تبیان، دستیار زندگی
ی‌شود گزارش خود را به فیفا ارسال كرده‌ام بالاترین نمره را در بازی عربستان ـ كویت دریافت كردم مسعود مرادی گفت: به زودی مربی آرژانتینی تیم عربستان محروم می‌شود. مرادی كه قضاوت مسابقه تیم‌های كویت و عربستان از سری رقابت های مقدم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسعود مرادی:

مربی آرژانتینی محروم می‌شود
گزارش خود را به فیفا ارسال كرده‌ام
بالاترین نمره را در بازی عربستان ـ كویت دریافت كردم

مسعود مرادی گفت: به زودی مربی آرژانتینی تیم عربستان محروم می‌شود.

مرادی كه قضاوت مسابقه تیم‌های كویت و عربستان از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان را برعهده داشت از سوی «گابریل كالدرون» سرمربی تیم عربستان متهم به رشوه‌گیری شد!

داور ممتاز بین‌المللی كشورمان پس از بازگشت به تهران در رابطه با حوادث اتفاق افتاده در این بازی ، گفت: به دنبال اعتراضات شدید «گابریل كالدرون» به كمك داور مسابقه، این مربی از زمین اخراج شد كه پس از آن حركت بسیار زشتی به علامت رشوه نشان داد كه تمام دوربین‌ها این حركت را ضبط كرده‌اند و من نیز گزارش كامل خود را به كنفدراسیون آسیا و فیفا ارائه كرده‌ام. البته ناظر مسابقه « جاسم» از بحرین و سرپرست بازی از قطر نیز گزارش‌هایی را جداگانه به فیفا و كنفدراسیون آسیا ارسال كرده‌اند و در چند روز آینده نتایج این گزارش‌ها اعلام خواهد شد.

وی اضافه كرد: فدراسیون فوتبال عربستان نیز عمل مربی آرژانتینی تیم خود را تقبیح كرده است و از كنفدراسیون و فیفا و همچنین تیم داوری مسابقه عذرخواهی نموده است ولی با این حال چون مسابقات زیر نظر فیفا برگزار می‌شود به طور حتم این مربی با محرومیت و جریمه نقدی مواجه خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ رسیدگی به حركت زشت مربی آرژانتینی عربستان هیچ مشكلی وجود ندارد زیرا فیفا به دقت عملكرد داوران و نحوه‌ی برخورد با آنها را زیر نظر دارد و هر كس خلاف قانون عمل كند مطمئنا با وی برخورد خواهد شد، چنان كه در روزهای آینده به طور حتم این مربی با محرومیت و جریمه‌ی نقدی مواجه خواهد شد.

مرادی در مورد قضاوت خود در این دیدار گفت: در حدود 40 مسابقه‌ای كه در رقابت‌های بین‌المللی برگزار كرده‌ام در همه این رقابت‌ها نمرات بسیار بالایی گرفته‌ام و در این دیدار نیز بالاترین نمره‌ای كه داوران آسیا در رقابت‌های مقدماتی گرفته‌اند را به خود اختصاص دادم. در این مسابقه از سوی ناظر «نمره 9» به من داده شده كه این بهترین نمره در رقابت‌های گذشته است.

وی اضافه كرد: البته چون رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آلمان از حساسیت‌ بالایی برخوردار است و از طرف دیگر «پنج داور» آسیایی كاندیدای قضاوت در آلمان هستند، همین امر كار را خیلی سخت‌تر كرده ولی با این حال من نیز داور كم تجربه‌ای نیستم و سعی خواهم كرد در رقابت‌های آینده نیز قضاوت خوب و بدون حاشیه‌ای را انجام دهم و به نظر می‌آید با هر قضاوت خوب در رقابت‌های مختلف آسیایی، یك پله به حضور در جام جهانی آلمان نزدیك‌تر می‌شوم.

مرادی با اشاره به بازی‌های خوب تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان گفت: خوشحالم كه به عنوان یك ایرانی شاهد حضور قدرتمند تیم ملی در این رقابت‌ها هستم و امیدوارم با كمك یكدیگر علاوه بر حضور تیم ملی در آلمان، من نیز به عنوان نماینده جامعه داوری ایران در آلمان حضور یابم تا یك افتخار دیگر برای كشور عزیزمان كسب كنم.