تبیان، دستیار زندگی
شبكه‌های یك و دو سیما از هم‌اكنون خود را برای نوروز آماده می‌كنند. طبق پیش‌بینی ‌ها ، سریال‌های نوروزی این دو شبكه قبل از عید آماده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمدی‌های اجتماعی نوروز در تلویزیون

تلویزیون

شبكه‌های یك و دو سیما از هم‌اكنون خود را برای نوروز آماده می‌كنند. طبق پیش‌بینی ‌ها ، سریال‌های نوروزی این دو شبكه قبل از عید آماده می‌شود.

شبكه یك سیما قرار است سریال «چهاردیواری» را نوروز 89 روی آنتن بفرستد. این سریال را سیروس مقدم كارگردانی كرده و به گفته الهام غفوری، تهیه‌كننده چهاردیواری، تصویربرداری این سریال به پایان رسیده و تدوین آن آغاز شده است و به احتمال زیاد تا یك ماه آینده سریال آماده نمایش می‌شود.

به گزارش جام جم ، سریال چهاردیواری را مقدم براساس فیلمنامه‌ای نوشته محسن طنابنده و سعید آقاخانی مقابل دوربین برده است. 2 سال پیش هم همین تیم، سریال «پیامك از دیار باقی» را برای نوروز شبكه یك ساختند.

داستان چهاردیواری درباره جوانان است؛ جوانانی كه برای رسیدن به آرزوهای خود راه‌های مختلف را تجربه می‌كنند. شاید ساده‌ترین راه برای جوانی كه چندان خلاقیت و صبر ندارد، راه خلاف باشد.

نادر، جوان اول سریال چهاردیواری هم یك خلاف كوچك را برای رسیدن به خواسته‌اش انتخاب می‌كند. او یك دروغ كوچك می‌گوید؛ اما این دروغ آنقدر بزرگ می‌شود كه همه زندگی نادر و اطرافیانش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شبكه‌های یك و دو سیما از هم‌اكنون خود را برای نوروز آماده می‌كنند. طبق پیش‌بینی ‌ها ، سریال‌های نوروزی این دو شبكه قبل از عید آماده می‌شود.

نقش نادر را در این سریال، امیر جعفری بازی می‌كند و از دیگر بازیگرانی كه در كنار او، ایفای نقش می‌كنند، می‌توان به آتیلا پسیانی، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مهران رجبی، مریم امیرجلالی، جواد فیلی، نعیمه نظام‌دوست و... اشاره كرد.مقدم پیش از این به جام‌جم گفته بود كه فضای چهاردیواری با دیگر سریال‌هایش كاملا فرق دارد و از فضا و قصه‌ای كاملا شاد برخوردار است.

شبكه 2 سیما هم تولید سریال «برج سعادت» را در دستور كار خود قرار داده است و مجید صالحی، كارگردان این سریال این روزها مشغول انتخاب بازیگران و دیگر عوامل سازنده برج سعادت است. تاكنون حضور علی صادقی، مهران غفوریان و محمود بهرامی به عنوان بازیگر در این سریال قطعی شده است.

فرهاد ویلكیجی، طراح صحنه و لباس چهاردیواری هم این روزها مشغول طراحی و آماده كردن دكورهای این سریال است و طبق برنامه‌ریزی احسان سجادی، دستیار یك كارگردان و برنامه‌ریز چهاردیواری، طی چند روز آینده تصویربرداری سریال آغاز می‌شود تا سریال نوروزی شبكه 2 هم قبل از عید آماده نمایش شود.

فیلمنامه برج سعادت را علیرضا مسعودی نوشته است؛ نویسنده‌ای كه مخاطبان تلویزیون سریال «سه در چهار» او را به خاطر دارند. جالب اینجاست كه شخصیت‌های اصلی برج سعادت هم چند جوان هستند بنابراین می‌توان گفت كه سریال طنز شبكه 2 برای نوروز هم یك سریال كمدی اجتماعی است كه با محور جوانان به روی آنتن خواهد رفت.

برج سعادت داستان چند جوان دانشجوی شهرستانی است كه با پایان گرفتن تحصیلات و از دست دادن خوابگاه دانشجویی چند شبانه‌روز در شهر تهران می‌چرخند تا عاقبت به شهر و دیار خود بروند.

برج سعادت را محمدرضا تخت‌كشیان تهیه می‌كند. از دیگر عوامل سازنده چهاردیواری می‌توان به تصویربردار: مرتضی غفوری، مشاور كارگردان: محمدرضا فاضلی، مدیر تولید: حسین هادیانفر، مدیر تداركات: محمد یمینی و مجری طرح: جواد فرحانی اشاره كرد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی