تبیان، دستیار زندگی
آمریکایی ها از مدیریت جهان و دخالت در مسائل اقصی نقاط دنیا به ستوه آمده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکایی ها هم از مدیریت جهان خسته شده اند

آمریکایی ها از مدیریت جهان و دخالت در مسائل اقصی نقاط دنیا به ستوه آمده اند.

پرچم آمریکا

به گزارش " هاآرتص" ، در نظر سنجی که توسط مرکز تحقیقات " پو " ، انجام گرفته است ، 49 در صد از افراد شرکت کننده در نظر سنجی خواهان عدم مداخله آمریکا در مسائل کشور ها و مناطق دیگر شده اند و از حکومت این کشور خواسته اند تا مسائل دیگران را به مردم آن کشور ها واگذارند . این در حالی است که این آمار از سال 2002 تا کنون با رشد قابل توجهی روبرو بوده است و از 30 در صد در سال 2002 به 49 در صد در سال جاری رسیده است .

علاوه بر این در این نظر سنجی تنها 32 درصد مردم آمریکا از اعزام نیرو های جدید به افغانستان حمایت کرده اند و 40 در صد با آن مخالفت کرده اند. در پاسخ به پرسشی دیگر ، 46 درصد افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند ، اظهار داشته اند که دولت افغانستان خود به تنهایی می تواند مشکلاتش را با اسلام گرایان افراطی حل کند.

علاوه بر این در این نظر سنجی تنها 32 درصد مردم آمریکا از اعزام نیرو های جدید به افغانستان حمایت کرده اند و 40 در صد با آن مخالفت کرده اند. در پاسخ به پرسشی دیگر ، 46 درصد افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند ، اظهار داشته اند که دولت افغانستان خود به تنهایی می تواند مشکلاتش را با اسلام گرایان افراطی حل کند

بر اساس این گزارش همچنین به نظر می رسد که قدرت آمریکا به عنوان یک ابر قدرت نیز از نظر افراد حاضر در نظر سنجی افول کرده است به طوری که 41 درصد اظهار داشته اند که قدرت آمریکا به عنوان یک ابر قدرت در مقایسه با ده سال پیش افول کرده است . با توجه به بحران اخیر اقتصادی جهان ، نیز 44 در صد گفته اند که چین غول اقتصادی جهان امروز است در حالی که این آمار درباره رهبری آمریکا بر اقتصاد جهان 27 در صد است . لازم به ذکر است که این نظر سنجی بین 2000 نفر و در تاریخ 28 اکتبر تا 8 نوامبر سال جاری انجام گرفته است .

آنچه در این میان جالب به نظر می رسد دو نکته است : اول اینکه مردم آمریکا پس از سال ها مداخله گری حکومت های این کشور در مناطق دیگر جهان ، خسته شده اند و خواستار مدیریت مشکلات کشور خودشان شده اند و بر اساس این نظر سنجی خواهان عدم مداخله آمریکا و اعاده کنترل کشور ها بر سرنوشت خودشان شده اند و نکته دوم این است که تا کنون روزنامه های صهیونیستی هم چون هاآرتص چنین اخباری را منتشر نمی کردند ولی اکنون که حکومت نا مشروع اسرائیل به خاطر تاکیدات نسبی اوباما برای توقف شهرک سازی زیر فشاری جزئی قرار گرفته است ، به انتشار تمایل مردم آمریکا برای عدم مداخله حکومت این کشور در سایر مناطق جهان پرداخته است .

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور