تبیان، دستیار زندگی
سال 84 تئاتر ایران در حالی آغاز می شود که نخستین اتفاق این عرصه یعنی هفته جشن تئاتر به نیمه نخست اردیبهشت موکول شد. جام جم آنلاین- نخستین اتفاق این عرصه که پیش از این قرار بود در فروردین برگزار شود، به گفته اصغر همت به دلی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن تئاتر، اردیبهشت برپا می شود


سال 84 تئاتر ایران در حالی آغاز می شود که نخستین اتفاق این عرصه یعنی هفته جشن تئاتر به نیمه نخست اردیبهشت موکول شد.

جام جم آنلاین- نخستین اتفاق این عرصه که پیش از این قرار بود در فروردین برگزار شود، به گفته اصغر همت به دلیل تعطیلات نوروزی به اردیبهشت موکول شد تا فرصت برنامه ریزی و اجرای یک جشن باشکوه فراهم شود. همت، سخنگوی هیأت مدیره خانه تئاتر به ایسنا از تصمیم هیأت مدیره خانه تئاتر برای این تغییر خبر داد و گفت: تنها تاریخ اجرای برنامه های این هفته تغییر یافته و در برنامه های آن تغییری صورت نگرفته است.

از سوی دیگر بهروز غریب پور، مدیرعامل خانه هنرمندان از اجرای برنامه های گسترده این هفته در فضای داخلی خانه هنرمندان و باغ هنر خبر داد و گفت: تمام صنوف خانه تئاتر در این هفته برنامه های خود را شامل بزرگداشت هنرمندان، اجرای نمایشنامه های عروسکی، صحنه ای و خیابانی، غرفه های فروش کتاب، نمایشنامه خوانی، برپایی غرفه های فروش عروسک و نمایشگاه های گریم و ماسک اجرا خواهند کرد. انتخاب و ترکیب مدیران هنری تالارهای نمایش نیز که برای اولین بار در این عرصه رخ می دهد، از دیگر اتفاقات مهم عرصه تئاتر در سال 84 است.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به این که این اتفاق برای جلوگیری از شتابزدگی با تأمل و حوصله بیشتری رخ می دهد، گفت: مدیران هنری پس از انتخاب و انتصاب در تالارهای خود کار خود را آغاز می کنند. وی افزود: در 6ماهه نخست سال امور ویژه جشنواره های تئاتر اجرا خواهد شد و در نیمه دوم سال نیز اجرای آثار تولیدی طبق برنامه تالارها دنبال می شود. استقرار گروه های نمایشی در تالارها نیز به گفته محمدحسین عابدی بر اساس معیارهایی چون سابقه، تعداد اجراها، تشخیص گروه به شیوه خاص و شیوه های اجرای نمایش انجام خواهد شد. سال 84 برای تئاتر ایران با اخبار خوشی آغاز شده است، نتیجه شیرین تر این اخبار را باید در طول سال دید.