تبیان، دستیار زندگی
ولایت و حکومت اسلامی برای دشمنان نگران کننده است و ولایت تفکیک کننده و مرز شناخت اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی(ص) است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولایت، مرز شناخت اسلام ناب از اسلام آمریکایی
نبوی

ولایت و حکومت اسلامی برای دشمنان نگران کننده است و ولایت تفکیک کننده و مرز شناخت اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه ، اظهار داشت: اسلام آمریکایی دارای نماز، روزه، حج و زکات و معارف اسلامی است و این مسائل برای دشمنان خیلی خطرناک و نگران کننده نیستند، بلکه مشکل اصلی آنها، حکومت اسلامی و ولایت فقیه است.

وی اضافه کرد: تمام معارف اسلامی در پرتو ولایت قرار گرفته است و ولایت فقیه، شیرازه معارف و اصول دین است و اگر ولایت نباشد، تمام معارف و اصول دین در خطر قرار خواهد گرفت .

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: دین منهای ولایت امیرالمومنین، ناقص است و اسلام منهای ولایت، اسلامی عبادی، کم فایده و بلکه بی فایده است، چون دشمنان به راحتی می توانند از این اسلام سوء  استفاده کنند و آمریکایی ها نیز از وجود چنین اسلامی ناراحت نیستند.

وی ولایت را دارای جایگاه کلیدی در اسلام دانست و تصریح کرد: افرادی که خیال می کنند اهل ولایت هستند، ولی ولایت را به صورت تام قبول ندارند از نظر دشمنان مشکل ساز نیستند و حتی مورد حمایت و تشویق آنان قرار می گیرند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه عنوان کرد: در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و غدیر در جامعه باید به مردم آگاهی داد که اسلام بدون ولایت، اسلام کاملی نیست و افرادی که منهای ولایت باشند نیز کامل نیستند.

این مدیر حوزوی در ادامه اذعان داشت: در راستای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه 500 مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند و2850 مبلغ دائمی نیز در ترویج این فرهنگ در این ایام با برگزاری جشن ها ، مراسم ها و برنامه های فرهنگی تلاش‌های بسیاری در این راستا داشتند.

وی با اشاره به جایگاه غدیر خم در منابع دینی اظهار داشت: یکی از معتبرترین روایاتی که در منابع اهل سنت و شیعه از طرق مختلف و توسط راویان متعدد و در منابع گوناگون روایت شده، مسئله غدیر است و اصل غدیر و معرفی حضرت علی (ع) توسط پیامبر (ص) به عنوان جانشین مورد اتفاق همگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در پایان بروز انحرافات در جریان غدیر را توطئه ای حساب شده دانست و گفت: در طول تاریخ سعی شده جریان های پاک در حاشیه قرار گرفته و یا دچار انحراف گردند تا از سرعت این حرکت های ناب کاسته و یا به گمراهی کشانده شوند، لذا تلاش معاندان در راستای به انحراف کشیدن یا محو پیام غدیر است.