تبیان، دستیار زندگی
ت مقدماتى جام جهانى براى تیم ملى ایران خطرناك در هجوم، مطمئن در دفاع ایران از سه مسابقه، دو تا را برده و در یكى فقط به یك امتیاز قناعت كرده. 4گل زده و یك گل خورده تا با هفت امتیاز تیم اول گروه B مسابقات مقدماتى جام جهانى در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیشترین گل زده و بهترین گلزن مسابقات مقدماتى جام جهانى براى تیم ملى ایران

خطرناك در هجوم، مطمئن در دفاع

ایران از سه مسابقه، دو تا را برده و در یكى فقط به یك امتیاز قناعت كرده. 4گل زده و یك گل خورده تا با هفت امتیاز تیم اول گروه B مسابقات مقدماتى جام جهانى در قاره آسیا باشد. ایران فقط 5 امتیاز تا صعود به آلمان فاصله دارد و احتمالاً بازى آخر تیم مقابل ژاپن تشریفاتى خواهد بود. در گروه A كره جنوبى كه صدرنشین است یك امتیاز از همتاى گروه B خود كمتر دارد. آنها ? امتیاز دارند و یك مسابقه را هم به عربستان باخته اند. با وجود این بررسى تمام مسابقات مقدماتى جام جهانى در آسیا مى تواند قدرت ایران در بین تیم هاى قاره را بیش از پیش به رخ بقیه بكشاند. ایران تا امروز 9 بازى را در راه جام جهانى داشته كه آمار تیم ایران در این مسابقات مى تواند به اندازه كافى گویا باشد.

?/? گل در هر بازى

عناصر هجومى تیم در سیستم دوست داشتنى ?-?-?-? براى برانكو گل كاشته اند. ایران با سه هافبك تهاجمى و یك مهاجم نوك تا حالا ?? گل زده. میانگین ?/? در هر بازى اتفاقى است كه در قاره آسیا هیچ تیمى نمى تواند به آن نزدیك شود. نزدیك ترین رقیب ایران در این بخش تركمنستان حذف شده، در هشت بازى مقدماتى خود ?? گل زده. ژاپن هم با ?? گل در نه مسابقه با میانگین گل پایین تر در هر بازى، رتبه سوم تهاجم در آسیا را براى خود كنار گذاشته است. كره جنوبى هم با ?? گل در ? بازى ضعیف ترین خط حمله را در بین هشت تیم برتر آسیا دارد.

? گل خورده

اما بهترین خط حمله آسیا خط دفاع ضعیفى هم ندارد. ایران در ? بازى خود فقط ? گل خورده. یعنى چیزى حدود ?/? گل خورده در هر مسابقه! این آمار اصلاً با كره شمالى كه در ? دیدار اخیرش ? گل خورده قابل قیاس نیست. ایران با این تعداد گل خورده ششمین خط دفاعى آسیا است. البته اگر بخواهیم میانگین گل خورده تیم ها در هر بازى را در نظر بگیریم ایران پس از ژاپن در رده دوم است.

?? درصد پیروزى

البته تعداد پیروزى هاى تیم ملى ایران در ? مسابقه ابتدایى جالب توجه است. ? برد، یك تساوى و یك باخت. پس ایران در ?? درصد از مسابقاتش ? امتیاز بازى را به جیب زده است. ما در تعداد بردها رده دوم قاره را در اختیار داریم. ژاپن با ? برد از ? مسابقه بیشترین پیروزى را كسب كرده. تیم هاى بدون برد قاره هم كم تعداد نیستند. هفت تیم در مسابقات مقدماتى اصلاً برنده نشدند.

بهترین گلزن دنیا و آسیا

بهترین گلزن تاریخ مسابقات ملى در دنیا، بهترین گلزن مسابقات مقدماتى جام جهانى در قاره آسیا هم است. على دایى با اینكه دو مسابقه اخیر تیم ملى را به دلیل مصدومیت از دست داده ولى توانسته با ? گل زده در صدر جدول گلزنان قاره باشد. البته این تنها موفقیت ایران در جدول گلزنان نیست. وحید هاشمیان هم با چهار گل پنجمین گلزن آسیا است. اختلاف على دایى با نفر دوم این جدول دو گل است و این در حالى است كه كولیف مهاجم شش گله تركمنستان، دیگر شانس گلزنى ندارد و این مى تواند اختلاف دایى با او را بیشتر كند.