تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن موضع گیری در برابر صدور قطعنامه شورای حکام، نیروهای داخلی را بر دوری از ختلاف توصیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مکارم شیرازی:انتخابات تمام شده است از اختلافات دوری کنیم

آیةالله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن موضع گیری در برابر صدور قطعنامه شورای حکام، نیروهای داخلی را بر دوری از ختلاف توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در جمع صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم در ابتدای درس با بیان حدیثی به آسیب‌های دروغ پرداخت.

وی با انتقاد از رواج دروغگویی و بی توجهی به آثار و آسیب‌های آن در جامعه گفت: متاسفانه برخی در جامعه به راحتی دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند ؛ در حالی که دروغ کلید تمام بدی هاست وسبب ویرانی ایمان می شود.

این مرجع تقلید در ادامه به مصادیق آشکار دروغ در جهان امروز پرداخت و اظهار داشت: امروز در جهان به بهانه‌های مختلف دروغ های بزرگی را بیان می‌کنند و از آن به سود منافع خود بهره می‌گیرند.

وی تاکید کرد: پایمال کردن حقوق بشر با نام دفاع از آن، ویرانی کشورها با نام استعمار و آبادانی و به اسارت کشاندن دیگران با نام آزادی از مصادیق آشکار دروغ های جهانی است و برخی کشورها از این دروغ‌ها در دفاع از منافع خود استفاده می‌کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، دلیل اصلی رواج دروغگویی در جهان را غلبه تفکر مادی‌گری دانست و افزود: امروز کشورهای استعمارگر در تلاش هستند به هر قیمتی که شده منافع مادی خود را تامین کنند به همین دلیل به چنین دروغ‌های بزرگی دست می‌زنند؛ این نشان می‌دهد وقتی ایمان به خدا وجود ندارد دروغ در همه جا رواج می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور قطعنامه شورای حکام اشاره کرد و اظهار داشت: این قطعنامه سه پیام را برای ما داشت که یکی از آن پیام‌ها تنها بودن کشور جمهوری اسلامی ایران است.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امروز به اصطلاح نزدیک ترین دوستان ما که روسیه و چین بودند به راحتی ضد ما در آژانس رای دادند و این موضعگیری آن‌ها نشان می‌دهد آن‌ها تنها به دنبال داشتن منافع خود هستند و ارزش‌های اخلاقی برای آن‌ها معنای ندارد و هرجا منافعشان ایجاب کند به دنبال آن می‌روند.

وی دومین پیام این قطعنامه را تغییر نکردن مواضع آمریکا نسبت به ایران خواند و افزود: با تصویب این قطعنامه مشخص شد با تغییر رییس جمهوری امریکا مواضع این کشور هرگز تغییر نیافته و تنها ادبیات و الفاظ را تغییر داده‌اند؛ ولی محتوای برخورد آن‌ها همان اعمال گذشته‌شان است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی تصور می‌کردند با تغییر رییس جمهور آمریکا، در این کشور تغییر ایجاد شده اما حال بدانند که این قطعنامه ثابت کرد که آن‌ها همیشه همان اهداف گذشته خود را دنبال می کنند و امروز با تصویب قطعنامه حتی تهدیدات خود را ادامه می دهند.

وی سومین پیام قطعنامه شورای حکام را خطاب به نیروهای داخل کشور یاد کرد و افزود: با صدور این قطعنامه و تصویب آن در آژانس نشان داده شد که هیچ کشوری مدافع ما نیست و هرگز دیگر کشورها از منافع ما حمایت نخواهند کرد و امروز ما باید در داخل کشور اتحاد خود را بیش از گذشته داشت و دست از اختلافات برداشت.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: اتحاد و یکی شدن تنها راه مقابله با دشمنان و پیشرفت کشور است و باید دانست که انتخابات به پایان رسیده و همه باید در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی دست به دست هم بدهیم و از اختلاف دوری کنیم.

وی تاکید کرد: عقل اجازه نمی دهد با داشتن چنین تهدیدهایی در داخل کشور اختلاف وجود داشته باشد و بدانید اگر متحد شدیم دست یاری خدا با ما خواهد بود و کسی که خداوند آن را یاری کند هیچ کس نمی تواند آن را شکست دهد .

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به بقین بدانید وقتی شما به هم رحم نکنید خدا شما را رها خواهد کرد؛ اما امیدوارم همه اهداف نظام را در نظر بگیرند و اهداف شخصی را کنار بگذارند که در این صورت بر دشمنان پیروز خواهیم شد./