بنده هیچ وقت به كسی متكی نبوده‌ام و تنها خداوند را داشته‌ام. اگر دست این آقایان بود تا به حال هزاربار من را زنده‌به گور كرده بودند. معتقدم بازیكنانی كه در اختیار ما هستند امانتند و باید با ایجاد فضای پاك بتوانیم شرایط را برای بروز استعدادهای آنها فراهم كنیم.

سرمربی سایپا درباره تهدید كریمی به شكایت علیه او گفت: من در مصاحبه‌هایم اسم هیچ‌كس را نیاوردم، كسی كه به خودش شك دارد وقتی حرفی زده می‌شود به خودش می‌گیرد. همیشه این فرافكنی‌ها وجود داشته است. خیلی‌ها خواستند از من شكایت كنند، سال گذشته وقتی بعد از یك بازی با اسم اعلام كردم كه فلان بازیكن باعث شده كه یك تیم شكست بخورد، در برخی رسانه‌ها اعلام شد كه آن بازیكن گفته می‌خواهد از من شكایت كند. خوشحالم می‌بینم در حال حاضر آیت الله لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه به دنبال این نیست تا یكسری آدمها از رانت‌های خود استفاده كنند و بتوانند در محاكم قضایی نفوذ كنند. اگر من ناپاك هستم مشكلی ندارم و می‌روم. یكی از دروغهایی كه گفته‌اند این است كه من بعد از قضیه طرح مساله دوپینگ عذرخواهی كرده‌ام كه این واقعا خنده‌دار است. فیلم مستندش در تلویزیون موجود است. وقتی این آقا به سمت من آمد تا دست دهد، من به او دست ندادم. همانطور كه گفتم ادعایی ندارم و اگر آقایان می‌گویند من ناپاك هستم از فوتبال می‌روم .

محمد مایلی کهن

مایلی‌كهن درباره صحبت‌های امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش هم گفت: من همواره به موی سپید او احترام گذاشته‌ام. عابدینی در یكی، دو مورد دیگر هم به مقوله‌ای وارد شد اما من بازهم به موی سپیدش احترام گذاشتم. دو، سه هفته قبل عابدینی گفته بود كه ظرفیت روانی مایلی‌كهن تكمیل شده. او لطف كرد و تنها نگفت كه مایلی‌كهن دیوانه نشده است.

وی افزود: من به احترام موی سپید عابدینی تا به حال حرفی درباره او نزده‌ام و حالا هم می‌گویم آقای عابدینی! ما باید به خودمان برگردیم و اگر اشتباه كرده‌ایم باید از مردم و خدا طلب مغفرت كنیم. شما راست می‌گویید كه من دیوانه‌ام. اگر دیوانه نبودم می‌توانستم از رانت‌هایم استفاده كنم و معدن‌هایی داشته باشم و سودش را ببرم. در دنیایی كه شما عاقله مردش هستید همان بهتر كه من دیوانه‌اش باشم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری