تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مظاهری گفتند: غدیر، معلّم اخلاق بشریت است و مطالعۀ تاریخ این رخداد عظیم، حاکی از آن است که اگر انسان خود را به فضائل اخلاقی بیاراید، حق را با تمام وجود قبول می‌نماید و حقانیّت اهل‌بیت (ع) را می پذیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غدیر، معلم اخلاق بشریت
آیة الله مظاهری

حضرت آیت‌الله مظاهری گفتند: غدیر، معلّم اخلاق بشریت است و مطالعۀ تاریخ این رخداد عظیم، حاکی از آن است که اگر انسان خود را به فضائل اخلاقی بیاراید، حق را با تمام وجود قبول می‌نماید و حقانیّت اهل‌بیت (ع) را می پذیرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در درس اخلاق خود که در آستانۀ فرا رسیدن عید سعید غدیر در اصفهان برگزار شد، از غدیر به عنوان بزرگترین عید شیعیان یاد کردند و ضمن تأکید بر لزوم تجلیل بیشتر از اعیاد هفتۀ ولایت، خاطر نشان کردند:آیات ارزشمندی همچون آیۀ ولایت، آیۀ مباهله و آیۀ تطهیر، به پیامبر اکرم (ص)  نازل شده است که هر یک از این آیات به دنیا و آنچه در دنیا است، ارزندگی دارد و شایسته است در جمهوری اسلامی ایران، بیش از گذشته به هفتۀ ولایت اهمیت داده شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه به تبیین ابعاد رخداد خجسته غدیر پرداختند و با اشاره به تأکید قرآن کریم مبنی بر نا امیدی دشمنان اسلام از ضربه زدن به دین مبین اسلام، پس از واقعه غدیر، اظهار داشتند: مادامی که مسلمانان با اتکاء به قرآن و عترت، وحدت خود را حفظ نمایند، سرافراز و پیروز و شکست ناپذیر خواهند بود. اما چنانچه یکی از دو ثقل گرانبها را فراموش کنند، اختلاف در آنان رخنه خواهد کرد و سر افکندگی و شکست را به نظاره خواهند نشست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کردند: اگر رذائلی همچون تکبّر، منیّت، خودخواهی و لجاجت بر انسان تسلط یابد، شیطان در عمق جان او حاکمیت پیدا می کند و نفس اماره و هوی و هوس بر او و افکار و اعمال او مسلط می شوند و نمی تواند حق و حقیقت را درک کند و بپذیرد.

آیت الله مظاهری در پایان بیانات خود در  پاسخ به برخی از شبهاتی که در خصوص واقعۀ غدیر مطرح می‌گردد، گفتند: شبهاتی در خصوص رخداد عظیم غدیر مطرح می شود که با وجود وضوح و روشنی آن واقعه و تواتری که در تاریخ اسلام دارد، فقط جنبۀ توجیهی دارد و چون برخی نتوانسته اند حقیقت غدیر را بپذیرند، ابعاد گوناگون آن را توجیه کرده اند تا از عظمت آن بکاهند.

ایشان خاطرنشان شدند: پایه های استلالی مذهب تشیع بسیار محکم و استوار است و به همۀ آن توجیهات پاسخ کافی داده شده است.

آیت‌الله مظاهری یادآور شدند:‌جوانان حق طلب باید مبانی و پایه های اعتقادی خود را محکم کنند تا بتوانند با استدلال به شبهات و توجیهاتی که در زمینۀ تشیّع و ولایت مطرح می شود، پاسخ گویند.