تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با هشدار به ازدیاد مذاهب ساختگی و انحرافی بیان داشت: شیطان‌پرستی زیاد شده و با وجود این شرایط، تکلیف روحانیت سنگین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله صافی گلپایگانی از گسترش بهائیت و شیطان پرستی ابراز نگرانی کرد
آیت الله صافی

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با هشدار به ازدیاد مذاهب ساختگی و انحرافی بیان داشت: شیطان‌پرستی زیاد شده و با وجود این شرایط، تکلیف روحانیت سنگین است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید  در دیدار امام جمعه و جمعی از علما و روحانیون شهرستان تربت حیدریه با تبریک میلاد امام هادی (ع) و عید غدیر گفت: امروز دنیا در شرایط خاص قرار گرفته و از روحانیت، علما، فضلا و مبلغین و کسانی که در سنگر دفاع دین و رساندن پیام‌های ائمه (ع) به دنیا تلاش می‌کنند انتظارات جامعه جهانی بالا است.

ایشان افزود: وظیفه و مسئولیت روحانیت در دفاع از دین و رساندن معارف ائمه (ع) بسیار سنگین، گسترده است و هر کس در هر حد و نقطه‌ای باشد باید این وظیفه را با اهمیت دانسته و در انجام آن کوتاهی نکند.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های فرق ضاله در برخی از نقاط کشور تصریح کرد: بهائی‌ها به سبک خاصی فعالیت دارند و ما در مقابل اقدامات آنان کارهای زیادی انجام داده‌ایم و آن را دنبال خواهیم کرد و نوشته‌هایی که در رد آنها نوشته شده را منتشر می‌کنیم.

حالی که اسلام و تشیع رو به پیشرفت است و توجه جهانی به مذهب شیعه بیشتر شده، دشمنان در صدد کمرنگ کردن آثار انبیاء و حقایق دین هستند

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: هر جا اسم اسلام بلند می‌شود فرق ضاله با اتکا به منابع اقتصادی خود در آنجا حاضر می‌شوند و افراد فقیر و ضعیف را به سلطه خود در می‌‌آورند که دفاع از ارزش‌های دینی و پاسخ از شبهات به عهده روحانیت است.

آیت الله صافی

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به انحرافات ایجاد شده در زمینه مهدویت اشاره کرد و اظهار داشت: تبلیغاتی که راجع به حضرت ولی‌عصر (عج) می‌‌شود باید از سوی کسانی باشد که خودشان امام را شناخته و معرفت به او داشته باشند و احادیث و روایات درباره آن حضرت را به خوبی تمیز دهند تا بتوانند مردم را حفظ کنند.

ایشان گفت: در حالی که اسلام و تشیع رو به پیشرفت است و توجه جهانی به مذهب شیعه بیشتر شده، دشمنان در صدد کمرنگ کردن آثار انبیاء و حقایق دین هستند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی یادآور شد:هر جا شکستی برای اسلام به وجود بیاید اولین کسی که خاطرشان رنجیده می‌شود وجود مقدس حضرت مهدی (عج) است و هر جا پیروزی برای اسلام حاصل می‌شود ایشان خوشحال می‌شود.

ایشان افزود: در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) سری است که هیچ کس از آن اطلاع ندارد و ما باید به طور دائم منتظر ظهور ایشان باشیم و نباید طولانی شدن غیبت ما را سست کند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی  تصریح کرد: شهرهایی که سابقه دینی و ولایی دارند باید حفظ شوند که متاسفانه در بعضی جاها سنت‌های دینی شکسته و حجاب کمرنگ می‌شود و علما باید سعی کنند این ارزش‌ها را نگه دارند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور