تبیان، دستیار زندگی
برنامه هفته پژوهش به صورت متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود، برنامه های متمرکز در سطح تهران (مراسم روز ملی پژوهش در 23/9/88) و هم چنین در سازمان آموزش و پرورش در طی هفته پژوهش برگزار می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگداشت هفته ی پژوهش

وزارت آموزش و پرورش

خلاصه ای از برنامه هفته پژوهش سال جاری

1- برنامه هفته پژوهش به صورت متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود، برنامه های متمرکز در سطح تهران (مراسم روز ملی پژوهش در 23/9/88) و هم چنین در سازمان آموزش و پرورش در طی هفته پژوهش برگزار می شود. در برنامه های غیر متمرکز از سطح مدارس تا مناطق، مراکز تربیت معلم، آموزشکده های فنی و حرفه ای مشارکت جدی دارند.

2- یکی از مهم ترین برنامه ها، برنامه متمرکز روز ملی پژوهش است که در این روز از پژوهشگران،معلمان پژوهنده، پژوهش سرای دانش آموزی، دانش آموزان پژوهنده، دانشجویان پژوهنده و پژوهش سراهای برگزیده و مدیر پژوهش برگزیده تجلیل و تقدیر به عمل می آید. در این مراسم وزیر محترم آموزش و پرورش و ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص پژوهش و توسعه آن در کشور سخنرانی خواهند نمود. همچنین یافته های پژوهش های برگزیده و طرح های بین المللی تیمز و پرلز ارائه می شود. در بخش دیگری از مراسم روز ملی، میزگردهای هم اندیشی تشکیل می شود که در این میزگردها به

- توسعه فرهنگ پژوهش

- پژوهش میان معلمان

- اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی

- چگونگی سیاست گذاری مبتنی بر پژوهش پرداخته می شود.

در سایر روزهای هفته پژوهش، پژوهشکده های وابسته به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ( خانواده، تعلیم و تربیت، پژوهشکده کاربردی تبریز) هر یک برنامه های ویژه ای را ارئه خواهند داد. همچنین در موسسه پژوهشی وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نوبه خود برنامه هایی را ارائه می دهند.

3- شرکت در برگزاری نمایشگاه:

- حضور فعال پژوهشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی (مصلی بزرگ تهران) که در روز شنبه 21 آذر ماه افتتاح می شود از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در هفته پژوهش است. در این نمایشگاه که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود وزارت آموزش و پرورش در 25 غرفه محصولات پژوهشی خود را ارئه خواهد داد.

4- یکی دیگر از برنامه های فرهنگ ساز هفته پژوهش، نواختن زنگ پژوهش به وسیله وزیر محترم علوم و وزیر محترم آموزش و پرورش است، این مراسم که مدیریت آن را پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برعهده دارد در ساعت 8:30 صبح روز شنبه 21/9/88 این زنگ در یکی از مدارس تهران به صدا در می آید و همزمان این مراسم در سراسر کشور برگزار می شود.

در سال جاری برای هفته پژوهش شعار محوری " با مطالعه و پژوهش تصمیم گیری کنیم" می باشد، در کنار این شعار، شعار محوری آموزش و پرورش "فردای بهتر با پژوهش در آموزش و پرورش" می باشد.

تنظیم: نسرین صادقی