تبیان، دستیار زندگی
مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی که قرار است در سال 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرعه کشی جام جهانی 2010

یاکوب زوما رییس جمهور آفریقای جنوبی و سپ بلاتر رییس فیفا

مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی که قرار است در سال 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شود، جمعه شب با حضور نمایندگان 32 تیم شرکت کننده در شهر کیپ تاون این کشور برگزار شد.

مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 با حضور تیم‌های انگلستان، اسپانیا، آلمان، اسلواکی، ایتالیا، صربستان، دانمارک، سوییس، هلند، فرانسه، یونان، اسلوونی و پرتغال (قاره اروپا)، آرژانتین، شیلی، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه (منطقه آمریکای جنوبی و لاتین)، آمریکا، مکزیک و هندوراس ( منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کاراییب)، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی (قاره آسیا)، ساحل عاج، نیجریه، کامرون، غنا، آفریقای جنوبی و الجزایر (قاره آفریقا)، نیوزلند (قاره اقیانوسیه) از 11 ژوئن سال 2010 و به مدت یک ماه در آفریقای جنوبی برگزار می شود.

فرانسه که در راه صعود به جام جهانی، اشتباه عجیب و غیر قابل تحمل داور دانمارکی به کمکش آمده بود این بار در تقسیم تیمها در گروه‌های هشتگانه هم شانس آورد...

ارتباط ماهواره ای با ماندلا در مراسم قرعه کشی

«ساعت 19 به وقت محلی» این زمانی بود که مسئولان فیفا و کمیته برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2010 برای آغاز این جشن باشکوه معین کرده بودند.

فیفا برای آنکه مراسم کاملی داشته باشد، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا نلسون ماندلا، مشهورترین شخصیت آفریقای جنوبی را که به دلیل بیماری قادر به حضور در سالن نبود، از طریق ارتباط ماهواره‌ای با مراسم پیوند بزند تا چند کلام او به مراسم جان بدهد.

جشن، با حضور سپ بلاتر رئیس فیفا و ژاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی در کنار هم به روی سن، شکل واقعی و رسمی به خود گرفت. چند لحظه بعد از آنکه این دو نفر به روی سن آمدند، جیان کارلو آبته رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در حالی که جام جهانی را در دست داشت، به روی سن آمد و آن را به دست زوما داد تا حضار چند ثانیه ایستاده آنها را تشویق کنند.

سرمربیان تیم های ملی

کمیته برگزاری مراسم قرعه‌کشی چهره‌های سرشناس بسیاری در میان حضار داشت. بکام، کافو، لوکاس رادبه، دل‌بوسکه، کارلوس آلبرتو پریرا، بنی مک‌کارتی، اتمار هیتزفلد، فابیو کاپلو، روژه میلا، دونگا، اتوره‌ هاگل، کارلوس کرش، هایله گیبرسلاسی قهرمان دو استقامت المپیک و جهان، عیسی حیاتو رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا، جان اسمیت ستاره راگبی آفریقای جنوبی، لودلو کاپیتان تیم زنان این کشور و بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال همه بودند؛ اما مارادونا در میان مدعوین دیده نمی‌شد. او علاوه بر آنکه یکی از چهره‌های ماندگار تاریخ فوتبال دنیاست، سرمربیگری یکی از بزرگترین تیم‌های شرکت‌کننده در این جام را هم برعهده دارد.

زمانی که مراسم شروع شد حسرت ما برای آنکه در میان 32 تیم نیستیم تمام وجودمان را فراگرفت و این حس زمانی بیشتر شد که برای معرفی تیم کره شمالی، 10 ثانیه از بازی ایران و کره شمالی در سالن پخش شد.

به هر شکل 32 تیم به این صورت در 8 گروه تقسیم شدند تا زاکومی شیر آفریقایی که سمبل مسابقات جام جهانی است با این تیمها آشنا شود:

قرعه کشی جام جهانی 2010

گروه A: آفریقای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و فرانسه

گروه B: آرژانتین، کره جنوبی، نیجریه و یونان

گروه C: انگلستان، آمریکا، الجزایر و اسلوونی

گروه D: آلمان، استرالیا، غنا و صربستان

گروه E: هلند، ژاپن، کامرون و دانمارک

گروه F: ایتالیا، نیوزلند، پاراگوئه و اسلواکی

گروه G: برزیل، کره شمالی، ساحل عاج و پرتغال

گروه H: اسپانیا، هندوراس، شیلی و سوییس

گروه اول مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

در مرحله یک هشتم، بازیها به این صورت برگزار می‌شود:

بازی 49: تیم اول گروه اول با تیم دوم گروه دوم

بازی 50: تیم اول گروه سوم با تیم دوم گروه چهارم

بازی 51: تیم اول گروه چهارم با تیم دوم گروه سوم

بازی 52: تیم اول گروه دوم با تیم دوم گروه اول

بازی 53: تیم اول گروه پنجم با تیم دوم گروه ششم

بازی 54: تیم اول گروه هفتم با تیم دوم گروه هشتم

بازی 55: تیم اول گروه ششم با تیم دوم گروه پنجم

بازی 56: تیم اول گروه هشتم با تیم دوم گروه هفتم

در مرحله یک چهارم نهایی برنده بازی 49 با برنده بازی 50، برنده بازی 51 با برنده بازی 52، برنده بازی 53 با برنده بازی 54 و برنده بازی 55 با برنده بازی 56 مسابقه می‌دهند.

بازیهای جام جهانی از جمعه 11 ژوئن سال 2010 (21 خرداد 89) تا یکشنبه 11 جولای 201 (20 تیر89) برگزار می‌شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری