تبیان، دستیار زندگی
افی نیست نباید دچار غرور و تكبر شویم تیم ملی فوتبال كشورمان در حالی دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را به پایان رساند كه مانند دو دوره‌ی پیش بازیكنان تیم ملی ایران در صدر گروه خود قرار گرفته‌اند. صدرنشینی‌ای كه در صورت ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دكتر دادكان:

هفت امتیاز برای صعود كافی نیست
نباید دچار غرور و تكبر شویم

تیم ملی فوتبال كشورمان در حالی دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را به پایان رساند كه مانند دو دوره‌ی پیش بازیكنان تیم ملی ایران در صدر گروه خود قرار گرفته‌اند. صدرنشینی‌ای كه در صورت تداوم، ضامن صعود ما به جام جهانی خواهد بود. تداوم این صدرنشینی مستلزم، جدیت، همت و همبستگی عمومی و ملی است.

دكتر محمد دادكان با تسلیت به خانواده‌های كشته شدگان دیدار ایران و ژاپن، گفت: امیدواریم با انجام تمهیدات لازم از این پس شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری در ورزشگاه‌های كشور نباشیم.

وی درباره‌ی دیدار تیم ملی كشورمان برابر كره‌ی شمالی، اظهار داشت: بازیكنان ما در این دیدار نهایت تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند از فوتبال ملی و حیثیت فوتبال كشورمان دفاع كنند و به واقع نیز این امر صورت گرفت و بازیكنان مانند سرباز در شرایط بسیار سخت پیونگ یانگ توانستند كره‌ی شمالی را شكست دهند.

رییس فدراسیون فوتبال كشورمان در رابطه با مسایل حاشیه ای پیش آمده پس از پایان این دیدار، گفت: باید وقوع این حوادث را به دلیل سه شكست پیاپی كره‌ی شمالی گذاشت و حذف عملی كره‌ی شمالی باعث برخی ناهنجاری‌ها در میان تماشاگران این تیم و حبس تیم برای لحظاتی در داخل رختكن شد. اما نباید موفقیت تیم ملی با این مسایل كمرنگ شود.

دادكان با بیان این كه پس از كسب هفت امتیاز نباید كار صعود را تمام شده دانست، افزود: باید بدانیم كه تنها نیمی از راه را پیموده‌ایم و من پس از پایان بازی در گفت وگو با بازیكنان و كادر فنی به آنها گفتم كه ما تازه در آغاز راه هستیم و باید تلاش كنیم كه برای موفقیت در ادامه‌ی راه دچار تكبر و غرور نشویم و باید بدانیم كه این هفت امتیاز می‌تواند برای ما در دور برگشت موثر باشد اما برای صعود كافی نیست.