تبیان، دستیار زندگی
مراسم رونمایی تمبر مشترك ایران و پرتغال با حضور مقامات دو كشور در محل شركت پست پرتغال در لیسبون برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمبر مشترك ایران و پرتغال

مراسم رونمایی تمبر مشترك ایران و پرتغال با حضور مقامات دو كشور در محل شركت پست پرتغال در لیسبون در مهرماه برگزار شد.

تمبر مشترک ایران و پرتقال

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوری اطلاعات ایران،به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم رسول مهاجر سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال، نادر صابری‌وند عضو هیئت‌مدیره شركت‌پست و استانسیلاو كوشتا رئیس شركت پست پرتغال حضور داشتند.

بنابراین گزارش سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن اشاره به تاریخ پانصد ساله روابط ایران و پرتغال، انتشار این تمبر را یك رویداد بسیار مهم فرهنگی بین دو كشور خواند .

مهاجر انتشار تمبر فوق را آغازی برای شناخت و درك متقابل مردم دو كشور و همچنین توسعه روابط در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عنوان كرد.

نادر صابری‌وند نیز ضمن بر شمردن قدمت پست كشورمان، افزایش و ارتقای سطح همكاریهای بین‌المللی و منطقه‌ای را از اولویت‌های پست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در راستای افزایش همكاری‌های مشترك با كشورهای ثالث، موافقت‌نامه همكاری‌های مشترك بین شركت‌های پست پرتغال و ایران به امضاء رسید كه انتشار تمبر مشترك یكی از موارد آن همكاری‌ها بوده است.

بنابراین گزارش در این مراسم همچنین استانسیلاو كوشتا رئیس شركت پست پرتغال، نیز ضمن اشاره به پنج قرن پیشینه روابط دو كشور و نقش و جایگاه خلیج فارس و تنگه هرمز در تاریخ جهان و روابط دو جانبه اظهار داشت: با توجه به اهمیت روابط تاریخی دو كشور، شركت پست ایران و پرتغال بر آن شدند با انتشار تمبر مشترك این روابط را گرامی دارند.

گروه دانش و فناوری

سیدخاموشی