تبیان، دستیار زندگی
در سال جاری تعداد خودکشی سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان 141 نفر اعلام شده و این در حالی است که این رقم در سال 2007 معادل 115 نفر ثبت شده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سگ درمانی" سربازان آمریکایی برگشته از جنگ

سگ

مقامات نظامی آمریکا برای آرامش روانی سربازان افسرده بازگشته از جنگ در عراق و افغانستان به شیوه ای جدید دست زده و آن استقرار سربازان در پادگان و همراه نمودن یک قلاده سگ با آنان است.

به گزارش "تابناک" و به نقل از شبکه خبری "الجزیره"، پایگاه نظامی " فورت مایر " آمریکا نیز هفته آینده نشستی را برگزار خواهد کرد که در آن روانشناسان نظامی آمریکا به بررسی آثار روانی سربازان پرداخته و قرار است برای آرامش روانی از شیوه های همراهی سگ و حیوانات با این سربازان استفاده کنند.

روانشناسان ، علاوه بر سگ، قرار است از اسب نیز برای آرامش روانی فرماندهان افسرده بازگشته از جنگ استفاده کنند.

در سال جاری تعداد خودکشی سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان 141 نفر اعلام شده و این در حالی است که این رقم در سال 2007 معادل 115 نفر ثبت شده بود

بر پایه این گزارش، در سال جاری تعداد خودکشی سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان 141 نفر اعلام شده و این در حالی است که این رقم در سال 2007 معادل 115 نفر ثبت شده بود.

موسسه نظر سنجی و آمارگیری " راند " آمریکا نیز اعلام کرد : از مجموع 1 میلیون و 600 هزار سرباز شرکت کننده در جنگ افغانستان و عراق ، بیش از 20 درصد به انواع بیماری های روانی و افسردگی روحی مبتلا شده و منظره کشته شدن دوستانشان در عراق را هیچگاه نمی توانند از ذهن خود پاک کنند.

جالب اینجاست که خوانندگان این خبر، با درج نظرات خود، افسردگی روحی سربازان آمریکایی را قهر خداوند و آه مظلومان و یتیمان عراقی و افغانی دانسته و اظهار داشته اند که هیچ سگ و گربه ای نمی تواند روحیه از دست رفته و وجدان پایمال شده آنان را بازگرداند.

تنظیم:س.آقازاده