تبیان، دستیار زندگی
ای مردم را با طلای جهانی می دهم آرش میراسماعیلی جودوكار تیم ملی ایران ورزشكاری است كه در سال 83 و طی پیكارهای المپیك آتن در حالی كه از شانس های مسلم كسب مدال طلا برای كاروان ورزشی ایران به حساب می آمد، وقتی در دور اول با قرعه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرش میراسماعیلی:

جواب محبت های مردم را با طلای جهانی می دهم

آرش میراسماعیلی جودوكار تیم ملی ایران ورزشكاری است كه در سال 83 و طی پیكارهای المپیك آتن در حالی كه از شانس های مسلم كسب مدال طلا برای كاروان ورزشی ایران به حساب می آمد، وقتی در دور اول با قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد كرد با این حریف مسابقه نداد تا در عین شایستگی از گردونه پیكارهای بزرگ المپیك حذف شود، ولی این حركت وی باعث گردید تا نام آرش میراسماعیلی برای سالیان متوالی در ذهن مردم ایران باقی بماند.

همین حركت قهرمان دو ساله جهان باعث شد تا علاوه بر تقدیرهای فراوانی كه از وی صورت گرفت، در مراسم انتخاب برترین ورزشكاران سال 83 نیز كه توسط صدا و سیما انجام شد از وی به عنوان یكی از برترین های این سال تقدیر به عمل آید.

به هر حال سال 83 برای قهرمان جهان كه همگان مدال المپیك را برای او حتمی می دانستند به پایان رسید، آرش میراسماعیلی گفتگوی مفصلی را انجام داد كه در پی آن آمده است:

پس از المپیك تمرینات خود را از چه زمانی آغاز كردید؟

میراسماعیلی: پس از مسابقات المپیك آتن سه ماه استراحت داشتم و پس از آن به صورت جدی و مستمر تمرینات آماده سازی خود را آغاز كردم، تا در پیكارهایی كه تیم ملی در پیش دارد، حضور یابم.

سال 83 برای تو چگونه بود؟

میراسماعیلی: من در این سال تنها پیكارهای المپیك را در پیش رو داشتم و زمانی كه در مسابقات حضور پیدا نكردم ، در بازگشت به ایران وقتی این استقبال را از مردم كشورم دیدم به این نتیجه رسیدم كه مسئولیتم از این پس بسیار سنگین تر شده و باید با جدیت و قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شوم.

مسابقه ندادن در المپیك در روحیه ات تاثیر نداشت؟

میراسماعیلی: ما در كشوری اسلامی هستیم كه در آن برای فرد مسائلی خاص بسیار مهم تر از مسابقه دادن و پیروزی است من اگر سه مدال هم كسب می كردم در برابر این قدردانی مردم ناچیز بود و از این كه تصمیم صحیح در آتن گرفته شد بسیار خرسند و راضی هستم و همین كه پس از المپیك رهبر انقلاب اسلامی پیشانی مرا بوسید برایم كافی است.

چرا چندین ماه در تورنمنتی حضور پیدا نكردید؟

میراسماعیلی: حدود یك سال و نیم از تاتامی دور بودم و این روند تاثیر منفی در من گذاشت و با همین وضعیت به مسابقات دانشجویان جهان اعزام شدم، به نظرم مغرور شده بودم و گمان می بردم با آمادگی متوسط مدال خواهم گرفت كه این امر سبب شد در پیكارهای سطح بالای دانشجویان شكست بخورم و پس از بازگشت تمرینات خود را جدی تر آغاز كنم.

آیا در مسابقات آسیایی و جهانی شركت می كنید؟

میراسماعیلی: مسلما من در نظر دارم در تمامی مسابقاتی كه تیم ملی در آن حضور یابد شركت كنم كه آسیایی ازبكستان و جهانی مصر نیز از همین مسابقات است.

برای سال جدید چه برنامه هایی دارید؟

میراسماعیلی: می خواهم تا المپیك پكن بمانم و آرزوی خود یعنی كسب مدال المپیك را عملی كنم البته مسابقات جهانی امسال نیز اهمیت فراوانی دارد چرا كه تا به حال دو بار قهرمان جهان شده ام و باید برای سومین بار از آن دفاع كنم ، تمام سعی و تلاش را به كار می گیرم تا تمرینات سنگینی كه برای المپیك انجام می دادم را دنبال كرده و با یاری خداوند در مصر مدال طلا را كسب كنم.

وضعیت تیم ملی را در سال جدید چطور ارزیابی می كنید؟

میراسماعیلی: به دلیل آسیب دیدگی ها تیم ملی در چند وزن دچار تغییرات شده و نفرات جدیدی وارد تیم ملی شده اند در حال حاضر ما وظیفه سنگینی داریم و باید تمامی نفرات سعی و تلاش كنند تا به حق خودمان برسیم، تك تك نفرات تیم ملی باید كاری كنند تا تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی روی سكو رفته و جایگاه اصلی خود را به دست آورد.

انتخاب ساعی را به عنوان برترین ورزشكار سال 83 چطور می بینید؟

میراسماعیلی: من 83 را سال ورزش های رزمی می دانم و برای آن دلیل دارم چرا كه پرچمدار كاروان ایران در المپیك، قهرمان قهرمانان در سال 83 و برترین فدراسیون سال همگی رزمی بودند كه این امر برای جامعه رزمی افتخار است، این انتخابات انگیزه رزمی كاران را افزایش داده تا در مسابقات جهانی و المپیكی تنها به دنبال كسب موفقیت باشند ضمن این كه ما باید از آقایان ضرغامی، پورمحمدی، زمانی و آقای مهرعلیزاده كه این مراسم را ترتیب داده اند و همچنین آقای صافی كه بنیانگذار این مراسم بوده اند تشكر كنیم.

فكر می كنید چه كارهایی برای بهتر برگزار شدن مراسم قهرمان قهرمانان باید انجام شود؟

میراسماعیلی: اگر قانون و اساسنامه طراحی شده و در راستای آن كارشناسان و اهالی ورزش بهترین ها را انتخاب كنند تا این كه به صورت پراكنده رای گیری شود وضعیت بهتری خواهد بود ضمن اینكه ما بهترین را باید براساس معیارهای مثل قهرمانی، پهلوانی و اخلاق انتخاب كنیم.

نظرتان راجع به انتخاب مجدد محمد درخشان به عنوان ریاست فدراسیون جودو چیست؟

میراسماعیلی: خوشحالم كه وی پشت جودو را خالی نكرد و باز هم به ریاست فدراسیون انتخاب شد و من هم از همین طریق به او تبریك می گویم.

برخورد مردم در زادگاهت چطور بوده است؟

میراسماعیلی: زمانی كه برای مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی به خرم آباد رفته بودم آن قدر مورد احساسات مردم قرار گرفتم كه واقعا شرمنده شده ام و امیدوارم كه دعای آنان همیشه همراه من باشد تا در مسابقات مختلف برای ایران افتخارآفرینی كنم.

صحبت های پایانی خود را بگوئید؟

میراسماعیلی: از مربیان تیم ملی علیرضا امینی و محدرضا حاج یوسف زاده كه زحمات زیادی برای من كشیده اند و در پایان نیز سال جدید را به همه مردم ایران تبریك می گویم.