تبیان، دستیار زندگی
بعد از معرفی NOKIA N900 و سیستم عامل جدید آن یعنی لینوکس با توزیع Maemo، خیلی از کاربران، طرفداران و منتقدان نوکیا گمان کردند که این شرکت سیمبیان را به زودی کنار خواهد گذاشت ولی این شرکت هفته گذشته جزئیاتی از رابط گرافیکی جدید سیمبیان را رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لینوکسی شدن نوکیا؛ سرنوشت سیمبیان

بعد از معرفی NOKIA N900 و سیستم عامل جدید آن یعنی لینوکس با توزیع Maemo، خیلی از کاربران، طرفداران و منتقدان نوکیا گمان کردند که این شرکت سیمبیان را به زودی کنار خواهد گذاشت. دیری نپایید که این گمان‌ها توسط شرکت نوکیا بی‌اساس تلقی شد و نوکیا اعلام کرد که باز هم سیمبیان را در گوشی‌های جدید خود به کار خواهد برد.

سیمبیان

رابط گرافیکی جدید سیمبیان-صفحه اصلی

نوکیا معتقد است که سیمبیان مشکل خاصی ندارد، چه از لحاظ امنیت و چه از لحاظ عملکرد؛ اما معتقد است که ظاهر سیمبیان کمی کهنه شده و باید دستی بر روی آن کشید. لذا نوکیا در هفته‌ی پیش با یک خبر تبلیغاتی، جزئیاتی از رابط گرافیکی جدید سیمبیان  رونمایی کرد.

سیمبیان

رابط گرافیکی جدید سیمبیان در نمای کلی

این رابط گرافیکی برای صفحه نمایش لمسی از نوع خازنی مهیا شده، بر شفافیت و ظاهر کریستالی توجه خاصی شده، راه‌های دست‌یابی به برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف بسیار آسان‌تر و کوتاه‌تر شده است. مثلا در مورد ساخت یک اشتراک برای ایمیل، با ۲ قدم به جای ۴ قدم در حال حاضر و یا دست‌یابی به موسیقی‌ها و ویدئوها در ۲ مرحله به جای ۸ مرحله در ظاهر کنونی، نمونه‌های از کوتاه‌تر شدن دست‌یابی به قسمت‌های مختلف می‌باشد. همچنین بیش از ۳۵۰ مورد از اشکالات سیمبیان که دامن‌گیر بسیاری از کاربران بوده رفع شده است.

سیمبیان

منتظر گوشی‌های جدید نوکیا در سال ۲۰۱۰ باشید.

برگرفته از پریانا

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی