تبیان، دستیار زندگی
چشم‌هایشان را بسته‌اند بر طلوع خورشید؛ زبان منطق و استدلال را در نمی‌یابند، دعوتشان کن به مباهله تا بدانند زمین بر مدار تو می‌چرخد؛ تا بدانند که درختان و سنگریزه‌ها شهادت خواهند داد به حقانیت تو. دعوی تو شک بر نمی‌دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حق با شماست

روز مباهله

چشم‌هایشان را بسته‌اند بر طلوع خورشید؛ زبان منطق و استدلال را در نمی‌یابند، دعوتشان کن به مباهله تا بدانند زمین بر مدار تو می‌چرخد؛ تا بدانند که درختان و سنگریزه‌ها شهادت خواهند داد به حقانیت تو. دعوی تو شک بر نمی‌دارد.

تو قدم‌هایت بر شانه‌های عرش است و چنان‌که دل ابراهیم در آتش نمرود نلرزید، قلب تو نیز در روز مباهله نخواهد لرزید. چشم‌های تو نافذتر از آنند که گمان می‌برند. دست‌های تو در دست حقیقت است؛ دست‌های آنان اما در دست باطل.

علی با توست و حق با علی، فاطمه با توست و حق با فاطمه، حسن و حسین با تواند و حق با حسن و حسین است.

دعوتشان کن به روز مباهله تا دروغ‌هایشان آفتابی شود و نیرنگ‌هایی را که چیده‌اند نقش بر آب گردد.

کسانی با توأند که خدا با آنهاست. امیرمؤمنان، سیده زنان و دو سید جوانان اهل بهشت. اینان اگر دستی تکان بدهند، آسمان خواهد تپید. اینان سندهای زنده الطاف خداوندی‌اند بر زمین. تا اینان با تواند، غمی نخواهی داشت که امتداد هستی‌ات گره‌خورده است به حبل‌المتین، به عروة الوثقی!

اهل بیت خویش را همراه خویش ببر که آنان آبروی زمین‌اند. آنان شریک دعوت توأند؛ شریک دیده‌ها و شنیده‌هایت، شریک دردها و رنج‌های سال‌های بعثت. چهار شریک خویش را با خود ببر تا نقطه پایانی باشد بر ادعاهای پوشالی. آنان پشت و پناه آفرینش‌اند و اگر پایشان بلغزد، آفرینش سقوط خواهد کرد. آنان را ببر تا نتوانند «اِنْ قُلْت» بزنند بر باورهای راستین تو.

× × × × ×

ما مفتخریم که پیروان آخرین پیامبریم؛ آخرین پیامبر که رحمة للعالمین است و مبنای باورهایش حکمت است و موعظه حسنه و جدال احسن.

ما مفتخریم که پیروان حق و حقیقت و راستی شده‌ایم، با مناظره دل‌هایمان نخواهد لرزید.

ما مفتخریم که منادی منطق و اخلاق و عدالت بوده‌ایم در تاریخ اگر دروغ ببافند علیه ما اگر تهمت بزنند به عقیده ما، یقینمان محکم‌تر از آن است که بترسیم از محکوم شدن.

ما مفتخریم که فخر دانشمندان تاریخ جعفر بن محمد صادق علیه‌السلام از ماست و به ما آموخته است که چگونه به دفاع از خویش بپردازیم و چگونه احتجاج بورزیم.

ما مفتخریم که پرچمدار منطق توحیدی، علی بن موسی الرضا از ماست و آموخته است به ما که چگونه رویاروی اصحاب ادیان بنشینیم و از زبان دلیل و برهان بهره بجوییم. پیروان آخرین پیامبر، پیروان دین کامل الهی‌اند و از بهانه‌تراشی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها نخواهند هراسید.

نوشته: میثم امانی

گروه دین و اندیشه – حسین عسگری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.