تبیان، دستیار زندگی
لیونل مسی برنده جایزه توپ طلای 2009 روز یکشنبه جایزه اش را در فرانسه درایفت کرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدوارم آخرین توپ طلایم نباشد

لیونل مسی

لیونل مسی، برنده جایزه توپ طلای 2009، روز یکشنبه جایزه‌اش را در فرانسه دریافت کرد و از هم تیمی‌هایش که با تلاششان کمک کردند تا او صاحب این عنوان شود، قدردانی کرد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا در رای‌گیری توپ طلا صاحب 473 امتیاز شد که تقریبا دو برابر نفر دوم یعنی کریس رونالدو بود؛ و البته با هم تیمی‌اش، ژاوی نیز تفاوت فاحشی داشت.

در مراسم اهدا جایزه، که از تلویزیون فرانسه به طور زنده پخش می‌شد، این بازیکن 22 ساله از فرصت استفاده کرد و از هم تیمی‌هایش تشکر کرد:«این جایزه به همه بازیكنان تیم ملی آرژانتین و بارسلونا تعلق دارد و من همه موفقیت‌های خود را مدیون آنها هستم. من توپ طلا را به هم تیمی‌هایم تقدیم می‌کنم و این جایزه را با آنها قسمت خواهم کرد. من می‌خواهم از خانواده‌ام تشکر کنم، از دوستانم و از برادرانم که همیشه پشتیبان من بودند.»

مسی همچنین گفت که به دنبال به دست آوردن این جایزه در سال 2010 است و برای رسیده به این هدف، باید تلاش کند تا بارسلونا را به عناوینی بیش از سه گانه فصل قبل برساند:«امیدوارم که این عنوان را بار دیگر به دست بیاورم. دوباره بردن این جایزه فوق‌العاده خواهد بود. اما این مساله به این بستگی دارد که در بارسلونا و تیم‌ملی آرژانتین در جام‌جهانی چه نمایشی ارایه دهم.»

مسی

او همچنین نظرش را در مورد حرکت تیری آنری در بازی با ایرلند که موجب صعود جنجال برانگیز فرانسه به جام جهانی شد، بیان کرد.«نمی‌دانم اگر من بودم، چه کار می‌کردم. من فکر می‌کنم تیری کار درستی انجام داد. او عذرخواهی کرد و ما نمی‌توانیم تنها او را در این قضیه سرزنش کنیم

مسی در پایان با اشاره به نام بزرگانی چون دی استفانو و سیووری خود را در آغاز راهی بزرگ و طولانی دانست و تصریح كرد:«باید به افتخارات بسیاری دست پیدا كنم و برای رسیدن به اهداف بزرگ خود جدی هستم.»

مسی كه بودن 6 بازیكن از لالیگا و 4 بازیكن از بارسلونا در میان 10 كاندیدای اصلی دریافت توپ طلا را اثبات بهترین بودن لیگ اسپانیا در جهان می‌دانست افزود: «به نظر من لالیگا بهترین لیگ جهان است و در كنار لیگ انگلیس دو تا از قوی‌ترین لیگ‌های جهان هستند. صعود باشگاه‌های این دو لیگ به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا تصادفی نیست.»

مسی سپس ابراز امیدواری كرد كه با كسب توپ طلای اروپا توانسته باشد دل همه هموطنانش را شاد كند: «از اینكه اولین آرژانتینی برنده توپ طلا هستم واقعا احساس غرور می‌كنم. دوست دارم با آرژانتین هم همان فصلی كه پارسال با بارسلونا داشته را تجربه كنم.» بهترین بازیكن لیگ قهرمانان اروپا و لالیگای فصل 2009-2008 در انتها اعتراف كرد از اینكه با دیگو مارادونا مقایسه می‌شود احساس غرور می‌كند: «به نظر من دیگو بهترین بازیكن تاریخ است و دیگر كسی مثل او پیدا نمی‌شود. برای همین از مقایسه شدن با او احساس غرور می‌كنم.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری