تبیان، دستیار زندگی
اسلام دین منطق و استدلال است و یکی از اصلی‌ترین پیام‌های غدیر، برپایی حکومت اسلامی برای تحقق عدالت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:اسلام دین منطق و استدلال است

اسلام دین منطق و استدلال است و یکی از اصلی‌ترین پیام‌های غدیر، برپایی حکومت اسلامی برای تحقق عدالت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در درس اخلاق خود در مسجد اعظم قم با اشاره به جایگاه ولایت در معارف دینی، بر لزوم تبعیت از امام و ولایت برای رشد و تعالی جامعه تاکید کردند.

معظم‌له در خصوص آموزه‌های دینی خاطرنشان کردند: در آیات قرآن پیرامون معاد و توحید مطالب مفصلی اختصاص داده شده است و بیشترین آیات قرآن در مورد معاد می‌باشد.

ایشان به فرازهایی از معارف دینی در نهج‌البلاغه اشاره کردند و افزودند: خطبه متقین نهج‌البلاغه در بیان اوصاف مومنان، شب زنده‌داری، خواندن قرآن و تامل در مفاهیم آن بیانگر نگاه ویژه معارف دینی به مومنان واقعی است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اعجازهای قرآن و دفع بسیاری از امراض، دردها و مشکلات روحی و جسمی به وسیله این کتاب آسمانی، گفتند: اگر انسان حقیقت قرآن را باور کند و در کلمات وحی تامل نماید به خوبی می‌داند که این کتاب الهی انسان را متحول می‌کند و در می‌یابد که نیروهای فطری عظیمی در آن نهفته شده است.

معظم‌له با تبیین دعای بیستم صحیفه سجادیه در مورد مکارم اخلاق، اظهار داشتند: امام سجاد کامل شدن ایمان را از خداوند طلب می‌‌کند و اگر ایمان با علم و عقل همراه باشد، انسان را به حق و حقیقت می‌رساند.